Korg Monopoly kapot

- -

Ouwe rot
een maatje van mij heeft een kapotte monopoly en nu zoeken we iemand die die kan maken ..

Probeer Mike Philco, Boemtsjak of SaintEric eens te PBen... Die doen aan reparaties geloof ik...

Succes!

naar het schijnt de oscilatoren. ik heb het ding zelf nog niet bekeken. we zoeken iemand in omg Nijmegen t liefst.

is bertje persoonlijk te bereiken ...qa reparaties ...chill...
in d buurt en een goede monteuze ...hihi

weet iemand hoe ik een factory Test op de monopuly moet uitvoeren?
ik heb nl ooit op een polysix z'n test gedaan, daan gingen de oscilator lampkjes aan en kon je kijken of ze t deden, kan zoiets op een monopoly ook en hoe

Vertel eerst eens wat er precies aan mankeert. Wat doet het nou wel en wat doet het niet? Als je op een toets drukt, gaan er dan lampjes bij de oscillators branden? De lampjes bij de oscillators geven aan welke oscillator geactiveerd is. Daar heb je geen test mode voor nodig.

Vertel eerst eens wat er precies aan mankeert. Wat doet het nou wel en wat doet het niet? Als je op een toets drukt, gaan er dan lampjes bij de oscillators branden? De lampjes bij de oscillators geven aan welke oscillator geactiveerd is. Daar heb je geen test mode voor nodig.

ja klopt, maar ik had begrepen dat telkens een andere oscilator wordt genomen als je een toets aanslaat, daarom moet ik eerst weten hoe je em test

zet de mono/poly eerst eens in unison-mode.. dan krijg je alle vier de oscillatoren. Stuk voor stuk even de volumes open en dicht, dan weet je meteen welke oscillator kapot is.

okee bedankt voor de tip,
we hebben een adres in Breda geloof ik om die te maken

nog even wat: ik heb hier een RX5 . die clock output kan die in de monopoly?
Ik meen dat er clock inputs in de monopoly kunnen? ik ding staat niet hier dus kan het niet bekijken zo.
dit stond op harmony central over de rx5:
"Full control over midi gate time and clock in and out sync (wont work with roland gear)."

elke + /- clock signaal kan er in
want jue kan op de monopoly switchen

most verstatile synthje [ok op cs30 ] na dan die ik hier heb staan

oh intresant dus kan met Clock Uit en clock in aansluiten op de monopoly arpegiator syncen, kan er nog meer moois mee?

oh intresant dus kan met Clock Uit en clock in aansluiten op de monopoly arpegiator syncen
dat kan (bij elke synth overigens met een arp clock in) maar dan moet je wel zorgen dat de arpeggio pcies op de goede noot (zoals je voor ogen had dan) start... hij word nl niet gereset wanneer je op stop drukt en weer start nutuulk... dit 'resetten' is alleen op te lossen door de arpeggio mode uit te zetten, dan aan te zetten en opnieuw een accoord aan te slaan en dan je externe clock weer te runnen...

of je moet echt exact voor het einde van de volgende maat de boel stop zetten... ga er dan maar aanstaan bij 16en noten...

okee gaaf, wat is dat voor signaaltje eigelijk wat daaruitkomt, soort geluidspuls?? wat gebeurt er als ik die voor de lol op mijn mengpaneel zet, wat hoor ik dan?

- VCO moduleren (met een extern cv signaal)
- VCF moduleren (met een extern cv signaal)
kan dit dus niet met die Clock OUt van de RX5 ? CV is wat anders dan die clock out?

Back