dumpprijzen...

Origineel geplaatst door 64hz
Hehe grappig maar dat kan nooit de reden zijn dat hardware samplers zo sterk dalen in prijs imo, ik kan me voorstellen dat de inbreng van de computer met bijbehorende software de prijzen naar beneden drukt. Maar dan zal volgens mij een sampler toch nog altijd zijn eigen karakter meegeven? Of zie ik dat fout 8>

En fuse ik heb gezocht maar probeer jij maar eens wat relevansts te vinden tussen die threads, de enige relevante bleek deze te zijn ;)

Oh bovenstaande was gericht aan bliepernogiets :)

klopt , maar je ziet het op MP , de prijzen gaan maand naar maand steeds lager :) niet
dat ik dat erg vind hoor :D,heb nog wat ruimte voor een tweede S6000 :peukie:

Tsk, alsof jij 2x een S6000 vol krijgt met samples.
Om nog maar te zwijgen van 32 inputs die je nog moet mixen. ;)

Hehe grappig maar dat kan nooit de reden zijn dat hardware samplers zo sterk dalen in prijs imo, ik kan me voorstellen dat de inbreng van de computer met bijbehorende software de prijzen naar beneden drukt. Maar dan zal volgens mij een sampler toch nog altijd zijn eigen karakter meegeven? Of zie ik dat fout 8>

Dat zie je niet fout maar het is wèl de reden. :)

Vroeg me net af of iemand een sampler als FX gebruikt door de input direct door te spugen naar de output (voor de ranzige AD/DA) en dat als hardware FX in cubase of zo te gebruiken.
Met een S950 moet dat wel lukken d8 ik.

Verklaar u eens nader?

Een s6000, een Emu eXXXX Ultra of een ASR10 zijn niet gratis (:smeris:!) te downloaden.
En voor veel softsamplergebruikers telt het gebruiksgemak meer dan het karakter van een hardware-sampler.

Origineel geplaatst door fuse
Vroeg me net af of iemand een sampler als FX gebruikt door de input direct door te spugen naar de output (voor de ranzige AD/DA) en dat als hardware FX in cubase of zo te gebruiken.

Ook weleens met die gedachte gespeeld.. ben je ook niet meer gelimiteerd aan het geheugen van de s950.

Tsk, alsof jij 2x een S6000 vol krijgt met samples.
Om nog maar te zwijgen van 32 inputs die je nog moet mixen. ;)

Ach met een koortje en een piano zit je op 128 mb en dat via adat eruit :) dan
met een afneembaar scherm + een verlengkabel plaats je de sampler onder
je mixer of buiten de Studio en met USB haal je geluiden naar binnen en
kun je als dat nodig is bewerken , wat dat betreft is de Akai S6000 vrij flexibel :biertje:

Gebruik trouwens ook een Emulator X met een 1212M :D maar ben nog op zoek
naar het karakter :)

Ik vind het een geweldig idee!!..
als ik er aan toe kom ga ik het een keer proberen!

Het idee komt eigenlijk van mij gedachte om stem 15,16 van de andromeda als filterbank te gebruiken. Maar om een of andere wazige reden werkt dat alleen als je een note on stuurt (en geen note off).

Het idee komt eigenlijk van mij gedachte om stem 15,16 van de andromeda als filterbank te gebruiken. Maar om een of andere wazige reden werkt dat alleen als je een note on stuurt (en geen note off).

Het zelfde met de monomachine. Je moet het triggeren om het te horen. Ik zet gewoon in de seq. alle stappen ON en dan decay op 127 en release op 5

Heb al van alles geprobeerd maar de filters vind ik te lief.
Dan liever een speciale filterbox.

Of zoiets als een S900 samen laten werken met een AX73 of zo. 12 bits krummelige samples met een analoge filter (die ook self FM heeft)

En fuse ik heb gezocht maar probeer jij maar eens wat relevansts te vinden tussen die threads, de enige relevante bleek deze te zijn ;)
Tja, ik snap niet waarom dat 'ie het zegt want 't is niet triviaal. Maar hier is een optie.

We gaan kijken naar de hardwaresampler. We zien:

- een klein display. Met een beetje pech niet eens grafisch.
- obscure bestandsformaten, tenzij je een van de "hogere" versies neemt. .wav is vrijwel universeel.
- obscure connectiviteit. Ik geef je 't te doen om nog een volledige ketting aan SCSI-apparaten aan je sampler te hangen die 'ie allemaal herkent. USB-SCSI? Gaat niet werken. ZIP drives gaan te makkelijk dood en een cardreader, tja, dat werkt niet bij alles. De Rolands lieten toetsenbord, muis en monitor toe; geweldig idee, maar die zijn ook uit de tijd.
- dure geheugenuitbreidingen. Alleen de Z4/Z8 snapt wat DIMMs zijn.
- een trage computer. Timestretchen? Dopplereffect? Laat maar even een tijd rekenen.
- lange inlaadtijden. Geen streaming van harddisk.
- beperkte selectie effecten; vaak een apart bord wat je er in moet hangen.

We zien ook:
- goede filteralgoritmes (of filters als ze analoog zijn). Z-plane? Helaas, zit niet in Kontakt (wel in Emulator X)
- goede interpolatie-algoritmes (al wil ik wel eens een wedstrijdje zien tussen deze)
- goede AD/DA conversie (en al helemaal voor die tijd)
- "crunchy" lo-fi 12-bits karakter (al zijn dit dus de vintage samplers, wat eigenlijk weer een beetje een groepje apart is.

Filters zijn persoonlijke smaak, dus ik kan mensen er gerust gelijk in geven dat ze liever de Z-planes hebben dan wat er in Kontakt of zo zit; da's allemaal redelijk steriel. Interpolatie; mwa, medunkt dat dat ook redelijk opgelost is, er is genoeg computerkracht om alles op Perfect of Highest Quality te zetten. AD/DA - mooi, maar ik denk toch dat een Apogee het wint van wat er in een sampler zit. Al het andere doet een computer sneller en beter; je sampler is gewoon een computer met verouderde onderdelen. Er komt geen magie aan te pas, verder.

Verder:
- een computersampler is goedkoper als je de investering van de computer niet mee telt (en daar de meesten hier wel een computer in de studio hebben mag dat gedaan worden)
- kijk voor de gein naar de introductieprijs van een dikke sampler (en da's alleen dat; je mag 'm dan nog uitbreiden) en vergelijk die met die van een PC
- een grote monitor, snelle wave-editor en muis/toetsenbord zijn een geweldige combinatie qua werksnelheid
- workstations hebben steeds vaker samplers ingebouwd - dus waarom nog een aparte rack unit maken?
- grooveboxen hebben steeds vaker samplers ingebouwd - dus waarom nog een aparte rack maken?

Dus, als verkoper heb je het moeilijk. Iedereen die nog een sampler zoekt - vaak ook nog niet eens altijd nodig omdat je al audiotracks creatief kunt knippen en plakken in je Cubase/Ableton/etc. weet het bovenstaande en houdt dat in gedachten bij de beslissing. Vizion's punt is ook belangrijk; het is makkelijker te integreren en er zijn echt gratis of goedkope versies te downloaden.

Bedankt voor een fantastische uitleg :)

Ik blijf wel lekker MP afspeuren naar koopjes :peukie:

Verklaar u eens nader?

zo moeilijk is die link toch niet te leggen ? dumpprijzen zegt het al .. die machines worden massaal gedumpt. Kwestie van vraag en aanbod

Origineel geplaatst door Digimod
een beetje mobiel zit ook op ca 450 euro ;)

en dan mag je alles ingeven met milimeter toetsjes..midi..zit dat ook tegenwoordig in de Mobiel..en als je dan wil bellen ..hoe gaat dat dan..
Ik denk inderdaad dat hardware sequencers NU koopjes zijn...wel proberen daar zoveel als mogelijk assecoires bij te krijgen die orgineel zijn.

Murc :smeris:

Origineel geplaatst door Yoozer
Tja, ik snap niet waarom dat 'ie het zegt want 't is niet triviaal. Maar hier is een optie.

We gaan kijken naar de hardwaresampler. We zien:

- een klein display. Met een beetje pech niet eens grafisch.
- obscure bestandsformaten, tenzij je een van de "hogere" versies neemt. .wav is vrijwel universeel.
- obscure connectiviteit. Ik geef je 't te doen om nog een volledige ketting aan SCSI-apparaten aan je sampler te hangen die 'ie allemaal herkent. USB-SCSI? Gaat niet werken. ZIP drives gaan te makkelijk dood en een cardreader, tja, dat werkt niet bij alles. De Rolands lieten toetsenbord, muis en monitor toe; geweldig idee, maar die zijn ook uit de tijd.
- dure geheugenuitbreidingen. Alleen de Z4/Z8 snapt wat DIMMs zijn.
- een trage computer. Timestretchen? Dopplereffect? Laat maar even een tijd rekenen.
- lange inlaadtijden. Geen streaming van harddisk.
- beperkte selectie effecten; vaak een apart bord wat je er in moet hangen.

We zien ook:
- goede filteralgoritmes (of filters als ze analoog zijn). Z-plane? Helaas, zit niet in Kontakt (wel in Emulator X)
- goede interpolatie-algoritmes (al wil ik wel eens een wedstrijdje zien tussen deze)
- goede AD/DA conversie (en al helemaal voor die tijd)
- "crunchy" lo-fi 12-bits karakter (al zijn dit dus de vintage samplers, wat eigenlijk weer een beetje een groepje apart is.

Filters zijn persoonlijke smaak, dus ik kan mensen er gerust gelijk in geven dat ze liever de Z-planes hebben dan wat er in Kontakt of zo zit; da's allemaal redelijk steriel. Interpolatie; mwa, medunkt dat dat ook redelijk opgelost is, er is genoeg computerkracht om alles op Perfect of Highest Quality te zetten. AD/DA - mooi, maar ik denk toch dat een Apogee het wint van wat er in een sampler zit. Al het andere doet een computer sneller en beter; je sampler is gewoon een computer met verouderde onderdelen. Er komt geen magie aan te pas, verder.

Verder:
- een computersampler is goedkoper als je de investering van de computer niet mee telt (en daar de meesten hier wel een computer in de studio hebben mag dat gedaan worden)
- kijk voor de gein naar de introductieprijs van een dikke sampler (en da's alleen dat; je mag 'm dan nog uitbreiden) en vergelijk die met die van een PC
- een grote monitor, snelle wave-editor en muis/toetsenbord zijn een geweldige combinatie qua werksnelheid
- workstations hebben steeds vaker samplers ingebouwd - dus waarom nog een aparte rack unit maken?
- grooveboxen hebben steeds vaker samplers ingebouwd - dus waarom nog een aparte rack maken?

Dus, als verkoper heb je het moeilijk. Iedereen die nog een sampler zoekt - vaak ook nog niet eens altijd nodig omdat je al audiotracks creatief kunt knippen en plakken in je Cubase/Ableton/etc. weet het bovenstaande en houdt dat in gedachten bij de beslissing. Vizion's punt is ook belangrijk; het is makkelijker te integreren en er zijn echt gratis of goedkope versies te downloaden.

Het zijn toch allemaal luxeproblemen ,het zelfde dat mensen geen synth kopen omdat hij te zwaar is , software is idd niet zwaar ;)
of zijn we watjes geworden :D

In my opinion, a bad recording of a good performance will always outshine a
good recording of a bad performance :geslaagd:

Laat mij dan maar lekker sjouwen met die 'zware spullen"....ieder mens zijn kruis ..denk ik dan maar...

Murc :halleluja

Volgens mij ben ik nog de enige zielepoot die geen PC heeft hangen aan zijn hardware..

IK kan nog steeds niet met de muis de schuifjes openzetten...WAARDELOOS al die spullen dus..!!!

:Z

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door murc
Laat mij dan maar lekker sjouwen met die 'zware spullen"....ieder mens zijn kruis ..denk ik dan maar...

Murc :halleluja

Volgens mij ben ik nof=g de enige zielpot die geen PC heeft hangen aan zijn hardware..

IK kan nog steeds niet met de muis de schuifjes openzetten...de zielepoot !!!

:Z

en dan die glasplaat ervoor , ik kom gewoon niet bij die knopjes:D alleen maar naar kijken en niet aankomen;)

Ik heb zelf een Yamaha A4000 en daarvan heb ik zelf de diskdrive vervangen door een zipdrive die schijfjes van 100 mb kan lezen.
De Yamaha A3000, A4000 en A5000 zijn qua prijs/kwaliteit verhouding altijd heel goed heb ik begrepen (Zo heb je best veel interne effecten en kan je veel parameters via midi besturen, de akai S-serie is daar geloof ik veel beperkter in.)

Je hebt redelijk wat filters op de A4000, wat ik alleen wel weet is dat EMU samplers de 'mooiste' filters hebben. (Als het goed is analoog (?) en je zou het veel bij Daft Punk horen)

De A4000 kan je nog uitbreiden aan de achterkant; je hebt dan geloof ik vier extra uitgangen (naast de vier die je sowieso al hebt) en je hebt dan een digitale ingang. (Weet even niet precies hoe het heet, maar daar kan je zo'n glasvezel kabeltje in doen om bijvoorbeeld rechtstreeks van een dvd-speler te samplen).

De Yamaha is 16 parts multitimbraal.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar toen ik ooit naar een hardware racksampler op zoek was, heb ik deze van een forumlid overgekocht. En ik heb nog steeds meer dan 80 procent van de mogelijkheden denk ik nog niet gebruikt.

Monopoly heeft als het goed is ook een A4000 en die haalt er geloof ik net wat meer uit dan ik. Want je schijnt de A4000 gewoon als synth te kunnen gebruiken vanwege alle aanwezige golfvormen, filters en effecten. Dus in principe kan je op een A4000 ook een supersaw maken als je zou willen, zonder samples te gebruiken.

dagdag,

daan

Back