hoeveel watt?

zij dit goede studio monitors?

Yamaha MSP 3
ESI Near 05 Experience
Phonic P6
Phonic P6A
KRK RP 5 p
KRK RP 8 p
ESI Near 04
Yamaha HS50M
KRK RP 6 p
Sublime MT5A
Sublime MT6A
Sublime MT8A
Alesis M1 Active 520
Fostex PM 0.4
Fostex PM 0.5 mkII

wat is goed en waarom????
1 -Een goede monitor heeft een hoog rendement.(O.a. met het oog op cross-oververvorming)
2 -Een zo recht mogelijke freq. curve
3 -Een zoveel mogelijk gedempt impulsgedrag (met name het in en uitslingergedrag is van grote invloed op de klank)
4 -een stabiel fasegedrag bij de kantelfrequenties.

Zaak is dat je bij het bezoeken van leveranciers vraagt deze criteria te demonstreren. Vraag met name of hij m.b.v.diverse test signalen de verschillen tussen de verschillende monitors wil laten horen.

KNARPH

je zou ook zelf de prijzen kunnen opzoeken, reviews opzoeken

je gaat een beetje als een raket overal doorheen

zoek zelf s wat uit zou ik willen adviseren. op het oordeel van anderen afgaan kost uiteindelijk gewoon geld

zij dit goede studio monitors?

Yamaha MSP 3
ESI Near 05 Experience
Phonic P6
Phonic P6A
KRK RP 5 p
KRK RP 8 p
ESI Near 04
Yamaha HS50M
KRK RP 6 p
Sublime MT5A
Sublime MT6A
Sublime MT8A
Alesis M1 Active 520
Fostex PM 0.4
Fostex PM 0.5 mkII

wat is goed en waarom????

lees je lekker in, oa bij www.soundonsound.com, staat veel beschreven bij reviews.

Maak een shortlist en ga s'ochtens naar een zaak van je keuze om de hele ochtend te luisteren (smorgens is het rustiger, heb je genoeg tijd om goed beeld van de speaker te krijgen....dus nt op zaterdag ochtend..:))

Neem een aantal verschillende muziek stukken mee die je goed kent, divers in stijl, zowel eigen werk als cd productie's en vel je oordeel. Het komt erg op smaak aan, waar kan en wil je mee werken!

Een studiomonitor is voor goede klank en niet zo luid.
Een pa-luidspreker voor minder goede klank en veel luider.
.?????????.

Pa speakers hoeven niet minder goede klank te geven. het verschil is voornamelijk dat ze meer vermogen (lees: geluidsdruk) kunnen leveren. Ze zijn vaak robuuster gebouwd. (maar zeker geen minder goede klank)

Studio speakers zijn gamaakt om een zo neutraal mogelijke weergave te geven van een geluidsmix. Ze zijn echter vaak wat kwetsbaarder.

Verder sluit ik me bij voorgaande sprekers uit. Speakers (studio monitor of PA) zijn zo goed als JIJ dat zelf vindt. Ga gewoon luisteren bij en muziek winkel. Neem je eigen cd's mee, met muziek die je ook door die speakers wilt gaan weergeven. En als JIJ vindt dat het geluid uit een bepaald merk het beste klinkt, dan zijn die voor jou de juiste keuze.

Vermogen (watts) zegt idd niet zoveel. Maar een PA'tje voor 75 personen (afhankelijk van het soort muziek).... 2x 200 watt topjes, 1x 400 wat sub?? (ik roep maar watt :biertje: )

Wat voor muziek gaat het om?

meestal pop/rock/jazz/blues en soms metal/hardcore/deathcore

maar ik zou wss voor de behringer B-2031A
die heeft 225watt per speaker en een degelijke klank.
en met de bijpasende subwoofer van 400watt is het helemaal compleet.

Ik twijfel nog een beetje.
ik zou gebruikerservaringen van deze speakers willen!!!

okok
maar nog een belangrijke vraag.
als ik later bij men behringer b2031a nog 2 monitors wil aansluiten.
gaat dat?
want je kunt bij geen enkele monitor doorlussen

doe je dat toch vanaf je mixer, het zijn toch allemaal gebalanceerde of ongebalanceerde signalen waar je mee te maken hebt. subgroepen en/of control room outs zijn daar ook handig voor.

ok
men mixer word de mackie CFX16MKII

wat zijn goede studiomonitors met hifi-achtige klank?
voor als tweede paar.

wat zijn goede studiomonitors met hifi-achtige klank?
voor als tweede paar.

hifi achtig... da's een zo ontzettend vage omschrijving dat je daar weinig mee kan. als je goede monitors zoekt met hoge prijs/kwaliteit verhouding zou ik alesis monitor one mkII active nemen. die zijn nog betaalbaar ook. (en er zijn ongetwijfeld mensen die me gaan tegenspreken)

als het is voor repetitie kot met band en home studio en gewoon muziek beluistere wa is dan het beste?
studiomonitors of pa luidsprekers?

Op wat kan je allemaal monitors aansluiten?
main out(l/r)-jack-
main out(l/r)-midi-
sub out(mono)-midi-
sub outs(1,2,3,4)-jack-((balanced/unbalanced)
tape out(l/r)
utility out(l/r)-jack-((balanced/unbalanced))
aux sends(l/r)-jack-((balanced/unbalanced))
........
help me

Op wat kan je allemaal monitors aansluiten?
main out(l/r)-jack-
main out(l/r)-midi-
sub out(mono)-midi-
sub outs(1,2,3,4)-jack-((balanced/unbalanced)
tape out(l/r)
utility out(l/r)-jack-((balanced/unbalanced))
aux sends(l/r)-jack-((balanced/unbalanced))
........

wél op alle jack outputs,

Back