Tr 505

Carels

Jong en Onbezonnen ...
Heeft er iemand ervaring met een TR 505
ben op zoek naar een drumcomputer op budget

moet dienen voor dansbare rock en meer electronische toestanden

Met een tr 505 zie ik je de mensen niet meteen aan het dansen krijgen. :)
Leuk drumcomputertje, maar de sounds zijn een beetje flauwtjes en je moet het natuurlijk doen met die sounds.

Om je verder te kunnen helpen:

Hoeveel budget heb je over voor je drumcomputer.
wat meer info over je stijl (noem eens enkele bands die je leuk vind)
wil je ermee live of is het voor thuisgebruik.

Naast hardware zie ik toch steeds meer artiesten overschakelen op software, zeker wat drums betreft.

Als je binnen de tr's wilt blijven, ga dan voor een 707 (mijn mening).
Past wel voor de genres die jij aangeeft, je hebt een legendarische roland in huis en voor één of andere reden hebben ze deze bak overgeslagen toen ze de prijzen in de hoogte katapulteerden. voor 200 euro neem je eentje mee naar huis.
Leuke sounds, individuele outs, dus geluiden zijn extern nog te bewerken.

De roland tr reeks is natuurlijk bekend, maar zeker niet de meest veelzijdige reeks van drumcomputers, er is nog zoveel op de markt dat misschien ietje minder cool oogt maar wat meer past in jouw 'drumcomputergebruik'

het is een aardige drumcomputer maar niet meer dan dat! Zou dan eerder voor een hedendaagse gaan met meer features. Ik begrijp dat je naar een goedkope oplossing zoekt... Maar denk dat je snel klaar bent met die 505 ook al kan je hem voor onder de 75 euro op de kop tikken.

Re: Tr 505

Origineel geplaatst door Carels
Heeft er iemand ervaring met een TR 505
ben op zoek naar een drumcomputer op budget

moet dienen voor dansbare rock en meer electronische toestanden

zou eens kijken naar zo'n korg electribe...

idd electribe :okdan:
Vooral de ES en de ER zijn erg vette bakkies en kosten geen drol meer tegenwoordig

Korg ERmkII 120euro
Korg ESmkII 200euro

De ER is een drumsynth
De ES is een drumsampler

505 is erg basic, en wat lastig te programmeren als je 'm niet extern sequenced, maar heeft wel zo z'n charme, beetje het proto-house idee zoals de 707. Luister wat samples:

http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-505/

Er is ook nog de 626, een meer uitgebreide 505 met extra outputs en wat extra latin geluiden.

http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-626/

De 707 en 727 zitten ook een beetje in deze hoek, maar klinken net wat anders en zijn makkelijker te programmeren zonder externe sequencer.

http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-707/
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-727/

Dansbare rock... Ik zou bij God niet weten of je daar sowieso een drumcomputer bij zou willen gebruiken. Voor electronische toestanden heeft iedere drumcomputer zo z'n charme, en als alles charmant is kun je ook nog een sampler zoeken en bovenstaande samples en nog veel meer gebruiken. Maar dat is allemaal geheel aan jou.

Origineel geplaatst door Chinetti
Dansbare rock... Ik zou bij God niet weten of je daar sowieso een drumcomputer bij zou willen gebruiken.

Als ik denk aan dansbare rock, denk ik aan Belgische bands als Goose en Balthazar. Zo die stijl.
Die gebruiken allebei een live drummer. Al zie ik vaak bij deze genre drummers, ingewerkt in hun bestaand drumstel enkele pads erbij (verbonden met sampler/drumcomputer/evt effects). Zodat ze er ook electronische drums kunnen doorjagen.

He ik heb die tr626 nu even te leen, geluiden vielen me overigens niet echt tegen ofzo. Het programeren wel, ik geloof dat dat indentiek is aan de 505. Ik kom er met geen mogelijkheid uit.

Wat ik hoorde is dat je hem ook als een soort mpc kan gebruiken via midi omdat die pads midinotes uit kunnen stuuren, leuk extratje !

Origineel geplaatst door Vizion
De Boss Dr-series hebben ook wel veel voor weinig te bieden, sommigen hebben (weet zo niet welke) ook een eigen sequencertje.

bijvoorbeeld een dr660. Leuk ding voor weinig.

Een drumcomputer op budget.. electribe inderdaad of ook mc303.

Wel ik heb een MC 303 en ben er niet echt tevreden over
te platte sounds vind ik en werkt niet goed met pc als sequencer

Het plan is dansbare 'electrorock' te maken in de stijl van
datarock, goose, klaxons, confuse the cat, viva la fête, ...
ik wil vooral live werken met een pc als sequencer en hardwaren voor sounds en flexiniliteit

mijn budget is niet zo groot
ik had al gedacht aan die electribes (die nieuwe blauwe)
dan heb ik ook wat extra synth lijnen

joes
-- Pieter --

Back