[Roland] TR-707

Is het eigenlijk mogelijk om een bepaalde midi noot aan een drum geluid toe te wijzen op een tr505??

Origineel geplaatst door Blinx
Is het eigenlijk mogelijk om een bepaalde midi noot aan een drum geluid toe te wijzen op een tr505??

yep!

Je kan ook een 2de hands Korg Electribe kopen. Deze kan je heel gemakkelijk
als sequencer voor je externe gear gebruiken..
Je selecteerd gewoon midi kanaal van je drumstation of wat dan ook en je kan voor elke toets van de electribe
de gewenste midi noot selecteren. 10 knoppen zijn beschikbaar.
En je de ER-1 kiest heb je ook nog eens een hele interessante drumcomputer.

Origineel geplaatst door sander
Je kan ook een 2de hands Korg Electribe kopen. Deze kan je heel gemakkelijk
als sequencer voor je externe gear gebruiken..
Je selecteerd gewoon midi kanaal van je drumstation of wat dan ook en je kan voor elke toets van de electribe
de gewenste midi noot selecteren. 10 knoppen zijn beschikbaar.
En je de ER-1 kiest heb je ook nog eens een hele interessante drumcomputer.

de er-1 mag mischien wel de gemakkelijkste sequencer zijn
maar hij is zeker niet ideaal. en zeer beperkt qua mogelijkheden
koop gewoon een MC-300 of MC-500 of beter. Extreem handige drumpattern sequencer, en instelbare nootnummers

Weet je wat het is, ik wil niet meer dan 75-100 euro uitgeven voor een enkelde sequencer. De tr505 heb ik voor dit bedrag op mp gezien dus lijkt me dit een leuke oplossing!

Wat betreft de ER-1 deze staat zekerz op mijn verlang lijstje maar ik zou deze niet gebruiken om mijn drumstation aan te sturen!

En wat betreft de mc300 /mc500, is leuk maar ik heb een mc303 en wil enkel een drum sequencer erbij en dan is een mcX00 iets te veel van het goede.

Die tr-505 ben je volgens mij echt weinig mee als sequencer, zonde van de drumstation!
Je hebt geen aanslaggevoeligheid, geen noteresoluties, geen flam (versieringsnoot)
en btw die er-1 komt echt tekort qua klanken, een beperkt geluiden spectrum (alhoewel ik me er jaren mee geammuseerd heb)
Zou ik jou zijn zou ik het volgende doen:
- Mc-300 of Mc-500 kopen voor een prikje
- die CS1X aansturen vanop de MC-x00 zowel noten, als program change, als control change
- blijven de interne sequencer van de EA-1 gebruiken (die is toch wel zeer handig), vergeet niet dat je kan mooi pitch bends programmeren in je MC-x00 sequencer om een Tb-303 achtige klank te emuleren
- idem dito met die MAM mb33
- die behringer effecten zijn pas echt handig indien je ze aanstuurd met MIDI, ikzelf heb de Modulizer, en vanaf je wat begint te prutsen met control change en program change in je sequencer (mc-x00 offcourse) haal je er echt strak varierende effecten uit.

en die MC-303? persoonlijk zou ik hem Dumpen, maar je kan het altijd gebruiken als extra geluidenbron aangezien je geen sampler hebt.
ook kan je in de Mc-x00 32 drumsounds programmeren in 1 pattern. (maw, je kan je drumstation EN je Mc-303 eraan hangen EN sequencen, gewoon een kwestie van midinootnummers invoeren)

ik heb nog 100 andere redenen voor je klaar hoor :D

Ik heb eventueel nog wel een mc300 voor je, maar het grote nadeel van dat ding is dat ie niet kan loopen. Je kan wel "blocks" laten herhalen.

Origineel geplaatst door Bas
Ik heb eventueel nog wel een mc300 voor je, maar het grote nadeel van dat ding is dat ie niet kan loopen. Je kan wel "blocks" laten herhalen.

Jawel

Je kan hem wel laten lopen
teneerste door die blocks te herhalen (maar dan zend ie geen clock uit)

Of (en dat heb ik per ongeluk ontdekt) in de R-PTN mode op shift en play duwen en je rhytme patroon loop terwijl je sounds toevoegd, mega handig

Origineel geplaatst door Bas

Bedankt voor het aanbod, maar ik heb het niet zo op de mcX00 sequencer serie. Het is misschien best een goed apparaat maar tja ik mis toch het een en ander zoals een step sequencer(trX0X style) een fatsoenlijk beeldschermpje (niet dat de mc303 dit heeft maar de tr505 wel).

Bedankt voor het aanbod, maar ik heb het niet zo op de mcX00 sequencer serie. Het is misschien best een goed apparaat maar tja ik mis toch het een en ander zoals een step sequencer(trX0X style) een fatsoenlijk beeldschermpje (niet dat de mc303 dit heeft maar de tr505 wel).

daar gaat em hem nu juist om! die MCx00 heeft een step sequencer voor je rhytmes.. Is zelfs mega handig
je stelt 1/16 note resolutie en je krijgt 16 stappen (of is het stippen hehe) . . . . . . . . . . . .
nu kan je invoeren

bvb: ik kies een 1/8 note resolutie voor bvb bassdrum, en dit komt op mijn scherm:
. . . . . . . .
ik duw nu de bassdrumlijn in met het numeriek klavier: 808080888 op scherm verkrijg je 8 . 8 . 8 . 8 8 8
(die 8 is maximum velocity level, 0 is next, de rest van de niveaus zijn instelbaar)
snapie?
of wacht, even een simpele clap bijvoegen (terwijl de pattern nog steeds loopt): kies 1/4 resolutie, en duw 0808
en je krijgt . 8 . 8 , voila instant afgezaagde basic house beat :eureka:
ik heb zelf meer dan 1 jaar andere sequencers gebruikt (zoals bvb de tr-505, enz..) gewoon omdat ik schrik had van die mc-500 (die stof stond op te vangen)
Ik heb mezelf onlangs gedwongen ermee te leren werken en ik besef wat ik al lang mis :halleluja
is echt makkelijk
btw: je mist een fatsoenlijk beeldscherm dat je wel vind op de tr505? die matrix is wel handig ja.. maar identiek aan wat de MC-500 bied.
EN het geeft geen licht in het donker. Voor de sounds moet je trouwes die 505 ook al niet kopen. (buiten die mooie cowbells).. Een 626 dan tenminste.

midi channel receive setting, batterij

midi channel receive setting, batterij

weet iemand of er eigenlijk nog ergens een interne batterij zit in de TR-707, op de batterijen in het klepje na, de midi channel receive setting (7 vind ik handig en logisch) onthoudt hij bij mij niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dus die batterijen in het klepje er niet in heb, of zou m'n interne batterij aan vervanging toe zijn, of heeft de tr-707 er geen ??

bij de tr-505 heb ik die batterijen er ook niet in, (in het klepje), maar die onthoudt wel (dm waarschijnlijk dus een interne batterij) dat ie bij mij op midi channel 5 moet receiven.

ben benieuwd,

groet, R & b.:confused:

Attachments

• roland_tr_707.jpg
    roland_tr_707.jpg
    24,6 KB · Bekeken: 138
Re: midi channel receive setting, batterij

Re: midi channel receive setting, batterij

Origineel geplaatst door WarmeBakker
weet iemand of er eigenlijk nog ergens een interne batterij zit in de TR-707, op de batterijen in het klepje na, de midi channel receive setting (7 vind ik handig en logisch) onthoudt hij bij mij niet, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dus die batterijen in het klepje er niet in heb, of zou m'n interne batterij aan vervanging toe zijn, of heeft de tr-707 er geen ??

bij de tr-505 heb ik die batterijen er ook niet in, (in het klepje), maar die onthoudt wel (dm waarschijnlijk dus een interne batterij) dat ie bij mij op midi channel 5 moet receiven.

ben benieuwd,

groet, R & b.:confused:

offtopic :smeris: maar kom ja hehe
dd redeneren:
op de tr-505 zijn de batterijen enkel en alleen voor stroomtoevoer(daarom moeten er zoveel in), (bij mij zaten ze er ook nooit in, enkel als ik hem meenam)
in de 707 moeten er maar 2 batterijen -> voor het intern geheugen te bewaren. Hmmm midi channel 7? waarom niet gewoon 10 voor beats?
ik denk niet dat je die instellingen kan bewaren trouwens, zo lastig is dit nou toch ook weer niet?

Origineel geplaatst door RVooh
de er-1 mag mischien wel de gemakkelijkste sequencer zijn
maar hij is zeker niet ideaal. en zeer beperkt qua mogelijkheden
koop gewoon een MC-300 of MC-500 of beter. Extreem handige drumpattern sequencer, en instelbare nootnummers

als je niet met accenten wil werken, is de electribe wel een goede keuze.

Origineel geplaatst door sander
als je niet met accenten wil werken, is de electribe wel een goede keuze.

hm
de electribe ER heeft WEL accent,zelfs het volume in instelbaar, de ea-1 (synth) daarentegen spijtig genoeg niet (was ie ander leuk acid bakkie geweest)
nuja, who needs accents when mc-x00 has velocity? hehe (sorry ik ga nu stoppen met dit toestel aan te prijzen)

ja ik weet wel dat de electribe accenten heeft, maar die zijn toch alleen voor z'n interne geluiden.
Dit topic ging over een XOX sequencer die een drumstation aan moet sturen.
Dan is de electribe ideaal.

Zo dat is hem dan ik heb vandaag mijn TR-707 binnen gekregen, en hij is echt SUPER !!!
Alleen wil het aansturen van mijn drumstation nog niet lukken, maar daarop moet ik nog effe zittu knutselen

Zo dat is hem dan ik heb vandaag mijn TR-707 binnen gekregen, en hij is echt SUPER !!!
Alleen wil het aansturen van mijn drumstation nog niet lukken, maar daarop moet ik nog effe zittu knutselen

ff je gearlist aanpassen :)

Back