hoeveel watt?

maar studio monitors hebben 1. niet genoeg vermogen voor optredens!
2. kosten veel voor wat ze zijn.
gewoon tips voor pa speakers onder de 300euro!!!!!!!!!!

Een studiomonitor is voor goede klank en niet zo luid.
Een pa-luidspreker voor minder goede klank en veel luider.
.?????????.

welke budget pa-speakers zijn goed????
behringer????

(het moeten wel actieve zijn hé)

en wat zijn goede studio monitors 200euro?

Hele domme vraag...maar wat voor soort muziek moet er door die boxen...en wat heb aan mengert en of individuele versterkng..

zie een gitaar in je gear lijstje..FOEI..maar vooruit..waar wordt die mee versterkt..en moet dat ook over public adres..(PA)..

eventueel ook nog zingen...?..?.. :walker:

en over huur...huur is duur..3x spelen en je hebt de spullem zelf....wel meer rompslomp..maar ook voordeel..
ze kunnen gewoon blijven staan na een avondje pret...zomder dat het meten geld kost...EN !!
je kunt zelf ook wat in de verhuur gooien als je een ' n mooie set hebt...

Murc

en over huur...huur is duur..3x spelen en je hebt de spullem zelf....
Murc

ahum.. dat is dus beslist niet waar.
Ga gemiddeld uit van een keer of 20, maar het hangt af van wat je huurt.

Edit: als je op-, afbouw en transport niet meerekent natuurlijk, maar da's logisch.

IK ging even uit van de vraag gesteld in DEZE draad, en daar werd gemeld dat men voor een bescheiden bedrag iets wilde gaan kopen.daarop werd huur geopperd..

..weleen wat gehuurd 1 avondje..toch gauw 200vinken de lucht in..maar goed ook 10 tot 20 keer spelen en dan gratis de apparatuur mee naar huis krijgen zie IK het verhuurbedrijf nog NIET doen... :yamaha:

en nu weet ik ook nog niet WAT er versterkt moet worden..misschien kan de starter gewoon de centjes in de zak houden..door alles over een goedkoop leslie combo orgel te gooien..

HEB ik vaak gedaan..kost niets..maar het dak van elke Boerenschuur, gaat eraf met deze leslie jongens..!!

laatst stonden hier 2 Alesis sumootjes te koop a 300wats voor weinig....goed voor de dubbele zaal capaciteit...

kortom vooral inventief zijn, en spullen aanpassen op het doel..niet omdat HET ZO HOORT !!!

en het hoeft ZEKER NIET...state of the art ..te zijn..dat wilde ik dus vooral melden..

Murc,

Laatst gewijzigd:
ik ga dan kiezen voor studiomonitors.
da is beter!
voo pop/rock/jazz/blues en soms metal en deathcore.
een mengpaneel van jamaha wss.

(waarom mag er geen gitaar in men gearlist?)

wa bedoelde?

Ik zou een pa systeem aanschaffen voor home studio en af en toe een optreden mijn vraag is hoeveel watt heb je nodig voor hoeveel man?
bv. 1xsub(600watt) + 2xsatelite(200+200watt)
voor hoeveel mensen?
het is voor kleine ruimtes MAXIMUM 75man!
hoeveel watt heb ik nodig?
+hoeev subs en hoeveel satelites????
Hoi Gitarken,

Vermogen zegt niet zo veel, waar het om gaat is het rendement van een speakersysteem. dit wordt uitgedrukt in dB/m oftewel de geluidsdruk gemeten bij een input van 1 (één) Watt op een afstand van 1 meter.
Iedere goeie fabrikant verstrekt deze spec's. Een goed systeem produceerd zo'n beetje tussen de 96 en 99 dB/m.
Waarom is deze parameter belangrijker dan vermogen (Watt)? Een afname van 3dB betekend dat je 2 X zoveel vermogen in een systeem moet proppen om op dezelfde geluidsdruk uit te komen. m.a.w. je moet voor een systeem van 96 dB/m een versterker hebben die 2 X zo groot is dan wanneer je een systeem van 99dB/m koopt!

groeten, KNARPH

Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf een PA staan van 2500 watt. Dit zijn twee subs, twee full range en twee tops. Dit is goed voor zo'n twee tot driehonderd man, afhankelijk van de ruimte. Het is echter niet actief.

Ik zou toch zeker overwegen om te huren, want een goede (actieve) PA koop je niet zo even. Je moet het ook nog stallen en even in je studiootje zetten lijkt me geen optie!

zij dit goede studio monitors?

Yamaha MSP 3
ESI Near 05 Experience
Phonic P6
Phonic P6A
KRK RP 5 p
KRK RP 8 p
ESI Near 04
Yamaha HS50M
KRK RP 6 p
Sublime MT5A
Sublime MT6A