Vraag over FL Studio

Doe dat, maar houd je handen uit de broek als je alle kneepjes van FL door hebt. Orgasme gegarandeerd.

Origineel geplaatst door koekebakker
Qua functionaliteit zijn beide versies gelijk. Ik leef al jaren gelukkig met de instapversie. Sytrus en DirectWave mogen
me gestolen worden. [/B]

Even nuanceren. T.o.v. de XXL "versie" mist er wel meer. De totale lijst wat wel in XXL zit en niet in producer:
SimSynth Live
DX-10
VideoPlayer
Sytrus
Soundfont player
DrumSynth Live
DirectWave Sampler

Maar nondedju, kijk eens wat je WEL krijgt voor dat geld: 3xOsc, Sampler, BooBass, Beepmap, Plucked, Fruit Kick, Chrome ,FPC, WaveTraveller, Dashboard, KB Controller, Fruity Vibrator, Midi Out, FL Slayer, FL Keys, Granuliser en dan nog alle effecten waar Koekebakker het over had. En het scheelt ff ruim 200 dollar met xxl versie.

Zoals gezegd: VST's werken ook in FL dus je kunt je eigen "rack" samenstellen. Ik heb Sylenth1 draaien en FL. Krijg alleen de controls in Sylenth1 niet gemapped naar m'n midi keyboard, maar ben er nog niet echt ingedoken eerlijk gezegd.

Overigers werd eerder terecht opgemerkt dat alleen online kopers lifetime upgrades krijgen. Kopers van de doos kunnen dat echter ook krijgen door online 29 dollar te betalen.

Waar ik al die wijsheid vandaan heb?
http://www.flstudio.com/documents/features.html

Mijn 2 centen: koop producer edition.

L56 Out...

Yep, zelf ook de producer edition gekocht en dat is zeker de beste keuze wat betreft prijs - kwantiteit/kwaliteit verhouding.
Aangevuld met wat leuke third party vst's/vsti's en een bak sample cd's, gaan met die banaan (of abrikoos oid). 8~

Sylenth1, vanaaf eens ff het geld overmaken naar Lennard..
Kan niet wachten, demo sounds klinken erg dik. :P

is de audiokwaliteit in 7 nu al hetzelfde als in Cubase sx?
Eigenlijk is het een echt PRO programma geworden. Alleen het copy/pasten van pianoroll events in groep dat lukt toch niet volgens de handleiding shift/links muisknop na selectie. Heb wel 6 en niet 7 demo.Misschien moet ik 7 maar eens demo-en of gaat et niet in pianoroll?

Origineel geplaatst door Prophet
is de audiokwaliteit in 7 nu al hetzelfde als in Cubase sx?
Eigenlijk is het een echt PRO programma geworden. Alleen het copy/pasten van pianoroll events in groep dat lukt toch niet volgens de handleiding shift/links muisknop na selectie. Heb wel 6 en niet 7 demo.Misschien moet ik 7 maar eens demo-en of gaat et niet in pianoroll?
Die audiokwaliteit is al jaren hetzelfde als cubase of wat dan ook. Het is alleen een kwestie van Sampler Interpolation aanpassen naar 512 (in het export scherm). Vrij logisch, alleen zien veel mensen dit over het hoofd en beweren vervolgens steenvast dat FL kut klinkt :)

Bedankt voor de tip. Ik denk dat ik een beetje fan ga worden van fruity. Ben cubase een beetje beu en te open 'inviroment' zoals cubase leid me af van men muziek en trekt me teveel naar het visuele. Fruity is meer gesloten zodat je echt op je muziek blijft staan. Enfin, ik ga er een tijdje mee werken, zodat het wat bodem krijgt. En trackersoft is dan weer te gesloten. Ik zoek het best of both worlds. LIVE is a la cubase dus...heb m wel nog nooit uitgetest ten volle.

Als het eindresultaat in 'fruitige loopjes' ;) klanktechnisch OK is dan is dat gewoon top!

Origineel geplaatst door Jellow
Die audiokwaliteit is al jaren hetzelfde als cubase of wat dan ook. Het is alleen een kwestie van Sampler Interpolation aanpassen naar 512 (in het export scherm). Vrij logisch, alleen zien veel mensen dit over het hoofd en beweren vervolgens steenvast dat FL kut klinkt :)

Die modus heb je alleen als je een mixdown doet volgens mij.

Cubase kan die kwaliteit wel real-time leveren.

Origineel geplaatst door bikkel
Die modus heb je alleen als je een mixdown doet volgens mij.

Cubase kan die kwaliteit wel real-time leveren.

kan wel vanaf fl7.......realtime

Origineel geplaatst door plieuw
kan wel vanaf fl7.......realtime

64, 128, 256, 512-point Sinc methods provide increasing quality interpolation, but they are also very slow. We recommended that you use at least 64-point Sync on your final render, or better still, the maximum Sync value that you are prepared to wait to finish rendering.

?

settings->audio->mixer daar kan je em instellen

64, 128, 256, 512-point Sinc methods provide increasing quality interpolation, but they are also very slow. We recommended that you use at least 64-point Sync on your final render, or better still, the maximum Sync value that you are prepared to wait to finish rendering.

dat very slow komt uit de pentium1 tijd.

eet wel wat meer cpu,(maar keuzes maken)

Het kan dus niet alleen met renderen...maar ook met afspelen!!!

met fruityloops kan je zeker weten pro muziek maken. enige wat me wel irriteert aan fruity is de manier waarop automation werkt... het werkt nooit goed bij mij iig... misschien moet ik dat ooit nog eens gaan uizoeken of gewoon naderhand blijven doen in andere programma's

Ik denk dat ik dat ga kopen....

Waar ik wel wat van verrast was gisteren is dat ik vergeten was van pattern te switchen en alles al in 1 pattern had gevogeld, nadien vond ik maar geen optie om dat uiteen te splitsen om in songmode de delen apart te gebruiken. Het is maar een weet natuurlijk....
En waarom je dan van pattern switch de vorige lijnen blijven staan?? Op de duur heb je toch een te grote waslijst (enfin in cubase heb je dat ook....trackssssssss ;) )
De FX sectie is reuze ook. Heel intuitief allemaal. Learningcurve die heb je altijd even, maar dat maakt het ook boeiend. *D

:L

Waar ik wel wat van verrast was gisteren is dat ik vergeten was van pattern te switchen en alles al in 1 pattern had gevogeld, nadien vond ik maar geen optie om dat uiteen te splitsen om in songmode de delen apart te gebruiken. Het is maar een weet natuurlijk....

de weet.......die groene hokkies naast mute in je pattern-mode daar kan je selecteren wat je wilt en (rechter muisknop)dan komt het neer op copy paste.....control c ,control v (of x), zo maak je er weer losse patterns van voor in je songmode.

Back