Advies voor voor synt ?? please

Zjos

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben nieuw in de synth wereld, maar niet in de muziek-branche,
ik sta op het punt een nieuwe band te beginnen waarin het 'eigen geluid' centraal staat.
Ik moet dus een synt hebben, want naast de geluiden van mn Yamaha Psr740 heb ik geen andere mogelijkheden.
Ik zoek dus een synth die via midi is te verbinden met mn yamaha waardoor ik zowel de keuze heb op twee klavieren andere sounds te zetten als eigen sounds te bouwen.

Wat zoek ik!? Ik heb een budget tot 500 a 600 euro, ik neem aan dat ik zoek naar een tweedehands.
Analoog of digitaal?

Het moet vooral lekker rommelen zijn, thuis besteed ik maar al te graag tijd aan mn muziek.
Dus uren draaien en schuiven tot dat geluid precies zo is als voorgesteld is geen probleem.

Ik laat me maar al te graag informeren.
Bij voorbaat dank.

Je had deze thread al eens doorgenomen? :)

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=72139

Ik zou eens kijken naar een Roland SH201 of een Korg R3. Die kun je nieuw al voor je genoemde bedrag krijgen.

Tweedehands-opties: een Alesis Ion of een Nord Lead 2 (niet de 2X) moet je er ook voor kunnen krijgen. Een rackversie zeker. Echter, bij die laatste zou ik het overgebleven deel van het bedrag (als dat er is) aan een effecten rackmodule besteden. Die heeft de Ion of de NL2 nameiljk niet er op zitten, en een beetje reverb of delay is altijd wel lekker.

Kan je wat meer informatie geven?

Welke stijl wil je ermee spelen? Zoek je realistische geluiden of niet (rompler cs. synth)? Monofoon of polyfoon (aangezien je erop wil spelen vermoed ik dat het polyfoon zal zijn)? Moet er voor elke functie een knop of schuifknop aanwezig zijn of mag het ook met een eerder cryptische "User interface" zijn ? Met keyboard of zonder keyboard?

Het moet vooral lekker rommelen zijn, thuis besteed ik maar al te graag tijd aan mn muziek.