dumpprijzen...

Origineel geplaatst door murc
...

Volgens mij ben ik nog de enige zielepoot die geen PC heeft hangen aan zijn hardware..

,,,

;) nee hoor, ik ook (nog) niet.

Al werkt de Z8 wel makkelijk in combi met een computer (heb ik gehoord.. :D )

correctie

correctie

Kleine correctie: volgens mij heeft MonoPoly ook een A4000, maar ik bedoelde eigenlijk Bazziman ;-)

Hij heeft als het goed is zelf zijn draaiknopjes gerepareerd en dankzij hem heb ik nu die zipdrive in mijn sampler zitten ;-) (waarvoor bedankt nog!)

daan

dank allemaal! Leuk om jullie reacties te lezen.

Ik ben toch ook meer een hardware mens, hoewel het wel lonkt die softsynths en softsamplers. Al was het alleen vanwege de geringe ruimte die je nodig hebt.... Ik geloof niet dat ik me een buil ga vallen. Ik houd jullie op de hoogte als ik mijn aankoop heb gedaan! By the way, het zullen vooral loops en drumsamples worden gaan worden.Voor Synthsounds heb ikvoorlopig wel even genoeg (hoewel, ....).

Groet, René

Origineel geplaatst door Digimod
een beetje mobiel zit ook op ca 450 euro ;)

als je zo,n over het paard getilt apple geval gaat kopen wel ja...
normaal kosten ze zo rond de 120 150 euro:dubbel:
ik heb nu de nokia 6233 en je kunt hier net zo lang opnemen of sampelen naarmate je geheugenkaart groot is.
met een usb kabel maar je computer en ze zijn zo te gebruiken en te editen ed.
erg handig voor buitengeluiden dus

Origineel geplaatst door bliepertronic
als je zo,n over het paard getilt apple geval gaat kopen wel ja...
normaal kosten ze zo rond de 120 150 euro:dubbel:
ik heb nu de nokia 6233 en je kunt hier net zo lang opnemen of sampelen naarmate je geheugenkaart groot is.
met een usb kabel maar je computer en ze zijn zo te gebruiken en te editen ed.
erg handig voor buitengeluiden dus

Cool :peukie: kun je ook met je synth foto's maken :)

Prijsstijgingen..

Prijsstijgingen..

Ik zie toch ook wel dat samplers weer duurder worden..8o)

Attachments

• dumpprijzen.jpg
    dumpprijzen.jpg
    4,5 KB · Bekeken: 96
Re: Prijsstijgingen..

Re: Prijsstijgingen..

Origineel geplaatst door Vizion
Ik zie toch ook wel dat samplers weer duurder worden..8o)

mensen geloven ook alles wat ze op het Forum lezen :D

Tja, *mij* hoor je niet mopperen...

attachment.php

Attachments

• IMG_5520 (Medium).JPG
    IMG_5520 (Medium).JPG
    52,2 KB · Bekeken: 92
Tja, *mij* hoor je niet mopperen...

attachment.php

Ziet er vet uit!

maar gewoon ff een vraagje, waarom gebruik je er 3? per stuk hebben ze toch al 128 voices? werkt dat niet onhandig?

Ingewikkeld verhaal. Maar het was een group buy, niet alleen voor mezelf dus.
Toch een mooi plaatje wel?

Hehe grappig maar dat kan nooit de reden zijn dat hardware samplers zo sterk dalen in prijs imo, ik kan me voorstellen dat de inbreng van de computer met bijbehorende software de prijzen naar beneden drukt. Maar dan zal volgens mij een sampler toch nog altijd zijn eigen karakter meegeven? Of zie ik dat fout 8>

Tja, ik wist niet dat de prijzen van samplers daalden, maar kan me er van alles bij voorstellen. Ik vind de EXS24 in Logic al een onding, en dan bedien ik 'm nog via een groot scherm en een muis. Vroeger was een sampler betrouwbaarder dan een computer, maar ik gebruik mijn Powerbook al weer 4,5 jaar live zonder problemen. De sampler hardware zal vast nog een eigen stempel op het geluid drukken, maar softwarematig zijn samples ook door steeds meer filter-emulaties heen te trekken. En dat allemaal tegen veel minder kosten (als je de computerhardware al hebt).

Verder zijn steeds meer geluiden waar we vroeger samples en samplers voor gebruikten, beter te imiteren met emulatiesoftware als Logic's ESB3 (Hammond B3 imitatie) of EVP88 (Rhodes imitatie). En daarvoor wordt weer aparte hardware, zoals Clavia's Electro, of PC/MAC software gebruikt.

Mijn 5 centen...

Laatst gewijzigd:
Back