SF Contest - Beste Track 2007

Wat ben jij een brok frustratie zeg Kubrick. Dat jij als opperartiest je tijd nog steekt in een contest verbaast me wel...

Je preek over Nederlanders maakt het nog triester, eigenlijk jammer dat zulke gedrochten landgenoten van me zijn.

gegroet, een medebelg

ff....ik

ff....ik

Ik moet zeggen dat ik voor het eerst meedeed.....
En was als een kind zo nieuwsgierig naar de tracks van mede-forumleden.
En heb ook eerlijk genoten ervan!!

En de inzendingen zullen altijd varieren per persoon en per jaar.
Ik vind alle inzendingen :mega:!!!!!
Het is en blijft altijd een persoonlijke smaak ( of je het nu bekijkt vanuit de compositie / arrangement / geluidkwaliteit / etc..etc...).

En vergeet niet dat op dit forum....proffessionals zitten en sem-proffesionals, en amateurs,en beginners......en ADHD enthousiastelingen met een Bleep en Squeek afwijking zoals ik!!!!!!:D

Dus er zijn altijd voor en tegenstanders ,en dat is altijd goed!:okdan:

Ik wil iedereen een hart onder de riem steken (Nederlander/zuiderBuur/Duitser.....etc..etc..) Voor het muziek maken,en een positieve energie te ervaren met het uitvoeren hiervan.

Het komt tenslote altijd uit het hart toch?:biertje:

En ik heb ervan genoten,eerlijk waar!!
Tot volgend jaar allemaal!!!:halleluja:okdan:

alle inzenders gefeliciteerd met de deelname *D

iedereen :biertje:

Ik zal er vanmiddag eentje nemen, zo'n:biertje:

Het verschil is gewoon dat ik mij heb voorgenomen geen midi en zo te gebruiken(wat ik al altijd deed dus) maar nu alles live in te spelen om het organischer te klinken. En ik kan best zeggen, aan alle leden van dit forum, maak eens dit nummer op deze manier eens na. En begin nu niet te zeveren dat het piece of cake zal zijn, want ik geloof u toch niet. Test your self! Ik daag jullie nu uit om Opus1 te maken. Weet wel dat alle sporen live zijn ingespeeld BEWUST!!!! En geen midi!!!
Ge zou nogal eens verschieten hoeveel er uit de topvijftien alles gewoon zelf hebben ingespeeld.
En over Opus1, dat speelt een kind van 8 jaar al na 1 jaar pianoles.

Je preek over Nederlanders maakt het nog triester, eigenlijk jammer dat zulke gedrochten landgenoten van me zijn.
Daar sluit ik me helemaal bij aan.

[een heeeeel lang verhaal]
Als ik dit allemaal lees, dan moet ik eigenlijk vooral aan die post van Demian denken:

Maar één ding toch even (om niet anderen te herhalen; en het meeste is echt te onzinnig of arrogant om serieus op in te kunnen gaan):
En nog iets over mijn track: Muzikaal is het echt wel goed, luister eens aandachtiger, trouwens wat nu NR1. staat heb ik al 15 jaar ofzo geleden al duizenden keren al gemaakt. Het verschil is gewoon dat ik mij heb voorgenomen geen midi en zo te gebruiken(wat ik al altijd deed dus) maar nu alles live in te spelen om het organischer te klinken. En ik kan best zeggen, aan alle leden van dit forum, maak eens dit nummer op deze manier eens na. En begin nu niet te zeveren dat het piece of cake zal zijn, want ik geloof u toch niet. Test your self! Ik daag jullie nu uit om Opus1 te maken. Weet wel dat alle sporen live zijn ingespeeld BEWUST!!!! En geen midi!!!
Dit is briljant! Eerst de helft afzeiken omdat ze achter zouden lopen, en dan zeggen dat je heel revolutionair bent overgegaan naar geen midi meer en live inspelen. Schitterend idee! Het beste sinds... het pre-miditijdperk?! :dubbel: En daarbij, dat dit zo ongelooflijk moeilijk zou zijn: thuistoetsenist zeker? Ooit in een band gespeeld? Zonder metronoom, dat je als toetsenist in je eentje het intro speelt? Niet alleen afhankelijk van wat je kunt spelen, maar zelfs totaal zonder vangnet: elk foutje in aanslag of ritme is meteen voor alle aanwezigen te horen. En dan heb ik het niet over slechts akkoorden meespelen... (of trage, atmosferische synthmuziek... ;) ) Livemuziek door een groep muzikanten: het meest organische wat er is! :) (plus wat Hermax al zei!)

M.a.w.: uit dit alles vind ik vooral duidelijk worden dat je teveel op jezelf bent, muzikaal. Stel je open voor wat anderen doen, en ontdek hoeveel er is buiten de bekrompen zienswijze die je hier ten beste geeft. Dan is er ook geen reden meer om je er zo tegen af te zetten. Daarbij: wat heeft het nou voor positief nut anderen zo af te zeiken; word je daar zelf wél gelukkiger van? :confused: En mensen gaan door dit soort negativiteit echt niet opeens beter musiceren!

Maarruh... als jij die track van Trigg (die ik erg gaaf vond) echt 15 jaar terug al kon maken: dat horen we natuurlijk graag! :okdan:

Voor de rest ben ik ook helemaal voor een paar :mega: :mega: op alweer een leuke contest! :dj:

Ik heb ook niet gestmd, omdat ik vanaf het begin het gezeik over die contest voter etc al niet zag zitten.

Wat heeft de contestvoter hier nu weer mee te maken ? Stemmen doe je voor je collega's, niet voor mij. :)

Voor mij ga je in ieder geval de geschiedenis in als de man die wel meedeed om punten te ontvangen maar ze zelf niet gaf. :D

Wel vreemd trouwens om dit van jou te horen, met 40+ hits verspreid over 30 dagen reken ik jou wel tot de vaste bezoekers van de voter. :mega:

Wil ik verder kubrick nog even bedanken, voor het eerst in 3 jaar eindigt deze contest niet in een rel vanwege mij.. super! :okdan:

En nog iets over mijn track: Muzikaal is het echt wel goed, luister eens aandachtiger, trouwens wat nu NR1. staat heb ik al 15 jaar ofzo geleden al duizenden keren al gemaakt. Het verschil is gewoon dat ik mij heb voorgenomen geen midi en zo te gebruiken(wat ik al altijd deed dus) maar nu alles live in te spelen om het organischer te klinken. En ik kan best zeggen, aan alle leden van dit forum, maak eens dit nummer op deze manier eens na. En begin nu niet te zeveren dat het piece of cake zal zijn, want ik geloof u toch niet. Test your self! Ik daag jullie nu uit om Opus1 te maken. Weet wel dat alle sporen live zijn ingespeeld BEWUST!!!! En geen midi!!!

Hierna was ik natuurlijk erg benieuwd wat voor wereldschokkende track dat dan wel niet zou zijn! Ik ben onder de indruk, kan het eigenlijk niet beter zeggen dan jij:

Maar ik had echt veel creatievere en leukere dingen verwacht dan dit maar. Nu vind ik het een amateuristisch bijna MIDI-file achtige sound-contest. Zeker geen ballen of zo. Allemaal heel braafjes geweest (...) Had ik het idee dat bepaalde mensen echt wel 15 jaar achterliepen, of vangelis, schultze, or whatever covers aan het maken waren.

PS. voor de achterlijken(simpelaars dus) die zullen denken dat ik gefrustreerd of zo omdat ik geen punten heb gehaald, ben zeker niet gefrustreerd door deze contest, deze contest heeft ook gebleken dat er niet veel kwalitatieve muziek nodig is om een hoge score te halen.

wat doe je dan moeilijk? Je komt, om het eufemistisch uit te drukken, redelijk gefrustreerd over

En inderdaad het is maar voor de fun deze contest, wat denk je wat hier van verwacht word? inderdaad weinig of niets.

Praat je nu tegen jezelf?

PS. Heb niks tegen Nederlanders hoor, want zelf heb ik heel goede Nederlandse vrienden. Het is gewoon een buurland grapje, dus niet gechoqeerd zijn of zo...

Goh, ik moet er idd erg om lachen, wat een gevoel voor humor heb jij zeg! Gelukkig sta je ook daarin ver boven de gemiddelde forumbezoeker!

(ik vind altijd die simpele reacties leuk om te lezen). Hilarisch en zo dom. Dus reageer hier zeker op, wij lachen ons toch weeral(zoals altijd)eens te pletter met sommige reacties, en zeker met sommige ingezonden tracks. Keep on stupid.

Hier kan ik het alleen maar mee een zijn :halleluja blijf je best doen

Wil ik verder kubrick nog even bedanken, voor het eerst in 3 jaar eindigt deze contest niet in een rel vanwege mij.. super! :okdan:

Kubrick is stiekem gewoon Demians mental coach. 8)

Wat heeft de contestvoter hier nu weer mee te maken ? Stemmen doe je voor je collega's, niet voor mij. :)

Voor mij ga je in ieder geval de geschiedenis in als de man die wel meedeed om punten te ontvangen maar ze zelf niet gaf. :D
Wel vreemd trouwens om dit van jou te horen, met 40+ hits verspreid over 30 dagen reken ik jou wel tot de vaste bezoekers van de voter. :mega:

Nou het was niet aan jouw adres gericht, maar op de kritiek op je voter juist :) Ik vond hem namelijk heel overzicchtelijk....

Het is meer dat ik al heel snel een wrange bijsmaak kreeg door die dicussie erover.

De laatste drie pagina's zijn mega :dubbel:

Op zich is de reactie van mijnheer Kubrick niet zo onverwacht:

Kijk maar eens hier, hier, hier en hier

Wat vooral opvalt is dat hij ons beticht van het blijven steken in 1993, terwijl uit die threads blijkt dat precies hetzelfde voor hem geldt. Ik kan me ook nog de thread van RVooh herinneren. Dus... niet serieus nemen die handel.

Ik wil ieder ook bedanken voor zijn deelname. Ik heb wel alle tracks geluisterd en erg genoten van veel van de tracks. Allemaal gefeliciteerd. En blijf lekker muziek maken! :mega:

En ook de mensen die op mijn track gestemd hebben. Hartelijk dank. Ik voel me zeer vereerd. Maar wil bij deze alvast trigg feliciteren, want ik denk dat het nu wel over is met stemmen. Het zij je van harte gegunt :okdan:

En speciaal voor mijnheer Kubrick: .................. uhhh niks. Zonde van mijn tijd :D

Uiteindelijk kunnen de reacties na mijn bevinding die ik gisteren of zo had vermeld niet veel schelen. Zo'n dwaze uitspraken. <En een heleboel gezever weggeedit, waarbij PS verkeerd gebruikt> Nu lijkt het alsof het een contest is voor dummies.
Na het beluisteren van dit nummertje, kan ik niet anders concluderen dat je, wat ze op internet noemen, een TROL bent. Met hoofdletter nog wel.
Als je verwacht een contest te willen winnen, waarbij het forum stemt, dan moet je tenminste ook een nummertje maken dat een beetje nivo heeft, zeg. Wat je hebt gemaakt kon ik ook nadat ik mijn eerste piano-lessen gehad had, en mijn eerste Casio gekocht had. Ik had toen ook zo'n C-F-G(of eerder F-G-C) nummer in elkaar geflanst, en dat vond ik geweldig. Maar dat betekende niet dat ik toen zo goed kon schrijven als Thomas Dolby of Peter Gabriel.
Succes met je muzikale carriere, want je zult nog veel Henk Jan Smitsen(van Idols) tegenkomen.

Ironie is: vast lid zijn van synthforum.nl en dan nederlanders gaan aanvallen.

Maar goed, ik wil nog even de drie punten van Kubrick binnenhalen door te melden dat ik voor deze contest mijn philicorda en stem zonder midi heb opgenomen. :gaap:

Oh ja, en ik ben Belg. maak er even 4 punten van, dank u.

Vroeger speelde ik altijd zonder MIDI. Helemaal in het begin speelde ik zelfs op het toetsenbord (azerty enz weet u wel) en "mixte" ik mijn tracks nadien in "Geluidsrecorder". (windows 3.1 weet u wel). Veel verder van MIDI kan je niet meer zitten :D. Is het daarom beter? Hangt er maar vanaf hoe hoog de muzikale kwaliteit is die erachter zit. Nu doe ik soms dingen met MIDI, soms zonder (niet al mijn apparaten hebben MIDI, om te beginnen :) ). Soms met arpeggiator, soms zonder. Soms met step sequencer (want dat heb je tegen MIDI, veronderstel ik; je kan immers ook MIDI gebruiken terwijl je toch live inspeelt, zoals ik vaak doe), soms zonder. Wat het mooiste resultaat geeft binnen mijn beperkingen en die van mijn apparaten kies ik. Daar moet verder geen waarde-oordeel aan gehangen worden. Zolang je niet andermans creativiteit steelt maakt dat toch allemaal niet uit.

btw ik vond je track wel erg weinig evolueren. Nu heb ik zelf ook wel een probleem om interessante arrangementen uit te werken, maar na de toon die je aanblies in je posts dacht ik toch wel een heel paar trappen hoger dan mijn eigen (on)kunde te horen...

Daar gaan mijn 4 punten.

Laatst gewijzigd:
Dat kan inderdaad het geval zijn... Maar synthforum.be blijft niet meer dan een soortement mirror van het oorspronkelijke, oerhollandse synthforum.nl. :)

Anyway, het hele belgen-nederlanders argument vond ik behoorlijk wanhopig...

Dat kan inderdaad het geval zijn... Maar synthforum.be blijft niet meer dan een soortement mirror van het oorspronkelijke, oerhollandse synthforum.nl. :)

Anyway, het hele belgen-nederlanders argument vond ik behoorlijk wanhopig...

Ik vond het wel grappig eigenlijk. :D

Hij zegt er wel zelf dit nog achteraan trouwens:
PS. Heb niks tegen Nederlanders hoor, want zelf heb ik heel goede Nederlandse vrienden. Het is gewoon een buurland grapje, dus niet gechoqeerd zijn of zo.
(daarmee wordt dat stuk wel een beetje misplaatst in zijn context, om zijn post mee te beginnen, maar goed...)

Back