Nee de P5 Rev3 is geen P5 Rev2.
wat opvalt is dat polyphone versies van bepaalde synths niet de mono versie ,maal xtal voices is,maw dezelfde power als de mono versie x aantal voices,bvb een MM is geen Mini x6 alhoewel deze super vet is,1 voice vande MM in mono gepeelt is niet slecht maar is helemaal geen mini kwa bass power. En het grote probleem is dat dit bij een Prophet 5 Rev 3 een ramp is,een pro-one is behoorlijk vetvergeleken met een mono voice gespeeld op de P5rev3 ,onbegruipelijk,dit heb je dus niet bij een P5 rev2, 1v mono gespeelt van een P5 rev2 is geen kobol maar stukke beter als een rev3,ik denk doordat de 2040 meer bass contour heeft en er ook minder bass geatenueerd wordt bij het opendraaien van de reso,wat een ramp is bij de 3320 vcf in de prophet 5 rev3.,alsook de routing en voice mixing etc moet er iets mis zijn,de sound die je terug zal vinden bij modernere versies als de P8 mischien..? (intern mixing bij laag niveau...?!)
Ook een slimme zet destijds bij de designers van de MM om geen custom IC te gebruiken als filter (,de rest is wel curtis erin net zoals de p5 rev 3 behalve dan 3360 ipv 3330 voor de vca's.) anders klonk een MM nu als een P5 rev3 of een oberheim ob8 mischien..
[wat wel opvalt bij de MM is dat voor de internal mixing vd voices het barst van 3360 vca's ,ik denk dat er wel meer als 45 in een MM inzitten(1 van men beslissingen om hem te verkopen..)wat wijst naar een powerfulle mixing van de voices met als eindresultaat een vette luche sound,niet zoals de P5rev3..
Ik dacht dat de Voyetra 8 ook met 2040 was maar dat blijkt een 2044 vcf chip te zijn,maw de enige polysynths met 2040 is de P5rev2 en de Emu audity (waarvoor de 2040 ontworpen werd dacht ik)
der is ook een gelimiteerd aantal RSF Expanders met 4 voicecards geleverd geweest ,tesamen te gebruiken met het bloedmooie RSF Polyclavier (CV-GATE KB)
En er zijn 2 prototypes (1 in BE 1 in USA) van full programeerbare (patches!! en knoppen) RSF 8-voice synths gemaakt op basis van deze RSF Expandercards ook nog,deze kwamen in 19'' racks waar een computer (mac) aangehangen kon worden,Naam van bouwer ontgaat me nu,maar deze werden wel degelijk op een beurs ala musicmesse voorgesteld destijds.
Heb 1 van deze proberen te kopen een aantal jaar terug maar eigenaar is wat lastpost lol..mischien voor later als die ouder wordt
Dan heb je nog die custom polybox synth op basis van de emu 'kit' voicecards
gemaakt en gebruikt voor,die ene weer dat de muziek van appocalypse now heeft gemaakt,ben zen naam helemaal kwijt nu.
dus dat maakt ons in totaal 5 polys ooit gemaakt op basis van de 2040 filter