hoeveel watt?

ten eerste: Welke winkels in belgie verkopen tannoy?
ten tweede: Peavey luidsprekers zijn dat goede?
ten derde: Maar het is niet echt een studio het is meer om gewoon dagelijks muziek naar te luisteren(ik wil luid genoeg kunnen) en om te mixen en soms repetitiekot.Ik oet ook geoeg bas hebben.
zou nik dan niet best pa-luidsprekers kopen?
elke jkeer dezelfde vragen.:confused:

1. welke merken van versterkers zijn goed?
2. hoeveel watt/ohm/dB zou ik nodig hebben voor thuis en repetitiekot en soms feestjes?

DAP versterkers bijvoorbeeld zijn niet zo heel duur, vergeleken met andere merken, en zijn kwa geluid absoluut niet slecht. Ook de ingebouwde ventilatoren voor de koeling zijn behoorlijk stil.
http://www.rjshop.nl/categorie/163/merk_23/
Hoe meer Watt, minder Ohm, en meer dB, hoe leuker het wordt thuis en in jou repetitiekot en des te leuker op je feestjes!
Wordt het jou echt te veel? geen probleem; draai dan de volumeknop een beetje terug.

oeioei mijn budget is er dan wel aan. maarja.
(hoeveel subs heb ik nodig? 1-2?
zou ik passief met versterker of actief zonder???????,

1 sub is het goedkoopste ....
Persoonlijk heb ik de keuze gemaakt om een passief systeem zonder ingebouwde versterker te gebruiken. Gaat er dan eens iets stuk, dan hoef je niet gelijk je goede elementen met de slechte in de vuilbak te kieperen!

Ooit heb ik eens een stel luidsprekercabinets zelf gebouwd. Zang installatie voor de zanger ... Al snel bleek dat 2 hoorndrivers geen overbodige luxe was.
Per cabinet heb ik 2 luidsprekers van 30 cm. gebruikt, 200 Watt per luidspreker. Bleek dat de ganse zelfbouw meer kon dan zanginstallatie alleen.

Op bijgevoegse foto zie je deze kasten samen met de hoorns en een gitaartje aangesloten op een (te lichte) 300Watt versterker (ook zelfbouw)...

Ik gebruik deze installatie nog steeds in mijn studio als stereo-afluistering omdat ik ook gitaar en keyboards speel. Het resultaat is dat ik een stereo heb die tegen een stootje kan(ook wat vermogen betreft), mooie dynamiek, kan synthesizer & gitaargeluiden gemakkelijk aan, niet duur, enz ...
Ik heb al vele mensen hier over de vloer gehad, en allen stonden versteld van de goede klank ... 8)
Er staat wel een Behringer DEQ2496 tussen voor een klankaanpassing in de studioruimte en er zitten passieve scheidingsfilters in de hoorn-klankkasten.
That's it!

Attachments

• DSC00387.jpg
    DSC00387.jpg
    45,4 KB · Bekeken: 86
ok
waarvoor dient phantompower?????

Phantompower is nodig om condensator microfoons van spanning te voorzien. Deze micro's hebben een spanning nodig om te kunnen werken. Standaard is phantompower 48 volt. Voordeel van phantompower is dat je dit straffeloos kunt aanlaten staan en er een dynamische mic op aansluiten zonder dat deze dan kapot gaat.

Maarreh....dit is allemaal te vinden op internet, hoor

in de praktijk is dat toch anders, er zijn dynamische microfoons die niet tegen fantoom kunnen !

hmm ja, maar die stammen dan nog wel uit de 2e wereldoorlog.
de meeste semi professionele mixers hebben maar 1 phantom schakelaar voor alle kanalen. Zou niet best zijn als je niet bv. één condensator zou kunnen gebruiken i.c.m. een stel dynamische microfoons.

aar kun je op een manier ook gewone zang microfoons aansluite op een mengpaneel zonder phantom>?

aar kun je op een manier ook gewone zang microfoons aansluite op een mengpaneel zonder phantom>?

Uiteraard! Waarom zou dat niet kunnen? (ik heb het idee dat je het principe van Phantom nog niet helemaal door hebt...)

Phantom heb je alleen maar nodig om condensator microfoons en / of D.I.'s te laten werken.

Voor optredens zou ik gaan huren.
maar voor thuis met men repetitiekot en studio moet ik zelf hebbe.
mijn budget is 700euro voor luidsprekers+mengpaneel

Je bent er nog steeds niet uit?? Ben je nou al eens naar een muziekwinkel gegaan om te kijken? 700 euro is niet echt heel veel voor een mixer + speakers (evt. met losse versterker), maar moet wel te doen zijn. Hoeveel kanalen wil je op je mixer? Hoeveel uitgangen heb je nodig? (evt. subgroepen, auxen etc..)

Ga nou eens kijken in een winkel. Kijk wat je kunt vinden voor die 700 euro. Daarna kun je altijd op het forum informeren of mensen meer ervaring hebben met specifieke merken, types etc.

De regel is eenvoudig: Kwaliteit kost geld!

Back