roland jx-305 (mc-505) gebruikers.

sowhat

Ik ben Tof
hee allemaal !!!!!

even een vraagje . Zijn er misschien mensen die een Roland jx305 hebben ????
het is de roland mc505 maar dan in synth uitvoering.
Mijn vraag is : kunnen jullie daaruit mooie trance geluiden uit halen ??????????????/
ik heb hem zelf ook , maar de tofste geluid die ik er uit kan krijgen is de geluid "saw stack 2" , en die met effecten er in.
voor de rest krijg ik er niet veel toffe geluiden uit.
ik wil heel graag die supersaw geluid hebben die ook voor komt uit de jp8080. (die in veel trance nummers te horen zijn tegenwoordig)

Hebben jullie misschien suggesties of ervaringen er mee ? graag wil ik dat horen !!!!!:) :) :) :) :)

alvast bedankt :doei:

hmmmm

hmmmm

ja, ik ben nog niet zo wezen patchen op de mc-505 alleen nog bezig geweest met de drums te editten :D
en dat bevalt heel ok...

voor superstrings: Ik heb net de Reaktor ensemble: DA-JP9100 gekocht....... en die... is wel heel heel heel heel erg lekker....
dus, ik zou zeggen, kijk daar is naar ;)

Dan zul je helaas toch echt naar een echte jp-8000 of jp-8080 moeten gaan zoeken. de mc-505 bestaat namelijk uit samples en is niet gebaseerd op synthese zoals de jp's. Je zult er nooit zulke geluiden uit krijgen helaas..
Succes verder!

Vette sounds

Vette sounds

ondanks dat het samples zijn is het best mogelijk om vette sound te maken. Wat je eens moet proberen is het layeren van sounds door middel van het zelfde melodietje te copiëren naar een 2de part en eventueel iets eerder of later te laten beginnen. In jou bak zitten ook effekten, dik het wat aan en ik weet zeker dat je er een vette sound uit haalt. Ik heb namelijk altijd met de 505 muziek gemaakt dus weet dat het kan. Vraag maar aan ><i !! Hij is dik tevreden over de 505!

Succes

hmmmmm. dat is waar wat je zei over de tweede sound en dan ietsie later afspelen.

heb dat eigenlijk nog nooit geprobeert , gaat dat maar eens doen.

hebben jullie misschien nog meer tips ????????????

:)

Back