1 sub is het goedkoopste ....
Persoonlijk heb ik de keuze gemaakt om een passief systeem zonder ingebouwde versterker te gebruiken. Gaat er dan eens iets stuk, dan hoef je niet gelijk je goede elementen met de slechte in de vuilbak te kieperen!
Ooit heb ik eens een stel luidsprekercabinets zelf gebouwd. Zang installatie voor de zanger ... Al snel bleek dat 2 hoorndrivers geen overbodige luxe was.
Per cabinet heb ik 2 luidsprekers van 30 cm. gebruikt, 200 Watt per luidspreker. Bleek dat de ganse zelfbouw meer kon dan zanginstallatie alleen.
Op bijgevoegse foto zie je deze kasten samen met de hoorns en een gitaartje aangesloten op een (te lichte) 300Watt versterker (ook zelfbouw)...
Ik gebruik deze installatie nog steeds in mijn studio als stereo-afluistering omdat ik ook gitaar en keyboards speel. Het resultaat is dat ik een stereo heb die tegen een stootje kan(ook wat vermogen betreft), mooie dynamiek, kan synthesizer & gitaargeluiden gemakkelijk aan, niet duur, enz ...
Ik heb al vele mensen hier over de vloer gehad, en allen stonden versteld van de goede klank ...

Er staat wel een Behringer DEQ2496 tussen voor een klankaanpassing in de studioruimte en er zitten passieve scheidingsfilters in de hoorn-klankkasten.
That's it!