mac of pc welke keuze

Waar ik het dus over had is dat een 9500
of 9600 niet veel hoeft te kosten.
En met wat geld tot een perfect werkpaard is om te toveren!

Goede of slechte computers bestaan niet.
Het is maar wat je er mee gaat doen,
en wat je er op laat draaien.

En het kan ook geen toeval zijn dat veel profs een
Mac gebruiken ;)
uiteindelijk moeten zij daar hun geld mee verdienen.

Origineel geplaatst door mikemix
En het kan ook geen toeval zijn dat veel profs een
Mac gebruiken ;)
uiteindelijk moeten zij daar hun geld mee verdienen.

Kan ook geen toeval zijn dat veel van die profs aan het omschakelen zijn of voor dubbel gaan. ;)

Ze moeten geld blijven verdienen.

Origineel geplaatst door fuse
Kan ook geen toeval zijn dat veel van die profs aan het omschakelen zijn of voor dubbel gaan. ;)

Ze moeten geld blijven verdienen.

Je bedoelt DUAL:D :D :D

zo ik ben al weer een stuk wijzer geworden met jullie antwoorden

alvast bedankt hiervoor lieve forum leden8o

ik ga eerst eens deze week kijken bij een mac centre maar ik ga ook kijken naar een super pc en daaruit ga ik een keuze maken welke naar mijn menig het beste past met wat ik wil gaan doen

wat ik ook wil is 2 beeldschermen , ik heb al 2x een 17"monitor maar 2x een tft zou ook niet verkeerd zijn maar het is geen must

als het een mac word dan zal het zeker een G4 worden en als het een pc word een dikke pentium 4

ik ga rustig oriënteren en hoop binnen 2 weken een juiste beslissing te nemen

aangezien ik de audiowerk8 nog wil houden zal ik dus met os9 moeten gaan werken als ik voor de mac kies
en voor de pc heb ik als beste advies gekregen om windows 2000 te gaan gebruiken

de AMT8 die werkt op USB en serieël zowel op pc als mac

en het is de bedoeling dat ik met logic verder ga en dat wil niet zeggen dat ik cubase slecht vind maar dit is een persoonlijke keuze en ik heb geen zin om me te gaan verdiepen in een ander software programma's

Als je voor een P4 gaat

Als je voor een P4 gaat

En het wordt een p4, neem dat ABSOLUUT!!!!!!!!! een pentium 4 MET HYPERTHREADING! daar heb je onder audio applicaties ABSOLUUT voordeel voordeel van. echt ABSOLUUT

toch, ik denk dat logic bij mij zwaarder weeg dan mijn computer platform

Addendum:
NEEM XP, geen W2k, xp is stabieler... en heeft betere ondersteuning voor aparatuur (mocht je windhoos willen)

Laatst gewijzigd:
tussendoor

tussendoor

deze discussie is vast al eerder gevoerd, maarreh... ik heb geen beste ervaringen met xp. mijn advies: als je voor de pc kiest, en xp denkt te willen, zoek dan eerst uit of alle drivers die je nodig hebt gesigned zijn. het is zoooo lame van ms dat ze dat ingevoerd hebben, maar je komt er niet omheen. ik heb zelf xp geprobeerd en de (naar ik vernomen heb) wel-compatibele maar niet-gesignede drivers voor de terratec ewx 24/96 werkten gewoon niet goed. hapjes uit het geluid.
wat dit betreft is apple volgens mij de pc wel een paar stappen voor; drivers dus. en xp is vast ook niet zo stabiel als osx. de interface van xp is trouwens een dikke ripoff van osx. eingelijk is heel windows een ripoff van mac os.
en nog iets anders, als je microsoft zo ziet, met hun monopoliepositie en hun geweldige driver signing, dan wil je ze toch het liefst boycotten!? :W :D ik in elk geval wel (maar misschien ben ik wel erg wraakzuchtig)... ehh, laat ook maar.. dit glijdt naar offtopic gebied... :stupid

Ach, kijk alleen al naar Microsoft Explorer voor de Mac,
echt, zelden zo'n slechte en ondoordachte browser
meegemaakt, ...en dat noemt zich s'werelds grootste....

Oke ook weer on...:D

Laatst gewijzigd:
Als het voor een desktop is zou ik zeker gaan voor een pc, maar voor een laptop tsja
das een ander verhaal ;) zie ook mijn andere topics. hevige twijfel alom.

Een pc is heel stabiel te krijgen zoals al vaker aangehaald. Alleen waar veel mensen
op de pc echt alles willen doen (internetten spellen spelen etc), zodra ze een
mac in handen krijgen gebruiken ze hem maar voor 1 bepaald doel.

Door een pc als een mac te benaderen als het ware dan heb je voor minder
geld een pracht van een computer. Ik draai al tijden zeer tevreden op mijn P3 800 MHz. :)

Succes met je keuze.

gesigneerd

gesigneerd

Ik gebruik niet-gesigneerde drivers van Asus en nog wat anders spul, allemaal A kwaliteit, nog nooit 1 crash voorbij zien komen.
maar met niet-gesigneerde drivers van een derderangs videokaart van een vaag bedrijfje is dat misschien anders.

m'n door DANO gesigneerde platen draaien trouwens weer wel beter. ook stuk stabieler.

RB.:peukie:

tsja...
maar van terratec mag je toch beter verwachten zou je haast denken... :confused:

edit: en ik moet wel toegeven, wat crashen betreft heb ik niet veel over xp te klagen (en dat voor iemand die zo ongeveer alles van ms wel eens op zn gat heeft gekregen) :D (en meer dan 1x)

Origineel geplaatst door cadra
tsja...
maar van terratec mag je toch beter verwachten zou je haast denken... :confused:

LOL! Jij hebt echt humor weetje. ;)

OK, ff ontopic.

Terratec heeft ook Mac drivers uit. Die zijn ook door Mac goedgekeurd?

Is trouwens ook een nadeel. Support voor drivers kan per platform enorm verschillen. Of ze bestaan helemaal niet. Dus even opletten zou ik zeggen.

Bij m'n RME zat een ICtje met firmware voor de Mac. Als ik hem ooit in een Mac wil stoppen, moet ik dat ICtje omwisselen.

Trouwens valt wel op dat er maar zo weinig mensen van het andere platform kennis hebben. Zo zal je mening altijd op aannames en niet ervaring gebaseerd zijn. Denk dat zoiets weinig zin heeft. Heeft wel iets weg van analoog en digitaal mixen. Je bent helemaal weg van het ene, maar als je nooit anders hebt gewerkt hoe weet je dan echt het verschil?

Je bent helemaal weg van het ene, maar als je nooit anders hebt gewerkt hoe weet je dan echt het verschil?

Klopt, en dat is een kwestie van zelf ervaren

zo

ik kom steeds dichter bij een beslissing

ik heb even voor mijn zelf wat voor en nadelen opgeschreven hoe ik er tegen op kijk en de pc heeft op dit moment boven aan

waarom:

als eerste ben ik niet echt super thuis in computers
ik kan een pc inelkaar schroeven en instaleren dat hij werkt en dan houd het op
eerlijk gezegt interreseert de computer mij niet echt zo en ik heb het idee alleen maar dat het apparaat het gewoon goed moet doen en functioneel moet zijn (knop aan en draaien met die zooi)
als de computer mij in de steek zou laten dan zou ik maar een paar minimale oplossingen kunnen bedenken en houd het op

de mac is een stabiel systeem en de mensen die ik ken met een mac die hebben er eigenlijk weinig problemen mee opzich voor mij een voordeel . het nadeel is als de mac niet werkt om een of andere reden dan heb ik een probleem
met een pc kan ik eigenlijk binnen een kwartier iemand regelen die mijn pc weer kan herstellen zo dat ik rustig verder kan gaan.

als 2de ben ik meer thuis met een pc als en mac (ben niet bang om over te stappen) wat als voordeel heeft dat ik niet te veel in een nieuw systeem hoef te verdiepen. gevoelsmatig heb ik ook zoiets dat je op de pc meer software kan krijgen zoals drivers en update's en dat je je systeem wat makkelijker kan uitbreiden in de toekomst (ik weet niet hoe het met de mac zit)
het nadeel is dat ik in de toekomst geen update van logic meer heb op de pc (ik heb begrepen dat update 5.5 wel beschikbaar is voor de pc)

wat ik ook een nadeel vind van de pc is wat de toekomst zal bieden. de ontwikkelingen gaan zo hard dat je vandaag een nieuwe pc koopt en morgen eigenlijk alweer verouderd is en met een mac lijkt het wel wat minder snel te gaan
als of de pc veel meer tussen fase heeft met ontwikkeling .elk half jaar hebben ze wel wat nieuws en mac komt daar tegen over met een keer met wat nieuws en klaar waardoor je voor je gevoel ook meteen weet waar je aan toe bent en met de pc is dat minder vind ik

ik kijk wat naam betreft er heel nuchter tegen aan mac of pc het zal me een worst wezen als de computer maar functioneel is en ik mijn programma's er op kan draaien zonder dat ik er geklooi mee heb . dus hoe stabieler hoe beter

ik houd er wel rekening mee dat de mac in veel studio's word gebruikt en dat heeft ook wel zijn waarde en met name wat de gebruikers er van vinden maar de pc gebruikers klagen tegenwoordig ook niet zo erg meer

wat me nu nog dwars zit met de beslissing is wat zal de toekomst brengen als ik een mac ga kopen of een pc . de toekomst blijft een verrassing maar waar zal ik op lange termijn meer aan hebben want ik ben niet van plan elk jaar een nieuwe computer te kopen

terratec

terratec

ik zal je een geheimpje verklappen, terratec is echt rotzooi, troep. ze brengen al jaren kaarten uit waarvan de drivers half werken of half af zijn met beloftes over updates die jaren op zich laten wachten tot ze goed werken. ik heb een keer een demo voor die mensen verzorgd, toen moest ik werken met een pc met een sounblaster kaart en tegen het publiek liegen dat er een terratec kaart in zat.

groetz.

Hey Zoe, succes met de aanschaf dan, wat het ook gaat worden. Maar ik denk dat je niet moet vergeten dat welke compu je ook kiest, je zult er toch redelijk wat tijd in moeten steken om het (OS bv) te leren kennen en een 'audio optimalisatie' te plegen.. Maar met wat hulp kom je een heel eind! :okdan:

suc6

Arv

Back