Dit wilde ik ff delen-> AllthatChords

RezonatoR

Ik hang wat rond..
Hierbij sluit ik ff een installfile bij van een stukje software waar ik erg veel aan heb.

Allthatchords is een gratis tool om accoorden progressies uit te zoeken. Ik heb het althans zo van een website gedownload.

Ook is het handig om ff op te zoeken hoe je ook alweer bijv. een Gsus7 accord speelt.

Er zit ook een sequencer in om accoorden achter elkaar af te laten spelen. Tevens heeft het een eigen GM klankbron met alle GM klanken.

;)

cool bedankt voor de tip!8>

Super! Ik gebruik hem nu al een paar dagen tussen de dagelijkse werkzaamheden door en heb er al best wat van opgestoken.

Ook is het handig om ff op te zoeken hoe je ook alweer bijv. een Gsus7 accord speelt.

;)

ehm toch gewoon g b dis f?

Die theorie moet gewoon in je kop zitten.

Misschien een leuke tool als je net begint te spelen op een keyboard.

ehm toch gewoon g b dis f?

Die theorie moet gewoon in je kop zitten.

Misschien een leuke tool als je net begint te spelen op een keyboard.

Inderdaad, als je weet wat een sus7 akkoord überhaupt is dan ben je er eigenlijk al.

Je hebt meer aan een theorie boek (genoeg gratis resources online te vinden ook) dan aan zo een tool. Enigste applicatie die ik kan bedenken is als je bestaande liedjes wil spelen aan de hand van akkoord symbolen zonder dat je weet waar welke tonen zijn en hoe je akkoorden opbouwt. En daar is het prima voor. En gratis !

Nou ja zeg. Ik heb niet gezegd dat dit een allesvervangede tool is o.i.d. Ik dacht dat het handig tooltje was en gebruik m zelf veel voor hele vage scales en accoorden die je niet vaak gebruikt.

En die theorie zit wel in mijn hoofd hoor.

Een g-sus 7 akoord is nou niet bepaald een vaag akoord. Kom nogal vaak voor.
Als je weet hou een g sus 7 akoord in elkaar zit dan weet je ze van alle toonsoorten. Plus natuurlijk alle omdraaingen.
Daar heb ik nu niet bepaald een programma voor nodig. Aleen als ik natuurlijk niet zou weten wat een G sus 7 akoord is.
Als je de theorie goed kent dan weet je elk akkoord wat je speeld te benoemen volgens mij.

Ik gebruik het gewoon om mooie bij elkaar passende akkoorden te zoeken, ik heb geen (naja een beetje) verstand van akkoorden dus voor mij werkt het prima hoor.

Ik gebruik het gewoon om mooie bij elkaar passende akkoorden te zoeken, ik heb geen (naja een beetje) verstand van akkoorden dus voor mij werkt het prima hoor.

Daar is het programma prima voor dat was ook wat ik wilde aangeven.

Back