hoeveel watt?

(en voor wat zijn de midis dan?)

zit er midi op dan? dat staat wel in de handleiding waarvoor die zijn, maar waarschijnlijk voor het aansturen of selecteren van de interne fx.

Op wat kan je allemaal monitors aansluiten?
main out(l/r)-jack-
main out(l/r)-midi-
sub out(mono)-midi-
sub outs(1,2,3,4)-jack-((balanced/unbalanced)
tape out(l/r)
utility out(l/r)-jack-((balanced/unbalanced))
aux sends(l/r)-jack-((balanced/unbalanced))
........
help me

je kan wel vragen blijven stellen, maar je kan ook gewoon op deze pagina kijken, daar staan de manuals - http://www.mackie.com/products/cfx16mkii/

nog een hel belangrijke vraag.
direct antwoorden aub.
wat zou ik nu kiezen? studiomonitors/pa-luidsprekers
-75%thuis naar muziek luisteren en oefenen op men instumenten.
-20%repetitie ruimte met kleine groep.
-5%heel af en toe een heel klein optreden 10man ofzo.
-op mengpaneel mackie CFX16MKII.
-actief.
-luid genoeg kunnen gaan.
-meestal pop/rock/blues/jazz/.... en soms metal/jumpstyle/deathcore/....
-goede klank.
-genoeg laag.
-....

Laatst gewijzigd:
Ik neem aan dat je bedoelt "gelieve directe antwoorden te geven, van zodra je de moeite neemt om te antwoorden".

Maar, je kunt hier hooguit advies krijgen; verwacht niet dat we gelijk met een eensluidend antwoord in de vorm van een merk + type + (mogelijke leverancier) komen, waar je zelf niet meer verder over hoeft na te denken. En persoonlijk zou ik dat niet durven geven, o.a. omdat ik niet weet hoe teleurgesteld je gaat worden, als mijn suggestie toch niet blijkt te bevallen.

ma ik bedoel directe antwoorden op de vraag een studiomonitor of een
PA-luidspreker!!!
en sugesties van welk model zijn welkom.

je gooit allerlei wensen bij elkaar waardoor je keuze erg lastig wordt.

De meeste mensen hier willen gewoon goed geluid in de studio en niet allerlei eisen erbij.... als jij de heletijd gaat slepen met je spullen lijkt het mij belangrijk dat ze daar goed tegen kunnen. en met een budget van 300 euro kan je vrij weinig. daar is al zoveel op beknibbeld op die dingen om ze betaalbaar te houden en dus zijn er ook consessies gedaan die je terug hoort....

Ja maar voor zoveel mogenlijk eisen te verwezenlijken.
wat zou je dan kiezen????
(ze blijven meestal staan op dezelfde plaats)

ik zou twee verschillende sets kopen in jouw geval.

1. - monitors voor in je studio

1. - een PA setje / zanginstallatie voor repetitieruimte en kleine optredens..

waarom ? monitors zijn niet om hard mee te blazen, en een PA is gewoon niet echt geschikt voor afluistering op huiskamer niveau.

kun je dit niet betalen, dan spaar je door, zo werkt dat.

ik zou twee verschillende sets kopen in jouw geval.

1. - monitors voor in je studio

1. - een PA setje / zanginstallatie voor repetitieruimte en kleine optredens..

waarom ? monitors zijn niet om hard mee te blazen, en een PA is gewoon niet echt geschikt voor afluistering op huiskamer niveau.

kun je dit niet betalen, dan spaar je door, zo werkt dat.

jep, zo ist
icon14.gif

maaar is een monitor wel bruikbaar om dagelijks gewxoon naar te luisteren?

voor 75 man kan ik va iemand pa boxen gebruiken

maaar is een monitor wel bruikbaar om dagelijks gewxoon naar te luisteren?

eeeh, daar zijn monitors juist voor bedoeld. Ik hoop dat je niet "Studio-monitors" en "podium-monitors" (ook wel floor of wedge monitors genoemd) met elkaar verwart.

Je kunt natuurlijk wel speakers kopen die je én voor live én voor thuis toepassingen wilt gebruiken, maar...er bestaan niet voor niks PA-speakers én (studio)Monitor speakers. het zijn gewoon twee verschillende toepassingen.

Je kunt uiteraard je PA speakers in je studio zetten maar daar wordt je niet vrolijker van. Ten eerste zijn ze vaak veel groter/zwaarder, je moet ze steeds vanuit je studio meeslepen naar een optreden, en ze geven een veel andere weergave (niet per definitie mindere kwaliteit) dan monitor speakers.

Als jij idd PA speakers kunt lenen voor een optreden, dan zou ik lekker een setje goede monitor speakers voor je studio kopen. Persoonlijk zou ik geen Behringers kopen, maar eerder iets van tannoy, Alesis, yamaha (en als je budget hebt Genelecs). Maar da's afhankelijk van wat je te besteden hebt en wat JIJ goed vind klinken. Ga gewoon een keer luisteren in een muziekwinkel!

Lees de handleiding van die mixer eens door. Daar staat ongetwijfeld in waar elke aansluiting voor is. Dat moeten de mensen hier op het forum niet allemaal voor je gaan voorkauwen.

Succes

ten eerste: Welke winkels in belgie verkopen tannoy?
ten tweede: Peavey luidsprekers zijn dat goede?
ten derde: Maar het is niet echt een studio het is meer om gewoon dagelijks muziek naar te luisteren(ik wil luid genoeg kunnen) en om te mixen en soms repetitiekot.Ik oet ook geoeg bas hebben.
zou nik dan niet best pa-luidsprekers kopen?

ten eerste: Welke winkels in belgie verkopen tannoy?
ten tweede: Peavey luidsprekers zijn dat goede?
ten derde: Maar het is niet echt een studio het is meer om gewoon dagelijks muziek naar te luisteren(ik wil luid genoeg kunnen) en om te mixen en soms repetitiekot.Ik oet ook geoeg bas hebben.
zou nik dan niet best pa-luidsprekers kopen?

ten eerste: muziekwinkels
ten tweede: ja hoor
ten derde: koop maar gewoon PA speakers

ten derde: koop maar gewoon PA speakers met extra bas-reflex kasten en aparte hoorn-drvers voor het hoog. Koop dan gelijk ook aktieve 3-weg crossovers en als je nog centjes over hebt, ook een Behringer DEQ2496 performance processor voor de Auto-EQ.
En vergeet de versterkers + kabels niet bij in te calculeren natuurlijk.
en alzo verkrijg jij een dynamiek om van te dromen in je living, repetitiekot, studio, ...

Succes!

Back