Licentie Live 6; voor 1 of 2 machines?

thijs_ganger

897878100026
Ik overweeg Ableton Live aan te schaffen. Maar ik heb 2 computers. Op hun site zijn ze nogal verwarrend vind ik; ze zeggen dat je Live mag instaleren op 2 computers maar slechts op 1 computer mag gebruiken?

Hoe zit dat nou?

Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik overweeg Ableton Live aan te schaffen. Maar ik heb 2 computers. Op hun site zijn ze nogal verwarrend vind ik; ze zeggen dat je Live mag instaleren op 2 computers maar slechts op 1 computer mag gebruiken?

Hoe zit dat nou?

Heeft iemand daar ervaring mee?

Ze bedoelen waarschijnlijk dat je hem maar op 1 computer te gelijk mag gebruiken.

Je mag hem dus bijv. op je "studio" computer zetten om te produceren en op je laptop om mee op te treden. Ze willen hier enkel mee voorkomen dat jij hem samen met je vriendje koopt en er allebei 1 gaat gebruiken. Of in een studio complex waar meerdere studio's zijn. Dan moet elke studio zijn eigen licentie hebben.

Ah. Dat is op zichzelf een logisch verhaal. Maar wel jammer dat ik dan gewoon thuis niet op 2 machines te gelijk kan werken. Ze zullen wel een soort netwerkbeveiliging gebruiken o.i.d. :frons:

Ik zal eens kijken wat een extra licentie kost.

internet uittrekken?

Die snap ik wel. Nee ik bedoel natuurlijk dat ik mijn machines wil synchroniseren. Dat betekent verbinden via usb. Ik vroeg mij gewoon af of er dan een netwerk beveiliging in werking treed.

Die snap ik wel. Nee ik bedoel natuurlijk dat ik mijn machines wil synchroniseren. Dat betekent verbinden via usb. Ik vroeg mij gewoon af of er dan een netwerk beveiliging in werking treed.

verbinden via usb is geen "netwerk", tenminste.. ik weet infeite niet hoe windows dat implementeert.. zou eigenlijk ook wel kunnen.

firewall?

syncen via usb datastick?

Ik draai ableton op 2 machines tegelijker tijd, geen probleem.
Je kan hem op 2 machines installeren idd.

Back