Synthgeluiden en apparatuur

In all fairness,

Als je VA wilt:
ik denk als je wilt beginnen met een VA hardware synth, dat de sh201 best een goede kan zijn.
Lekker makkelijk met zijn USB enzo, goed overzichtelijk en goede sounds maar...
ik heb zelf de microkorg gehad en die is ook wel erg vet :okdan: Vocoder en Audio-in functies tillen hem zeker omhoog.
Daarnaast is die erg handzaam en niet te duur, en het belangrijkste: Hij klinkt erg goed voor 'n VA (virtueelAnaloog)

Ik heb het allemaal gehad, VA's, Softsynths etc, maar aan het einde van de rit vond ik zelf analoge synths het meeste karakter hebben en het makkelijkst in een mix te plaatsen, het overzichtelijks werken en het mooiste eruitzien
Als ik nu naar je budget kijkt, en wat ik er nu voor zou kopen zou ik naar de volgende synths kijken:

-Roland Juno 60 (dcb)
-Akai AX-80 (midi)
-Bit One (midi)

Ik weet niet of je dat verkeerd ziet, want ik weet niet wat jij wil hebben. De MicroKorg is echter nog wel te koop dus stap eens een winkel in en probeer 'm uit, zou ik zeggen - al vind ik het toetsenbord niet echt geweldig.

De JX1 heeft een aantal presets waar vrijwel niks van aan te passen is; zie http://synthwiki.nl/index.php/Rompler . De E-15 is een gewoon "home" keyboard - zie ook http://synthwiki.nl/index.php/Arranger_keyboard .

Met special effects - tja, als je die laser-geluidjes bedoelt van Jarre, dat kan een Microkorg wel en bovenstaande dingen niet. Vaak neem je deze op en speelt ze dan af met een sampler zodat je de synthesizer die die geluiden maakt weer vrij hebt voor andere dingen.

Bericht door een moderator:
Verder heb ik de reacties even samengevoegd - dan hoef je nog maar 1 thread na te kijken en ziet men gelijk wat er al is gesuggereerd :).

de ideale keyboard voor mij

de ideale keyboard voor mij

Bedankt voor de geweldige informatie die jullie allen verstrekt hebben.

Het zou het mooiste voor mij zijn als ik dus de Roland Juno 60 en de microkorg of samengevoegd zou mogen hebben.
Hier kan ik namelijk een volledige gewenste muzieklied van maken naar mijn stijl.

Rest mij natuurlijk de vraag wie heeft dit toevallig te koop staan???
Dat gaan we even plaatsen op de pagina : help ik zoek...................

Allen nogmaals geweldig bedankt voor de info.

John

Back