elke + /- clock signaal kan er in
want jue kan op de monopoly switchen
most verstatile synthje [ok op cs30 ] na dan die ik hier heb staan
switchen in Yamaha stand en in Roland stand? hoe moet ik dit zien
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
elke + /- clock signaal kan er in
want jue kan op de monopoly switchen
most verstatile synthje [ok op cs30 ] na dan die ik hier heb staan
een Clock signaal is een pulse/trigger...CV is wat anders dan die clock out?

er zit een schuifje op de achterkant om te switchen van polariteit...switchen in Yamaha stand en in Roland stand? hoe moet ik dit zien
plop, bij een enkele... bij een snel genoeg repeterende clock word het een hoorbare pulse... aan...uit...aan...uit...aan...uit...okee gaaf, wat is dat voor signaaltje eigelijk wat daaruitkomt, soort geluidspuls?? wat gebeurt er als ik die voor de lol op mijn mengpaneel zet, wat hoor ik dan?
plop, bij een enkele... bij een snel genoeg repeterende clock word het een hoorbare pulse... aan...uit...aan...uit...aan...uit...
JOH!gaaf! ik heb er zo drie van... die beginnen bij 20hz ofzo op de onderste toets op de laagste instelling!

- VCO moduleren (met een extern cv signaal)
- VCF moduleren (met een extern cv signaal)
kan dit dus niet met die Clock OUt van de RX5 ? CV is wat anders dan die clock out?

met welke (uiteindelijke) waveshape dan?Kennen julie de LFO truuk al?
Zet de LFO op een stand tussen 2 golfvorm typen, dan gaat de LFO in de audio range.
met welke (uiteindelijke) waveshape dan?
wel een bijzonder vage manier om audiorange te bereiken, het kan immers gewoon al middels Freq Mod...
ik vind 60hz nou niet echt extreem veel om het als 'ver in het audiogebied' te betitelen...verdubbeling van de LFO frequentie

doe mij maar snelle envelopes![]()
De LFO gaat echt een heel stuk verder dan 60Hz. Ik heb geen monopoly dus weet ik niet presies hoe ver de LFO gaat.ik vind 60hz nou niet echt extreem veel om het als 'ver in het audiogebied' te betitelen...
Gewoon proberen. Klinkt echt heel bizar.wat is dat gegeil op extreem snelle LFO's toch altijd...?!
Ik dacht voor de filter envelope C23 van 6.8uF gewoon verkleinen en voor de VCA C25 ook 6.8uF verkleinen. De helft kleiner moet 2x zo snel zijn.Weet iemand hoe ik die mod kan uitvoeren?
Ik dacht voor de filter envelope C23 van 6.8uF gewoon verkleinen en voor de VCA C25 ook 6.8uF verkleinen. De helft kleiner moet 2x zo snel zijn.
Maar dit weet ik helemaal niet zeker, dus vraag het aan een expert.
Ik heb mijn monopoly ooit laten aanpassen door Saint Eric. Ik heb nu een aantal extra schakelaars. Twee daarvan zijn om te kunnen schakelen tussen snelle envelopes en de standaard snelheid. verder heb ik ook een tweetal schakelaars om de lfo's enorm snel te krijgen. Hoef ik niet te pielen met die tussenstand waar hier over gesproken wordt.
Verder heb ik een aantal extra ingangen om o.a. via CV de resonantie te regelen.
Tot slot zit er een S&H module in die ik kan regelen met een extern signaal of via LFO 1 of 2.
Wat mij betreft de ultieme mono/poly nu.
Klasse gedaan door Saint Eric.
zijn er nog goede monopoly's te vinden tegenwoordig?