Vaak is het handig om ook even te vermelden welke versie je gebruikt en welke geluidskaart.
Nog steeds geen antwoord?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vaak is het handig om ook even te vermelden welke versie je gebruikt en welke geluidskaart.
Tip voor mensen die "latency" problemen hebben met midi ipv VST's, dwz dat de noten op een andere plek verschijnen dan waar je ze verwacht tijdens het opnemen: vink "Use system timestamp" eens aan in de midi instellingen van cubase. Voorkomt een hoop narigheid.
Ik ben blij dat er mensen zijn zoals Alan die gewoon met oplossingen komen i.p.v. vragen of ik de handleiding wel goed gelezen heb. Alan, nogmaals bedankt.

Trouwens. Je kan wel opmerken dat je het niet handig vind dat je verteld wordt dat je de handleiding moet lezen. Maar kunnen wij ruiken of je dat gedaan hebt en wat je al geprobeert hebt?
Dan ga ik altijd gewoon het rijtje met vragen af totdat de vragen op zijn.
@dione: waar kun je de patch-manager vinden. Ik ken alleen plug in-information maar dat is alleen ter informatie.
Als je een extern instrument aanmaakt kun je de input(s) kiezen, delay, gain en midi device. Dat midi device hang je aan je midi output poort en kanaal(en).
Kies dan een extern instrument in je VST lijst.
Default wordt daar een midi kanaal bij aangemaakt (kan je uitzetten).
En als het goed is de midi output van dat midi spoor staat meteen goed.
Anders dan de midi device selecteren die je hebt gelinkt aan je externe instrument.
Dus direct via midi aansturen werkt niet, via midi device aansturen dus wel. Daar wordt het gefrobeld met die delay zodat het wel strak loopt.
En als het dan nog niet werkt dan ligt het aan je ASIO want hier werkt het met exact dezelfde Cubase versie dus wel (en latency staat nu ook op 12ms).
En ja dit staat ook in de manual. Beetje kort da wel.
Ik heb hier soortgelijke problemen, maar dan dus met negatieve latency. Zowel audio als midi te vroeg. En dat dus op een nieuw (geen lullig) systeem, alle software legaal, alle drivers up-to-date.
Heb ook alle instellingen 10x gecheckt en getest, handleidingen gelezen, FAQ`s en fora afgezocht...
Kom veel oplossingen tegen, maar in mijn geval werken ze niet!
Of ik nou een Midex8, Novation Remote of VirusTi als midi-bron gebruik, resultaat is altijd hetzelfde: midi te vroeg.
Voor audio geldt exact hetzelfde.
Ik verdenk mijn RME kaart....
Goed, ik kan er wel 'omheen werken', maar dat kost onnodig veel tijd en inspanning.

Ik heb hier soortgelijke problemen, maar dan dus met negatieve latency. Zowel audio als midi te vroeg. En dat dus op een nieuw (geen lullig) systeem, alle software legaal, alle drivers up-to-date.
Heb ook alle instellingen 10x gecheckt en getest, handleidingen gelezen, FAQ`s en fora afgezocht...
Kom veel oplossingen tegen, maar in mijn geval werken ze niet!
Of ik nou een Midex8, Novation Remote of VirusTi als midi-bron gebruik, resultaat is altijd hetzelfde: midi te vroeg.
Voor audio geldt exact hetzelfde.
Ik verdenk mijn RME kaart....
Goed, ik kan er wel 'omheen werken', maar dat kost onnodig veel tijd en inspanning.