Effecten vraag

Xpressive

Producer
Het volgende probeer ik te bewerkstelligen. Wat ik graag wil is dat ik VST effecten realtime op een stem kan zetten. Ik werk met cubase SX. Als ik dit probeer heb ik altijd een latency over mijn stem. Is hier iets aan te doen of zal ik altijd latency hebben?

Hoe groot is die latency? Als je de juiste ASIO driver gebruikt dan moet je (afhankelijk van de snelheid van je PC) een vrij lage latency kunnen behalen (minder dan 10ms). Die is klein genoeg om er mee te kunnen werken. Gebruik dus de ASIO driver!

(ik ga er hierbij vanuit dat je een aparte geluidskaart hebt en niet de onboard soundcard van je PC gebruikt. indien je dat laatste doet dan zul je altijd een grote latency hebben, tenzij je ASIO4all gebruikt.)

Asio draai uiteraard. Heb een latency van 12 ms. Als ik hem op 2ms zet heb ik nog steeds een latency. Ik denk dat het aan de plugin ligt. Waves Soundshifter. Bij andere fx heb ik dit probleem niet.

Nou ja iig bedankt voor de moeite.

Asio draai uiteraard. Heb een latency van 12 ms. Als ik hem op 2ms zet heb ik nog steeds een latency. Ik denk dat het aan de plugin ligt. Waves Soundshifter. Bij andere fx heb ik dit probleem niet.

Nou ja iig bedankt voor de moeite.
Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al. Als je dit probleem niet hebt bij andere effecten, dan ligt het aan de (instellingen van) de betreffende plugin.

Zal idd aan de plug in liggen..Cubase heeft de cloner dat is ook een soort shifter die heeft dit ook.
Heb dit tot nu toe bij alle pitchshifters gehad..ik denk dat de bewerking gewoon lang duurt maar misschien kan hier een DSP progger beter antwoord op geven..

snelle shifters zijn zelden goed. zelfs de eventide shiftes hebbn vertragingen. de ultrashifter zelfs 50 ms......

harrie

Op zich logisch dat een pitch-shifter vertraging heeft, want voor zover ik weet werken pitch-shifters door middel van FFT's

Back