[een heeeeel lang verhaal]
Als ik dit allemaal lees, dan moet ik eigenlijk vooral aan die post van Demian denken:
hihi
Maar één ding toch even (om niet anderen te herhalen; en het meeste is echt te onzinnig of arrogant om serieus op in te kunnen gaan):
En nog iets over mijn track: Muzikaal is het echt wel goed, luister eens aandachtiger, trouwens wat nu NR1. staat heb ik al 15 jaar ofzo geleden al duizenden keren al gemaakt. Het verschil is gewoon dat ik mij heb voorgenomen geen midi en zo te gebruiken(wat ik al altijd deed dus) maar nu alles live in te spelen om het organischer te klinken. En ik kan best zeggen, aan alle leden van dit forum, maak eens dit nummer op deze manier eens na. En begin nu niet te zeveren dat het piece of cake zal zijn, want ik geloof u toch niet. Test your self! Ik daag jullie nu uit om Opus1 te maken. Weet wel dat alle sporen live zijn ingespeeld BEWUST!!!! En geen midi!!!
Dit is briljant! Eerst de helft afzeiken omdat ze achter zouden lopen, en dan zeggen dat je heel revolutionair bent overgegaan naar geen midi meer en live inspelen. Schitterend idee! Het beste sinds... het pre-miditijdperk?!

En daarbij, dat dit zo ongelooflijk moeilijk zou zijn: thuistoetsenist zeker? Ooit in een band gespeeld? Zonder metronoom, dat je als toetsenist in je eentje het intro speelt? Niet alleen afhankelijk van wat je kunt spelen, maar zelfs totaal zonder vangnet: elk foutje in aanslag of ritme is meteen voor alle aanwezigen te horen. En dan heb ik het niet over slechts akkoorden meespelen... (of trage, atmosferische synthmuziek...

) Livemuziek door een groep muzikanten: het meest organische wat er is!

(plus wat Hermax al zei!)
M.a.w.: uit dit alles vind ik vooral duidelijk worden dat je teveel op jezelf bent, muzikaal. Stel je open voor wat anderen doen, en ontdek hoeveel er is buiten de bekrompen zienswijze die je hier ten beste geeft. Dan is er ook geen reden meer om je er zo tegen af te zetten. Daarbij: wat heeft het nou voor
positief nut anderen zo af te zeiken; word je daar zelf wél gelukkiger van? :confused: En mensen gaan door dit soort negativiteit echt niet opeens beter musiceren!
Maarruh... als jij die track van Trigg (die ik erg gaaf vond) echt 15 jaar terug al kon maken: dat horen we natuurlijk graag!
Voor de rest ben ik ook helemaal voor een paar

op alweer een leuke contest!