murc
herintreder
Volgens mij zijn alle adviezen veels te hip...
zeker vooor de top 1000 en feest muziek..
maar het is maar mijn mening....
je kunt beter een motifje , fkorg triton daarvoor kopen..het beste een wat oudere versie..de nieuwe gaan ook al weer te"hard..in het hele hippe..)..het allerbeste zijn de nietzeggende feestdozen van ROLAND..(oei dat worden weer boze reacties..
Ikzelf zou denk ik gaan voor een Yamaha CS6x..toch wat knopjes, goede basis sounds en zeker ver binnen het budget..kun je er nog een mengtafeltje met effecten tussen hangen..zal meer van invloed zijn op de sound als de sound engine itself..thusi klinkt het gewoon heel anders dan in de boerenschuur en dan is de CS6x een topper !! vanwege zijn heldere sound. Want je wilt toch wel gehooord worden neem ik aan..
Murc
zeker vooor de top 1000 en feest muziek..
maar het is maar mijn mening....
je kunt beter een motifje , fkorg triton daarvoor kopen..het beste een wat oudere versie..de nieuwe gaan ook al weer te"hard..in het hele hippe..)..het allerbeste zijn de nietzeggende feestdozen van ROLAND..(oei dat worden weer boze reacties..
Ikzelf zou denk ik gaan voor een Yamaha CS6x..toch wat knopjes, goede basis sounds en zeker ver binnen het budget..kun je er nog een mengtafeltje met effecten tussen hangen..zal meer van invloed zijn op de sound als de sound engine itself..thusi klinkt het gewoon heel anders dan in de boerenschuur en dan is de CS6x een topper !! vanwege zijn heldere sound. Want je wilt toch wel gehooord worden neem ik aan..
Murc

In ieder geval is het display ontzettend prettig: visualisering van wat je doet; dat is gewoonlijk wel anders bij draaiknopsynths (alhoewel gewoon proberen minstens zo leerzaam is). En inderdaad: vanwege de vele filters en opties is de Ion binnen zijn soort momenteel dé emulatie-synth (andere synths nadoen). Misschien minder eigen karakter, maar dat is ook niet wat je zoekt, toch? Het toetsenbord is inderdaad een beetje brak; er lekker op loos gaan lukt niet, vind ik - alhoewel gewenning helpt, uiteraard. In tegenstelling tot bij de Nords (Nordrack + midi-keyboards, zoals Yoozer al zei) is een Micron (Ion-rack) hier geen goed alternatief, aangezien daar weinig knoppen op zitten. Maar misschien vind je zelf het Ionklavier wel hartstikke fijn; gewoon even ergens uitproberen! (geldt voor elke synth trouwens, als toetsen zo belangrijk voor je zijn)