vraagje over effecten in cubase

DJ_IVI-R

Ingeburgerd
Kan iemand mij simpel in mensentaal uitleggen of het mogelijk is om in cubase 1 zelfde effect vst plugin toe te passen om meerdere midi kanalen?

thanks!

Kan iemand mij simpel in mensentaal uitleggen of het mogelijk is om in cubase 1 zelfde effect vst plugin toe te passen om meerdere midi kanalen?

thanks!

Over MIDI kanalen wordt lastig, over Audio kanalen kun je het beste een send FX pakken.

thanks!
Op midi kanalen is het ook mogelijk.

1. FX kanaal toevoegen met rechtermuisknop.
2. Gewenste effect op FX kanaal toevoegen (insert).
3. Channel settings gewenste midi kanaal van je VST instrument openen (kan ook met audiokanaal)
4. Send sturen naar FX kanaal.

Let wel: ik bedoel hier het midikanaal van je VST instrument zelf.

Overigens kun je met een dergelijk set up je effect niet automatiseren. Je kunt het midikanaal alleen meer of minder effect geven (wat je ook kunt opnemen) door je send signaal aan te passen.

Laatst gewijzigd:
Bij hetzelfde effect op meerdere audiokanalen moet je wel onderscheid maken tussen insert fx en send fx.

Send effecten zijn bijvoorbeeld reverb en delay. Het zijn effecten die iets toevoegen aan het originele geluid. Deze effecten zet je in een FX kanaal en de hoeveelheid van het effect bepaal je met de send slider van het audiokanaal naar het FX kanaal. Zorg wel dat je deze effecten op 'wet' hebt staan zodat ze het originele geluid niet doorlaten.

Insert effecten veranderen het originele geluid: eq, compressie, distortion, filter.

Als je een insert effect toe wil passen op meerdere audio kanalen, dus ook outputs van VSTi's, kun je ze naar dezelfde groep routen en daar dan het effect opzetten.

Back