Vraag over FL Studio

technoboy

Nieuwkomer
Heeyy Jongens,

Ben pas op het idee gekomen om zelf muziek te gaan maken, omdat ik heel veel van muziek hou vooral Jumpstyle, Hardstyle en soms ook wel Hardcore. Dus heb ik maar het bekende FL Studio gedownload, alleen weet ik niet goed hoe ik moet beginnen om het goed onder de knie te krijgen en goed te leren hoe het werkt, want al die verschillende geluiden maken het niet makkelijk, en zeker die Piano roll niet.

Dus als jullie wat tips hebben laat die mij dan alstjeblieft weten!!!

Alvast bedankt

Jurian :dj:

Ja dat wil ik wel, alleen één probleem die software is meestal behoorlijk duur en meestal vind mijn vader 8> dat dan niet zo goed =( ,... snap je.

eejj, bedankt kan ik gaan lezen:P. Weet er misschien ook iemand hoe duur FL Studio is als je hem koopt??? Op internet vind ik de prijzen alleen in dollars!

Dan ga ik nu weer aan de slag:dj:

Via internet en omgerekent naar euro's zit je tegenwoordig op ongeveer 110 euro voor de producer edition (deze heb je nodig), en je krijgt je leven lang gratis upgrades. Dan heb je nog boxed versies met een boekje erbij, die kosten ong 180 euro en kan je 2x mee upgraden (leven lang gratis updates moet je er dus bij kopen)

hhmmm, oke dan.

Ja, het lijkt mij ook het beste om de XXL Studio aanteschaffen, daar kan je volgenst mij ook het meeste mee en levens lang gratis upgrades krijgen zou ook niet slecht zijn.

bedankt voor je info Jellow,

Groetjes Mij....haha 8o)

Origineel geplaatst door technoboy
Ja dat wil ik wel, alleen één probleem die software is meestal behoorlijk duur en meestal vind mijn vader 8> dat dan niet zo goed =( ,... snap je.

Eeh, krantenwijk dan maar :D 8)

Suc6 met uitzoeken :)

Origineel geplaatst door Ro9
Ik geloof dat de XXL versie rond de 400 euro ligt.

Maar om te beginnen de demo en vervolgens de instapversie is zeker geen slecht plan.

Succes:)

XXL heeft imo weinig voordelen tov de Producer versie. Je krijgt bij de XXL een aantal plugins waar in principe ook gratis alternatieven voor zijn, waarbij het dan ook nog maar het geval moet zijn dat je ze allemaal zou gebruiken. De Producer Edition is dus op een handje vol vst's minder na, identiek aan de xxl versie.

Ja dat wil ik wel, alleen één probleem die software is meestal behoorlijk duur
Toen ik 13 was kocht ik een Juno-60 voor 500 guldens. Vergeleken met FL kun je daar niks mee - niet opnemen, maar 1 soort synthese, niks. Gewoon even niet uitgaan, geen computerspelletjes kopen en met je ouders afspreken dat je het netjes terugbetaalt.

en meestal vind mijn vader 8> dat dan niet zo goed =( ,... snap je.
Nee, dat snap ik niet, want die gaat 't al helemaal niet goed vinden als hij de Business Software Alliance op de stoep krijgt omdat je hebt zitten downloaden.

FL Studio is echt goedkoop in verhouding voor wat je er voor krijgt; het is de moeite waard er even een paar centen in te steken. Als je FL duur vindt schrik je je helemaal 't apelazarus van Cubase :P.

Laatst gewijzigd:
Haha,... oke dan. Zal eerst we eens een beetje gaan oefenen met de demo, en na een tijdje eens kijken waar ik die producer versie kan krijgen. Dan weet ik al een beetje hoe het werkt en kan ik meteen aan de slag ;)

Haha,... oke dan. Zal eerst we eens een beetje gaan oefenen met de demo, en na een tijdje eens kijken waar ik die producer versie kan krijgen. Dan weet ik al een beetje hoe het werkt en kan ik meteen aan de slag ;)
de lokale muziekwinkel maybe

Origineel geplaatst door Jellow
XXL heeft imo weinig voordelen tov de Producer versie. Je krijgt bij de XXL een aantal plugins waar in principe ook gratis alternatieven voor zijn, waarbij het dan ook nog maar het geval moet zijn dat je ze allemaal zou gebruiken. De Producer Edition is dus op een handje vol vst's minder na, identiek aan de xxl versie.

Zeer mee eens. de paar extra plugins die je bij de XXL editie krijgt zijn niet bijzonder lekker en zijn ook wel in
freewarevorm te krijgen. alle effecten plugins zitten trouwens ook allemaal in de Producer versie van 149 dollar en zijn
waanzinnig goed. Edison, Equalizer 2, Love Philter, parametric EQ 2, plus de tigtallen standaard effects.
Qua functionaliteit zijn beide versies gelijk. Ik leef al jaren gelukkig met de instapversie. Sytrus en DirectWave mogen
me gestolen worden. Heb het kreng al vanaf versie 5 :) en heb geen cent bij hoeven dokken tot en met versie 7 (en
beyond)

Voor patternmuziek is FL een juweeltje (wat jij, als topicstarter, wilt dus)

Laatst gewijzigd:
heb ook nog es op de demo zitten frullen en in de manualonline
maar hoe krijg je nu een pattern gemaakt van 8 maten ipv 4 voor wat uitgelope stringcomposities? vind het nerges noobisch terug

Origineel geplaatst door Prophet
heb ook nog es op de demo zitten frullen en in de manualonline
maar hoe krijg je nu een pattern gemaakt van 8 maten ipv 4 voor wat uitgelope stringcomposities? vind het nerges noobisch terug

Gebruik de piananoroll. de stepsequencer is veel te beperkt daarvoor.
- rightclick op de naam van je spoor en klik pianoroll.

Je kan de stepsequecer wel uitbreiden tot 8 maten, maar het probleem is dat ik zelf ook niet meer weet hoe dat moet, zal dat wel even voor je proberen uit te zoeken. maar met je piano roll is inderdaad makkelijker.

En weet jullie misschien ook hoe je geluiden langzamer zachter laat gaan???

links boven zie je een soort LED balkje met -- , die kan je veranderen naar 4 of 8 of 16 etc etc...

volume zachter kan je dmv velocity intekenen in de sampler of de pianoroll, de volume automaten van de sample, of die van het effectenkanaal.

Back