autonome externe harde schijf

trex

Stamgast
hallo,
ik en een vriend waren bezig over externe harde schijven. Toen hij vroeg:
bestaat er een externe harde schijf waar je bv je Sequence op zet en je vst plug ings (ook als stand alone programma)
op zet. Die exteren harde schijf sluit je aan op je pc of laptop, en je runt je programma's IN je exterene harde schijf (waar je samples NIET naar je computer word geladen).
- dus je laptop, of pc, word louter gebruikt als scherm.
(eigelijk ruw gezegt een soort desktop maar dan als exteren harde schijf (vooral draagbaar))

bestaat dit?

en kan iemand een merk of website doorgeven?

dank u

U3 software ken ik wel voor USB sticks maar niet voor harddisks

en je samples afspelen zonder ze te laden is technisch heel moeilijk :confused:

Re: autonome externe harde schijf

Origineel geplaatst door trex
hallo,
ik en een vriend waren bezig over externe harde schijven. Toen hij vroeg:
bestaat er een externe harde schijf waar je bv je Sequence op zet en je vst plug ings (ook als stand alone programma)
op zet. Die exteren harde schijf sluit je aan op je pc of laptop, en je runt je programma's IN je exterene harde schijf (waar je samples NIET naar je computer word geladen).
- dus je laptop, of pc, word louter gebruikt als scherm.
(eigelijk ruw gezegt een soort desktop maar dan als exteren harde schijf (vooral draagbaar))

bestaat dit?

en kan iemand een merk of website doorgeven?

dank u

Dus dat je het systeem ook op een Externe HD zet ?

Re: Re: autonome externe harde schijf

Re: Re: autonome externe harde schijf

Origineel geplaatst door Digimod
Dus dat je het systeem ook op een Externe HD zet ?
dat kan je

maar alleen de software ...

ja ja,
je instaleer je vst plugs in en je squence programma op die schijf, en je kan zogezegt muziek maken in de schijf zelf, en je scherm is louter scherm, bij wijze van spreken kan je het op je tv aansluiten

haha dat bij wijze van spreken he niet letterlijk kan natuurlijk niet, maar ik hoop dat je het snapt

Je zegt een soort desktop maar dan in externe hdd .. wat bedoel je hiermee? een pc ingebouwd IN een HDD :stupid :confused:

wat wil je precies?

Origineel geplaatst door resonance
Je zegt een soort desktop maar dan in externe hdd .. wat bedoel je hiermee? een pc ingebouwd IN een HDD :stupid :confused:

wat wil je precies?

Muziek maken met een externe HD :) en dat je daar een beeldscherm aan kunt koppelen

wel eigelijk komt het daarop neer.

stel: je hebt je laptop, en je sluit er een externe harde schijf op aan, maar je ziet je hebt geen plaats meer op je pc, en je installeert je sequence en je vst plugs in, op je externe harde schijf.
maar omdat je pc vo zit kan je je programma ook niet runnen omdat er geen geheugen genoeg is, dus ik wil dat mijn externe harde schijf mijn prgramma's runt. ik klik op de map "externe harde schijf, en laat mij squencer maar hij laat hem niet naar mijn pc maar draait hem in zijn eigen schijf.
En ik kan vanuit ijn externe harde schijf mijn vst plugs ins naar mijn squencer sturen.

mijn maat beweerd dat dit bestaat maar dat je daar rond de 300 euro voor betaald, maar bestaat dit wel zo'n systeem?

als je nou gewoon je zooi installeerd naar je externe hdd... daar is toch helemaal niks super deluxe voor nodig?

zorg alleen wel dat je drive mapping eender blijft..

Origineel geplaatst door Digimod
Muziek maken met een externe HD :) en dat je daar een beeldscherm aan kunt koppelen

Attachments

• monkey.jpg
    monkey.jpg
    14,2 KB · Bekeken: 94
en iemand al iets gevonde, dit moet toch bestaan? of niet? ik zal morgen eens gaan informeren in winkels maar ik kan het bijna niet geloven dat dit niet zou bestaan.

Muziek maken met een externe HD en dat je daar een beeldscherm aan kunt koppelen

Dit kan niet,

Tenzij je een HD hebt met een eigen processor erin. Een hardeschij is puur voor het oplslaan van data.

En voor het maken van muziek, en zeker met een collectie samples, vraagt veel van een processor. Daarnaast kan je geen processor koppellen aan je HD zonder moederbord.

Ik denk dat het wel kan, maar je houd altijd een soort van PC.

Zoals deze bv.

nsk1300.jpg

En voor het maken van muziek, en zeker met een collectie samples, vraagt veel van een processor. Daarnaast kan je geen processor koppellen aan je HD zonder moederbord.

Ik denk dat het wel kan, maar je houd altijd een soort van PC.

Wat het dichtst bij komt is bijvoorbeeld zo'n World Drive van Western Digital. Daar zit een compleet ARM systeem in waar Linux op draait, voor de remote access. Maar dat is lang niet snel genoeg voor VST's. Ook zit er maar 32MB geheugen in.

Volgens mij heet dat een sampler. :D

wat je beschrijft is een HD die helemaal op zichzelf kan draaien maar dat kan natuurlijk niet wabt je hebt een processor, RAM geheugen, moederbord, grafische kaart, etc nodig. wat wel kan om je probleem van volle laptop HD op te lossen is een externe HD nemen en daar een boot-schijf van maken zodat je daar je OS, muzieksoftware, etc. kan op installeren. je kan dan je laptop gewoon blijven gebruiken voor wat je al deed en als je van de externe HD boot heb je je specifieke muziek systeem. duidelijk?

Back