Meest belachelijke synth namen

Fukov

Stamgast
Wat vinden jullie de meest belachelijke namen die men synthesizers heeft gegeven?
Bij mij staan deze in de lijst:

- Quasimidi RAVEN en RAVE-O-LUTION
- Moog Little Phatty
- Quasimidi Spectralis

Novation Bassstation met zijn 3 essen vind ik ook wel wreed.

Ik vind die trouwens nog wel meevallen, op het kleine dikkertje na dan.

Waldorf Blofeld staat bij mij boven aan op het lijstje. geen idee hoe je dat zou moeten uitspreken, lijkt me zo lullig klinken, hee ik heb de nieuwe blofeld :D

Blofeld is nogal raar vin'k.

Korg...

TrinityPhotos.jpg

wat een angstaanjagende foto zeg dat je hier plaatst 8D

Ja das een van de grootse synth oplichtings skams ooit die neptune :D

Wat dacht je van de

SIEL KIWI...

wel eigenlijk best wel stoere en leuke naam voor een synth!

Alpha Juno, niet omdat die naam zelf zo vreemd is maar wel omdat het belachelijk is dat men bij Roland blijkbaar zo trots was op de volledige eliminatie van een fatsoenlijke bediening met knoppen en schuiven ten gunste van de Alpha-dial, dat men het nodig vond het woord Alpha in de naam van de synth terug te laten komen.

ik blijf het belachelijk vinden dat Roland het aangedurft heeft om "intelligent synthesizer" op m'n E-16 (brak keyboard) te zetten.

Fjoek?

eigenlijk alles met nummers , weinig orgineels aan alleen nummer voor een synth

mc tg dx tr mt cs shs ms ,enzo ...

wel vette bakkies , een tr 909 zou bijvoordbeeld , boombastic synth moeten heten ofzoiets , uberboemer ?

Origineel geplaatst door gemmetje
ik blijf het belachelijk vinden dat Roland het aangedurft heeft om "intelligent synthesizer" op m'n E-16 (brak keyboard) te zetten.

Quasimidi (idd) kan er ook wat van: The Raven, Virtual Interactive Synthesizer.... whatever men daarmee bedoelde. Bovendien is het een rompler.

Origineel geplaatst door turtel
eigenlijk alles met nummers , weinig orgineels aan alleen nummer voor een synth
Maar dat is historisch zo gegroeid en vanaf pakweg 1996 weer opgepakt door roland. Sommigen hebben liever een naam, anderen een nummer net als met auto's: BMW 303 of Ford Focus.

Bij effecten kunnen ze er ook wat van. "Behringer Composer Pro-XL MDX-2600" vind ik een aardige mond vol voor een simpele compressor. En de Sony HR-MP5 vind ik ook een erg inspirerende naam...
edit:Ook erg lekker is Redsound Elevata

Back