UPS Economy uit US

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Cool, zo kom ik ook nog eens te weten welke verzendopties wij vanuit de States hebben... :D
In principe wordt dit overgedragen aan de lokale Postdienst. In NL kan dit idd evengoed TNT zijn.

Sorrie voor de offtopic reply

Sorrie voor de offtopic reply

Heel die privatisering van de post/pakket diensten is dikke ellende als je het mij vraagt... CD's/DVD's uit de USA zijn nu soms MAANDEN onderweg óf het komt gewoonweg helemaal niet aan.

Verder worden alle pakketjes uit de USA open gemaakt en behouden de diensten zich daar het recht om iets niet naar Europa door te sturen als hun de content niet aanstaat; dit gebeurde mij met het laatste album van Cilvaringz... "....flagged as terrorist/extremist content...." :stupid

Bij Play.com hoef ik niks meer te bestellen; de laatste 5 bestellingen kwamen gewoonweg niet aan, ook niet nadat ze een vervangend product hadden toegestuurd.

Dure pakketten die onbeheerd op de galerij van je flat achtergelaten worden, bij de "buren" afgeven (2 verdiepingen lager) zonder briefje in de bus te duwen waar je spullen zijn afgegeven.

:frons: breek me de bek niet open over de postbezorging tegenwoordig :erm:

Als een pakketje met UPS Economy Mail Innovations verstuurd wordt vanuit US wie bezorgt dat dan in Nederland? Is dat UPS of TNT?

UPS is UPS. UPS is een pakketdienst, dus die doen in principe alles zelf (ik heb hun bruine auto's wel eens aan de deur gehad), maar ik weet niet hoe ze het doen voor dit soort goedkope diensten.

De echte postdienst in de VS is USPS. Die komt via TNT of Selekt binnen, net met wie ze op dat moment een contract hebben.

Ok bedankt. UPS dus.

Volgens verzender zou het 1 - 3 weken duren. Duurt nu al een halve week langer. Geen tracking nummer dus ik weet niet waar het is.
Nog ff wachten of maar contact opnemen met verzender?

Geen tracking? Dan is het inderdaad niet via de pakketdienst gegaan, maar waarschijnlijk met de gewone post. Tja, dat kan erg variëren. Printplaten van MFOS zijn hier doorgaans binnen een paar dagen, maar mijn x0xb0x pakket duurde vijf weken.

ik heb net weer 8 dvds via USPS priority mail ontvangen. duurde ongeveer 3 weken waarvan 1 week door de douane in nl heen. dus 2 weken afhandeling en verzending zeg maar. Tot aan NL is het USPS, daarna neemt TNT het over. De douane kosten (11 procent inklaring, plus 19 procent btw over totaal bedrag plus verzending) wordt als rembours toegevoegd aan je pakket.

dus hou wel rekening met zo'n 30 procent kosten nog extra zodra je over de 22 euro qua waarde van je pakket komt (verzending telt hierbij mee overigens).

pakket wordt inderdaad opengemaakt voor controle.

UPS is UPS. UPS is een pakketdienst, dus die doen in principe alles zelf (ik heb hun bruine auto's wel eens aan de deur gehad), maar ik weet niet hoe ze het doen voor dit soort goedkope diensten.

De echte postdienst in de VS is USPS. Die komt via TNT of Selekt binnen, net met wie ze op dat moment een contract hebben.

Ahum, ik werk bij UPS, ik denk wel dat ik weet wat ik zeg. :D
Hier een voorstellingetje hoe deze service werkt:

Attachments

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    16,4 KB · Bekeken: 96
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back