Op t.net stond van de week een bericht dat SP1 van Vista nog geen spectaculaire snelheidsverbeteringen opleverde. Dus voorlopig zie ik nog geen heil om over te stappen.
Nog meer redenen om niet over te stappen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Op t.net stond van de week een bericht dat SP1 van Vista nog geen spectaculaire snelheidsverbeteringen opleverde. Dus voorlopig zie ik nog geen heil om over te stappen.
Wat kan geen kwaad? En het is geen onzin wat ik hier schrijf. Ben zelf MS Developer bij een MS Gold Partner, weet dus aardig waar ik over praat. Anders zou ik het niet zeggen.
Ik denk dat je hier mee in de war bent:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa366778.aspx
Er gelden limieten per applicatie, maar tot 4GB niet voor de totale hoeveelheid RAM.
Nee, ik ben niet in de war. Het is zo dat het totale hoeveelheid geheugen dat Windows XP of Windows Vista 32bit kan adresseren tot 4GB gaat. Daar moet je wel al het geheugen voor optellen. Dus je intern geheugen, het geheugen van je videokaart etc.. Heb je dus een videokaart van 256MB, dan is voor het intern geheugen nog 4GB - 256MB = 3744MB te adresseren. Je zult dan 1GB eruit moeten halen. Heb je twee 8800gtx van 768MB in sli, dan is het 4GB - 1536MB = 2464MB over. Je zult dan 2GB eruit moeten halen. Ga je daar over heen dan komen er soms vage meldingen.
Kom maar met een paar mooie links om dit gezwam te onderbouwen, wat een bullcrap. Weet je zeker dat je niet ook het cache geheugen er van af moet trekken en lowmem?

Een 32-bit systeem kan theoretisch ongeveer 4 GB geheugen adresseren (2 tot de 32-ste macht verheven, ofwel 4.294.967.296 bytes om precies te zijn.

Doe eens lief
Maar goed, omdat je er (zo lief) om vraagt en ik zeker weet dat ik gelijk heb zal ik wat linkjes voor je bij elkaar scharrelen. Heb namelijk al tientallen machines gebouwd, van single core tot quad, van €600 tot €5000, met onboard vga van 64MB tot twee 8800gtx met 768Mb geheugen. En de rekensom kon je er keer op keer op los laten. Weet echt wel wat ik zeg hoor. Natuurlijk kan je er 4GB in laten zitten, maar die wordt niet in gebruik genomen. Is dus zonde van je geld.
Link 1
Link 2
Bron
En zelfs al zou je een 64-bit versie draaien, is het nog maar de vraag (en dus afhankelijk van) of de chipset het aankan/kan adresseren.
Mocht je het toch beter weten dan sta ik open voor commentaar, mits dat op een normale manier kan. Gezwam en bullcrap zijn geen woorden die je in een normale discussie gebruikt om je gelijk te halen. Ik ben leergierig en zou graag dingen leren die ik nog niet weet, dus sta altijd open voor informatie.
@Fuse:
Fuse draait dus met een amiga 500, meer stabiliteit heeft een pc iig nog nooit bereikt?![]()
Schandalig gewoon. 4GB is een doodnormale config over twee jaar.

@Fuse:
Fuse draait dus met een amiga 500, meer stabiliteit heeft een pc iig nog nooit bereikt?![]()

Beste Jedee,
Ik gebruik Cubase SX 3 icm de EMU 1212m. Dit werkt prima onder Vista. Alleen wanneer je je pc overneemt via een andere pc crasht de geluidskaart driver maar voor de rest geen problemen kunnen ontdekken. Ik werk met de Beta Vista drivers. Ik heb nog niet gecontroleerd of er al nieuwe drivers zijn.
Suc6!
Heb je geen specifieke reden om Vista te nemen? > Ga voor XP. Volgens mij bij bijna elke nieuwe PC/Laptop is de keuze XP / Vista mogelijk,...

(no offence naar degenen waarbij het wel stabiel loopt natuurlijk)

pfff wat ben ik blij dat ik een mac gebruiker ben![]()

over de 4Gb limiet, dit is idd juist. wat wel zo is is dat bij mij Windows 3Gb aangeeft. lees ik echter de rest van het geheugen uit krijg ik al mijn hardware te zien. deze heeft dus een caching in het geheugen waardoor alles extra snel verloopt en extra weinig noodzaak heeft een apparaat anders dan virtueel te benaderen. en blijkbaar werkt het ook zonder glitches wat me doet vermoeden dat het echt een goede functionaliteit is. mijn moederbord is een Asus workstation. deze laten weten dat er inderdaad sprake is van een functionaliteit die in windows zit die enkel voorkomt op systemen waarvan het geheugen volledig maxxed out is (dus bij 32 bit is dat 4Gb). Automatisch wordt niet alleen het hard disk cachen uitgeschakeld (dank U heer, mijn hart bloedde) maar ook een soort virtuele driverlijst aangemaakt die meteen aanspreekbaar is met functionaliteit van elk apparaat dat dit ondersteunt.
sinds dit moederbord en sinds deze hoeveelheid geheugen heb ik 0,0 Blue screens nog tegen gekomen en draait voor mij windows xp even deftig als het zou moeten. sinds ik een intel chipset gebruik zijn ook mijn problemen met mijn powercores van de baan. de trackcount van 2Gb naar 4Gb is enorm en meer als een verdubbeling met identiek hetzelfde systeem. wat erg vreemd lijkt indien het enigste dat er gebeurt meer ongebruikt geheugen in komt.