hoeveel watt?

gitarken

Stamgast
Ik zou een pa systeem aanschaffen voor home studio en af en toe een optreden mijn vraag is hoeveel watt heb je nodig voor hoeveel man?
bv. 1xsub(600watt) + 2xsatelite(200+200watt)
voor hoeveel mensen?
het is voor kleine ruimtes MAXIMUM 75man!
hoeveel watt heb ik nodig?
+hoeev subs en hoeveel satelites????

Laatst gewijzigd:
hoeveel watt(luidsprekers) heb ik nodig voor home studio en optredens van maximum75man?????????

hey ja merci eje zo nog dingen?

zou dit systeem goed zijn voor rond de 50man?
Fame Soundpack 8 inkl. Stative, Kabel

In de musicstore

ter verduidelijking ik zou het voor 2dingen gebruiken:
1.homestudio.
2.optredens tot 75mensen.

laat maar.
maar kijk eens naar dat systeem dat ik bij mijn vorige post vermeld is dat goed?

Qua vermogen kan die Fame set zich meten aan de HK Audio Lucas Performer en die is ruimsschoots genoeg voor 75 man. Of dit in de praktijk ook zo werkt weet ik niet.
Hij kost in ieder geval 1/3de van de HK Audio set, dus dat verschil zal wel ergens in zitten. Ik zou zeker eens zo'n set goed proberen alvorens hem te kopen.

(wa ist verschill tussen gewoon watt en peak???????????????)

ok
kzal hem zeker eens testen!
ma die andere zit te veel boven mij budget!!!!!!!

ma die van fame da is toch goe en dan me een mengpaneel

Ik weet niet of het wel verstandig is om die fame set aan te schaffen.
Ik heb jaren in de PA verhuur gezeten, en weet uit ervaring dat die bart-smit geluidsystemen geen lang leven beschoren zijn. Grote kans dat je binnen no time (vóór je 10e keer gebruiken) al met een gescheurde tas, verbogen statieven, kapotte speakon connectoren en opgeblazen speakers zit.
Als je er tenminste mee omgaat zoals de gemiddelde muzikant dat doet.

In mijn ogen zou je beter 2x een actieve 10" kunnen kopen van een betrouwbaar merk. bijvoorbeeld de Mackie SRM-350. (+/- 400,- p.s. nieuw. misschien vind je ze 2e hands goedkoper)
Voor gigs boven de 40 á 50 personen kun je er dan een actieve sub bijhuren.
Het mooie van die SRM-350 is dat ze praktisch onverwoestbaar zijn, en je kunt ze ook goed gebruiken als floormonitor. Ze zijn ook waardevast.
En dan heb ik het nog niet eens over het klankverschil gehad ;)

Een goedkoper alternatief waar ik redelijk enthousiast over was (voor het geld) is de Basic serie van het merk dB Technologies.

Suc6

Maar mijn budget is MAXIMUM 300euro per speaker

Als je niet al te vaak een geluidsinstallatie nodig hebt kun je volgens mij veel beter huren. Een passende set op maat voor alle feestjes etc.
Dan heb je ook niet de sores van het onderhoud en dergelijke.
Verder ben je er dan ook van verzekerd dat als je feestje straks gaat beginnen zonder dat je je zorgen hoeft te maken om het aansluiten van de hele mikmak.
En je hoeft ook niet bang te zijn dat je eigen geluidsinstallatie het om wat voor reden dan ook laat afweten. Want als dat gebeurt word je er niet vrolijker op.
Iemand die geluidsinstallaties verhuurd heeft in no time een andere set voor je geregeld mocht het met een huurset toch nog fout gaan.
Als jouw set stuk gaat sta je er helemaal alleen voor.

Back