jv2080 met pc via usb

Synthequ

Stamgast
Hallo allemaal ,

Ik heb een uitdaging en kan er maar nier achter komen waar het probleem zich bevind ondanks de aanwezige gegevens.
Ik heb een midi naar usb converter van Roland , deze dient de midi uitgang van mijn jv2080 met de pc te verbinden.
Ik heb de software geladen volgens aanwijzing , dus alles volgens het boekje gedaan.
Toch blijkt er geen signaal vanuit de jv2080 zichtbaar te zijn op de converter. Volgens een headphone/koptelefoon is de muziek wel hoorbaar.
Mis ik hier een instelling op de jv2080 die de midi uit dient aan te sturen?????????

John

USB driver geïnstalleerd ?

instelling ? geluiden en audioapparaten (bij standaard apparaat uw Roland type aanduiden)

Attachments

• usb.jpg
    usb.jpg
    16,9 KB · Bekeken: 124
Ook dit heb ik volgens de gegevens aangepast zoals jij mij laat zien.

Heb trouwens wel een signaal van de pc maar niet bij midi uit op de converter.
Dus de pc ziet de converter wel.

"midi out" en "midi in" zitten goed ?
pc heropstarten ?
(stomme vraag maar ge weet nooit)

Ik zit al jaren op het terrein van pc-systemen. Ik heb de pc opnieuw opgestart. Ook de drivers opnieuw geladen. De instelling op de converter nagezien en zelfs op andere instelling geprobeerd.
Alles volgens het boekje. Laat staan dat ik zelfs na dit probleem zelfs de pc opnieuw heb geprogrammeerd met xp sp2 want je weet maar nooit of er een file beschadigd is of nu was , maar ook geen oplossing................. :(

Pc is p4 klok 3,4Ghz en 1Gb geheugen met voldoende schijfruimte , en de drivers geladen voor xp sp2.
Dus oplossing nog niet gevonden. Raar toch.
Dus helaas blijft mijn vraag staan en kunnen we drie conclusies trekken die nagegaan moeten worden :
a) nieuwe converter is defect of
b) midipoort jv2080 is defect of
c) instelling ergens niet in orde.

Kom morgen even kijken naar meer antwoorden , alvast bedankt tot zover.

Slaap lekker (alvast) :Z
John

Origineel geplaatst door jojojojo
Ik zit al jaren op het terrein van pc-systemen. Ik heb de pc opnieuw opgestart. Ook de drivers opnieuw geladen. De instelling op de converter nagezien en zelfs op andere instelling geprobeerd.
Alles volgens het boekje. Laat staan dat ik zelfs na dit probleem zelfs de pc opnieuw heb geprogrammeerd met xp sp2 want je weet maar nooit of er een file beschadigd is of nu was , maar ook geen oplossing................. :(

Pc is p4 klok 3,4Ghz en 1Gb geheugen met voldoende schijfruimte , en de drivers geladen voor xp sp2.
Dus oplossing nog niet gevonden. Raar toch.
Dus helaas blijft mijn vraag staan en kunnen we drie conclusies trekken die nagegaan moeten worden :
a) nieuwe converter is defect of
b) midipoort jv2080 is defect of
c) instelling ergens niet in orde.
Kun je aangeven wat voor MIDI interface van Roland je gebruikt(je noemt het MIDI convertor?)?
En heb je een andere USB poort geprobeerd? Ik heb wel eens gehad dat een M-Audio Midisport niet geinstalleerd wou worden op een secundaire USB poort.
Verder nog:
- heb je geen MIDI filter op de jv aanstaan?
- Kabels gecontroleerd? Die kunnen soms kapot gaan.
- Welk programma gebruik je om MIDI data naar de jv te sturen? Staat daar de poort in geactiveerd?
- O ja, staat het kanaal voor ontvangst op de jv goed ingesteld, gelijk aan kanaal waarover je zendt?

de midi uitgang van mijn jv2080 met de pc te verbinden.

Je wilt dus de uitgang van je jv2080 met de ingang van pc verbinden ??waarom eigenlijk ?

Goedemorgen ,

Hier even wat gegevens zoals gevraagd.

- Midi interface (converter) UM-1ex van Roland.
- alleen midi uit wordt in dit geval gebruikt , ook zo ingesteld volgens meegeleverde gegevens.
- Software meegeleverd geinstalleerd , volgens meegeleverde handboekje
- 3 verschillende usb poorten geprobeerd wotv ook een poort die ik in gebruik had.

Ik wil graag alleen vanuit de jv2080 het geluid via de midi uit sturen , heb momenteel geen midi in. Gebruik momenteel software voor synth geluiden.

Als ik data verzend zie ik de midi uit op de interface wel knipperen dus dat werkt , maar als ik een lied wil afspelen wordt de midi uit niet aangestuurt. Het lijkt net alsof de midi alleen voor dataverzending en niet geluidsverzending aanwezig is.
Met hoofdtelefoon kan ik de geluiden wel horen.

Wie kan mij hier iets meer over vertellen die hier ook mee werkt om bovenstaande wel te realiseren

John

Laatst gewijzigd:
Ik wil inderdaad de jv2080 op de pc aangesloten hebben ivm programma's die ik gebruik om muziek in elkaar te zetten/mixxen (om evt. cd's te branden).

Ook handboek volledig nagezien van jv2080 en nog steeds werkt de midi naar usb voor pc niet:( :( :( :( :( :( :(
Had misschien beter een jackplug kunnen gebruiken naar geluidkaart. Maar kan je deze dan weer gebruiken om muziek in wav of mp3 weg te schrijven waarna ik deze kan mixxen via programma's.
Wat ik wil is gewoon direct muziek afspelen vanuit jv2080 naar pc , hier wordt ik toch echt niet goed van.

Wie o wie kan mij helpen. Heb ik nog apparte tools nodig??????

John

Ook handboek volledig nagezien van jv2080 en nog steeds werkt de midi naar usb voor pc niet:( :( :( :( :( :( :(
Had misschien beter een jackplug kunnen gebruiken naar geluidkaart. Maar kan je deze dan weer gebruiken om muziek in wav of mp3 weg te schrijven waarna ik deze kan mixxen via programma's.
Wat ik wil is gewoon direct muziek afspelen vanuit jv2080 naar pc , hier wordt ik toch echt niet goed van.

Wie o wie kan mij helpen. Heb ik nog apparte tools nodig??????

John
geluidskaart met jack`s
een usb-midi interface heb je al

nu nog een sequence programma?

- Het is zeker een rustig weekend -

- Het is zeker een rustig weekend -

We maken uit je woorden op dat je het geluid uit je JV-2080 via het midi kabeltje naar je computer wilt sturen?

Dat kan niet.

Midi is bedoeld om informatie te sturen. En er kan dus geen geluid mee verstuurd worden. Daarvoor heb je inderdaad een ggeluidskabel nodig die van je JV-2080 naar je geluidskaart loopt. Om het vervolgens op te nemen en in wav of mp3 op te slaan, heb je een programma nodig dat daarvoor geschikt is.

Dit is toch wel een van de basics van muziek maken... Maar kort: je midi stuurt via de usb-midi converter de JV aan, het geluid daarvan komt terug in de computer met een geluidskabel.

Seccus!

Oke dus : je midi stuurt via de usb-midi converter de JV2080 aan, het geluid daarvan komt terug in de computer met een geluidskabel (jackplug jv2080 uit , naar geluidskaart). :okdan:
Dan heb ik neem ik aan een programma nodig om vanuit de pc midi naar de jv2080 te sturen. Welk programma mag dit wezen????????????????

Zo komen we steeds een stapje verder om het voor elkaar te krijgen , maar nog niet gereed , loop nog steeds tegen een muur aan. :stupid

Wel grappig en voorspelbaar. Dit had ik al aan zien komen toen ik post van jojojo aan t lezen was. Eerst wilde die een mc-202 om beats te maken, toen een juno-6, toen een alpha2 en nu een jv2080 gekocht dus alleen weet hij begot niet wat het kan/doet/aangesloten moet worden.

Mijn advies... lezen lezen lezen en niet meteen kopen kopen kopen.. krijg je later alleen maar spijt van.

ps: als je nu al de avatar van mensen gaat stelen, wat moet dat dan worden met de creativiteit van jou muziek :bekdicht:

gl :doei:

:confused: nooit geweten dat de JV2080 een softsynth was......

Deniax

Deniax

Berichtje voor Meneer Deniax ,

Hoe zit mijn systeem nu in elkaar :
- Diverse programma's op pc sturen midi ingang jv2080 aan
- jv2080 uitgang stuurt geluidskaart pc p4 3,2Ghz 1Gb aan
- dolbi uitgang geluidskaart stuurt dolbi 5.1 muziekboxxen aan
- muziek ingang vanaf jv2080 naar pc wordt dmv programma in wav opgeslagen welke bewerkt kan worden mbv een ander programma op de pc.
De pc-programma's hoef ik niet te vertellen , dat zou jij moeten weten.

<b>Het systeem werkt uitstekend en ben zeer tevreden.</b>

Trouwens de reden van verandering kwam door geweldig advies van meerdere personen. Ook is er veel geluisterd geweest naar klanken/muziekfragmenten en ben langs een aantal zaken geweest. Moest alleen voor de opmaak van het systeem even puzzelen mbv fijne personen op deze site , je kan tenslotte niet alles weten.
Heb alleen even moeten zoeken naar goede apperatuur welke in mijn straatje past , ben daardoor op advies van personen wel een paar keer van product veranderd , logisch toch!!!!!!!!!! Je gaat geen product aanschaffen die je niet bevalt.

Nog even : Beste meneer Deniax , maak U toch niet zo druk , je hoeft je om mij geen zorgen te maken. Ik hou van mijn leven zoals deze loopt. Lekker relaxed en altijd goed.

Deze item mag nu wel op slot :slotje: tenzij meneer Deniax misschien nog een antwoord wil geven????

John

Avatar gejat , das toevallig. Had deze van internet afgetrokken van een engelse site , jij blijkbaar ook mikemix.

Ik ga mijn avatar wijziggen.

No hard feelings..............

John

Back