Synthforum Vista draad

Juuliea

Bibliothecaresse in Black
hoi allemaal,

ik wil deze draad openen omdat ik binnenkort een laptop met Vista in mijn bezit zal krijgen...

doel van deze draad is welke geluidskaarten ondersteunen vista welke software enz

graag jullie input

Gr Jedee

Beste Jedee,

Ik gebruik Cubase SX 3 icm de EMU 1212m. Dit werkt prima onder Vista. Alleen wanneer je je pc overneemt via een andere pc crasht de geluidskaart driver maar voor de rest geen problemen kunnen ontdekken. Ik werk met de Beta Vista drivers. Ik heb nog niet gecontroleerd of er al nieuwe drivers zijn.

Suc6!

Heb je geen specifieke reden om Vista te nemen? > Ga voor XP. Volgens mij bij bijna elke nieuwe PC/Laptop is de keuze XP / Vista mogelijk, zoniet vind ik het persoonlijk prima te verantwoorden als je een gekraakte XP op je laptop met Vista-license installeert.

Ongelooflijk hoeveel resources Vista vreet als je niks doet.

Kan wel zijn maar ik heb nu 4 gigabyte in mijn xp systeem, en nu krijg ik elke keer rare error's in cubase sx3 dat ik te weinig memory resources heb als ik een fanatieke plugin draai ???!??? Kan het spul overigens wel gewoon draaien dus dat snap ik dan ook weer niet.

Het schijnt dat dit in vista (32bit) dit toch wat beter geregeld is. Nu alleen nog vista drivers voor mijn geluidskaart. HÈ MAUDIO!!!

Kan wel zijn maar ik heb nu 4 gigabyte in mijn xp systeem, en nu krijg ik elke keer rare error's in cubase sx3 dat ik te weinig memory resources heb als ik een fanatieke plugin draai ???!??? Kan het spul overigens wel gewoon draaien dus dat snap ik dan ook weer niet.

Het schijnt dat dit in vista (32bit) dit toch wat beter geregeld is. Nu alleen nog vista drivers voor mijn geluidskaart. HÈ MAUDIO!!!

Ook vista kan hier niet mee omgaan. Dit omdat het de 32-bit versie betreft en die kan maar 3,2GB adresseren. Hetzelfde met XP 32 en 64-bit. Alleen de 64-bit versie van vista kan max. geloof ik 8 gig intern aan. En denk niet dat je die meegeleverd krijg met de laptop. Bovendien draait XP met 3GB intern soepeler dan Vista met 4GB intern, en heeft Vista helemaal geen toegevoegde waarde. Ook zal Vista pas lekker draaien en geen problemen met drivers meer geven als het service-pack 1 (die servicepack die volgens MS niet nodig zou zijn) uitkomt begin volgend jaar dacht ik. Ik zou dus lekker bij XP blijven, en of de melding voor lief nemen of er een Gig uithalen.

Op t.net stond van de week een bericht dat SP1 van Vista nog geen spectaculaire snelheidsverbeteringen opleverde. Dus voorlopig zie ik nog geen heil om over te stappen.

ik heb nu eenmaal Vista op de laptop draait prima

ik ga ook geen Vienna Symphonic library draaien

wat ik wel ga doen weet ik nog niet

Ik heb gewoon al mijn VSTI's draaien (o.a. Symphonic Choirs en Steinberg The Grand 2) en t werkt prima. Ik heb 2 gb aan mem.

Ik heb de EMU 1212m. Ben er super tevreden mee! Hiervoor had ik een M-audio Audiophile 2496 . Ik had nadat ik een hardware upgrade had gedaan met mn pc last van krakend geluid. Ben een maand met uitzoeken bezig geweest, of het aan mn speakers lag, O.S. drivers etc. Ik denk dat ik dus nooit meer voor M-audio ga.

Ik heb de EMU 1212m. Ben er super tevreden mee! Hiervoor had ik een M-audio Audiophile 2496 . Ik had nadat ik een hardware upgrade had gedaan met mn pc last van krakend geluid. Ben een maand met uitzoeken bezig geweest, of het aan mn speakers lag, O.S. drivers etc. Ik denk dat ik dus nooit meer voor M-audio ga.
Och, dat stond hierboven ook al :kont:

Gebruik zelf ook de 1212m. Erg leuke kaart voor dat geld. Gelukkig draait deze dan wel onder vista, want veel kaarten verdommen het nog steeds onder Vista..

Ik draai ableton live op een laptop met vista. Ik gebruik het hele zootje momenteel alleen als effectenbak voor mn basgitaar. Op zicht werkt alles zo ongeveer wel.
Alleen de drivers voor mn M-Audio Firewire 410 zijn nog erg brak. In het begin veel problemen gehad met tikken in mn uitgangssignaal. De Vista drivers voor deze geluidskaart zijn nog heel erg beta. Ik kan bijvoorbeeld niet zonder crashen de buffergrootte wijzigen. Bij M-Audio staat volgens mij de kalender nog op 2006.

Ja de support van M-audio was ik ook niet over te spreken, daarom heb ik o.a. afstand van die kaart en het merk gedaan...

werken de Emu Xboardjes wel???

ik zou graag als ideen ding een xboard 49 willen aanschaffen maar helemaal zeker ervan ben ik nog niet...

ik heb er ook aan gedacht om een losse geluidskaart en een Yamaha PSR403/s500 te scoren en daar dan mee te rommelen

heeft iemand nog een goede tip behalve die emu 1212 qua geluidskaart?

2 of 4 ins is zat en een headphone out is ook wel lekker ( 2 hp outs zou helemaal vet zijn)

Bovendien draait XP met 3GB intern soepeler dan Vista met 4GB intern, en heeft Vista helemaal geen toegevoegde waarde. Ook zal Vista pas lekker draaien en geen problemen met drivers meer geven als het service-pack 1 (die servicepack die volgens MS niet nodig zou zijn) uitkomt begin volgend jaar dacht ik. Ik zou dus lekker bij XP blijven, en of de melding voor lief nemen of er een Gig uithalen.

Hoplakee, wij kunnen wel door één deur geloof ik.:geslaagd::koffie:

Ook vista kan hier niet mee omgaan. Dit omdat het de 32-bit versie betreft en die kan maar 3,2GB adresseren. Hetzelfde met XP 32 en 64-bit. Alleen de 64-bit versie van vista kan max. geloof ik 8 gig intern aan. En denk niet dat je die meegeleverd krijg met de laptop. Bovendien draait XP met 3GB intern soepeler dan Vista met 4GB intern, en heeft Vista helemaal geen toegevoegde waarde. Ook zal Vista pas lekker draaien en geen problemen met drivers meer geven als het service-pack 1 (die servicepack die volgens MS niet nodig zou zijn) uitkomt begin volgend jaar dacht ik. Ik zou dus lekker bij XP blijven, en of de melding voor lief nemen of er een Gig uithalen.

Dus ik kan beter 1 gigabyte uit mijn systeem halen?

Ik heb echt geen problemen met Vista. Ik snap niet wat het probleem is. Je moet gewoon ff googlelen en zoeken op Vista Tunen.

Dat is ook weer een beetje onzin. Het kan nooit kwaad.

Dus ik kan beter 1 gigabyte uit mijn systeem halen?

Je zou het eens kunnen proberen. Kijken of die melding dan weg is. Die ene gig is sowieso overbodig, want hij wordt simpelweg niet in gebruik genomen door windows. Enkel bij vista 64-bit wordt hij in gebruik genomen, maar dan is het nog de vraag of het geheugen wel helemaal in gebruik genomen wordt. Bij gamen wel, maar voor de rest geloof ik nooit dat je je 4Gb vol krijgt. Kijk maar eens in taakbeheer (ctrl-alt-delete), rechts onderin staat het geheugengebruik. Links het gebruikte geheugen, rechts het totale geheugen.

Back