dumpprijzen...

RFB

Ouwe rot
Beste allen,

Ik wil, misschien wel tegen de trend in, een hardware sampler aanschaffen. Nooit mee gewerkt, tot nu toe alleen synths. Het aanbod op bv Marktplaats is in mijn beleving erg groot, noem het maar overweldigend. Bovendien tegen erg lage prijzen... Ik voel me net een kind in een snoepwinkel. Zijn er grote verschillen in sound en bediening of ligt het allemaal erg dicht bij elkaar?

Suggesties voor een goede koop?

Dank, René

Ik had een Akai Z4, werkte erg lekker en Akai is volgens mij hét samplermerk he... Ik zou voor de Z8 gaan dan.

Ik zou een beetje recnt model nemen, eentje die WAV of AIFF files schrijf en leest. De oudere modellen hebben allemaal eigen sample formaten die je niet direct in pc kan editten.

Met een dikke sampler van EMU of Akai zit je niet verkeerd iig..

Afhankelijk van de som geld die je er aan wilt besteden.

Ik vind zelf de EMU samplers goed klinken, warmer en ronder dan de Yammies en de Akai's.

Maar volgens mij ben je ook niet bekocht als je een S6000 op de kop weet te tikken.

Een E4XT Ultra zou ik zelf ook nog wel eens willen......

Dank allemaal voor jullie hulp en reactie! Over EMU lees ik veel goeds, ook over de Z4 en 8. Akai heeft natuurlijk een goede reputatie. Er staat een uitgebreide A3000 v2 van Yamaha op MP. Die A3000 gaat echt voor weinig weg.... Ervaringen? Het mag trouwens best wat kosten, zolang het apparaat maar betrouwbaar is.

Groet, René

Er is een reden dat de prijzen van samplers zijn gekelderd.
Neemt niet weg dat waar ze voor gebouwd zijn nog uitstekend te gebruiken zijn.

Wat dacht je van de roland s serie samplers ?
Klinken erg goed , en verschillender versie's daarvan kun je ook nog een monitor en een muis aansluiten om de boel te editten.

Ik zou geen Yamaha kiezen.. de interface en de rotte draaiknoppen daar word je gek van!

Origineel geplaatst door RFB
Dank allemaal voor jullie hulp en reactie! Over EMU lees ik veel goeds, ook over de Z4 en 8. Akai heeft natuurlijk een goede reputatie. Er staat een uitgebreide A3000 v2 van Yamaha op MP. Die A3000 gaat echt voor weinig weg.... Ervaringen? Het mag trouwens best wat kosten, zolang het apparaat maar betrouwbaar is.

Groet, René

De E-mu E4XT Ultra is wel mijn favoriet. Heel veel waar voor je geld. Speelt ook heel veel andere formaten. De Ensoniq ASR (en dus ook TS) vind ik erg sterk in het laag en de modulatiemogelijkheden), alleen zijn ze storingsgevoeliger, Ik ben inmiddels aan mijn derde ASR-10 toe, een rekversie, die hopelijk minder snel kapot gaat dan de toetsenversie.

:)

Attachments

• 070423-06.jpg
    070423-06.jpg
    18,6 KB · Bekeken: 100
Origineel geplaatst door fuse
Er is een reden dat de prijzen van samplers zijn gekelderd.

Verklaar u eens nader?

ligt er een beetje aan hoe je em gaat gebruiken. Loops, instrumenten, drumsamples, lofi, cdkwaliteit, variphrase.
Ik ben bijvoorbeeld heel erg te spreken over een emu emax, of een s1000, de eerste voor drums en de tweede vanwege zijn prachtige heldere geluid.

Origineel geplaatst door RFB

Groet, René

Origineel geplaatst door 64hz
Verklaar u eens nader?

Leer maar zoeken.

je kan met tegenwoordig iedere klote mobiele telefoon sampelen op hoge kwaliteit..
mijn ringtone collectie bestaat uit zelf gesampelde boeren, scheten, noem maar op..:D

Origineel geplaatst door 64hz
Verklaar u eens nader?

Denk andere alternatieven :) ( software( meestal gratis ) al is een SB kaartje van 7 euro bij de aldi wat
anders dan een Emu of Akai :D

Hehe grappig maar dat kan nooit de reden zijn dat hardware samplers zo sterk dalen in prijs imo, ik kan me voorstellen dat de inbreng van de computer met bijbehorende software de prijzen naar beneden drukt. Maar dan zal volgens mij een sampler toch nog altijd zijn eigen karakter meegeven? Of zie ik dat fout 8>

En fuse ik heb gezocht maar probeer jij maar eens wat relevansts te vinden tussen die threads, de enige relevante bleek deze te zijn ;)

Oh bovenstaande was gericht aan bliepernogiets :)

Origineel geplaatst door bliepertronic
je kan met tegenwoordig iedere klote mobiele telefoon sampelen op hoge kwaliteit..
mijn ringtone collectie bestaat uit zelf gesampelde boeren, scheten, noem maar op..:D

een beetje mobiel zit ook op ca 450 euro ;)

Back