KeyboardStandaard voor aan de muur

dramklukkel

Het is niet wat je denkt.
Weet iemand of er een betaalbaar systeem is om synths aan de muur te hangen?
De keyboardstand die ik nu heb kan twee zware jongens dragen en met een geheel nieuwe stand zou ik misschien drie kwijt kunnen. Maar die stands vreten zo vreselijk veel vloerruimte. Graag wil ik de hoogte in.

Als iemand lumineuse ideetjes heeft voor zelfbouw wil ik dat ook wel weten.
Laat maar horen.
Als dit al eens eerder besproken is geweest, volstaat een link naar een thread.

Thanx
Dramklukkel

Zo heb ik het:
83537124_6_iqYG.jpeg

@Eraser127: Zo iets had ik eerst ook in gedachten, maar ik wil ze ook schuin kunnen zetten. Zodat ik de bovenste (ja ik ga door tot 5 synths boven elkaar) ook kan aflezen.

Misschien dat ze bij jouw plaatselijke muziekwinkel wel zoiets hebben, volgens mij worden muurstandaards ook vaak gebruikt door hun..

Er staat een Keyboardstandaard voor op de muur te monteren op dit moment op marktplaats. Advertentie nummer 13396429513.
Groet

Heb zelf een rack systeempje van de Gamma, met gegalvaniseerde schragen.

Die heb ik schuin gemonteerd en daarin rusten de synths, ik heb even geen recentere foto dan deze bij de hand. Wel even aan de voorzijde een stukje duct/gaffa tape plakken tegen beschadigingen!!

:okdan: Werkt perfekt zo; het is solide en het ziet er niet ghetto uit ;)

Attachments

• xs1.jpg
    xs1.jpg
    35,7 KB · Bekeken: 207
  • xs2.jpg
    xs2.jpg
    34,3 KB · Bekeken: 237
@Batteraaf:
Ziet er netjes uit. Poepie-sjiek hoor.
Ik moet maar eens de Gamma gaan overvallen.

Thankx

By the way:
Hoe krijg je ze zo netjes schuin?

Er staat een Keyboardstandaard voor op de muur te monteren op dit moment op marktplaats. Advertentie nummer 13396429513.
Ah ja, de Quiklok-muurstandaard. Heb ik ook 'ns gehad, alleen zijn de dragende muren in m'n appartement zo stevig dat ik de boor er niet inkrijg. Heb 'em daarom verkocht (voor 50E).

By the way:

Precies. Daar ben ik nou ook nieuwsgierig naar. Want dan lijkt me dit de ultieme oplossing namelijk............
Ik (wij) horen het graag 8o)

By the way:

Die schragen hebben aan de voor en achterkant een opstaande rand;

aan de voorkant vallen de reksteunen in het rooster, kan nergens heen, ik heb voor de zekerheid dat rooster aan iedere legger vastgetrokken met een trekbandje.

aan de achterkant doe je hetzelfde, je kijkt hoe schuin je je synth/gear/rekje wil hebben. Dan laat je de uitstekende rand van het rooster weer tegen het de rek rails leunen en dit trek je ook weer vast met trekbandjes.

De constructie is echt rock solid, mits je er geen zware synths in gaat hangen of cheap-ass trekbandjes neemt. (neem dus niet die 200 trekbandjes voor 2,50 uit de rommelbak bij je bouwmarkt!!)

Van mij ook nog even een voorbeeldje van het voorafgaande.

Foto-FJLI4P8Y.jpg

Ik maak even een detailfoto van de fabriek-af schuine steunen waar je je plank aan monteert. Die zouden ze ook bij de Gamma moeten hebben.

Ivo

Die schragen hebben aan de voor en achterkant een opstaande rand;

aan de voorkant vallen de reksteunen in het rooster, kan nergens heen, ik heb voor de zekerheid dat rooster aan iedere legger vastgetrokken met een trekbandje.

aan de achterkant doe je hetzelfde, je kijkt hoe schuin je je synth/gear/rekje wil hebben. Dan laat je de uitstekende rand van het rooster weer tegen het de rek rails leunen en dit trek je ook weer vast met trekbandjes.

De constructie is echt rock solid, mits je er geen zware synths in gaat hangen of cheap-ass trekbandjes neemt. (neem dus niet die 200 trekbandjes voor 2,50 uit de rommelbak bij je bouwmarkt!!)

Na lang lezen van de tekst met behulp van een collega begin ik een beetje te begrijpen hoe het zit.
Echter waar haal je zo'n rooster vandaan die je kan vast trekken aan trekbandjes???? (moeilijke zin maar ik denk wel dat je me begrijpt ;) )

Foto-B7XJDZFX.jpg

Foto-LYIX7IZC.jpg

Foto-HXHRWX7R.jpg

Echt scherp zijn ze niet, maar ik denk duidelijk genoeg.
Bij mij zit dat aluminium hoekprofiel alleen vast met kit, maar als je het niet vertrouwt, boor je wat gaatjes voor en zet je hem nog extra vast met schroeven.

:okdan::okdan:
SUPER!!!!

Nu snap ik het. Ik weet nog dat ik laatst gekeken heb bij de Parxis maar daar hebben ze zoiets echt niet.
Ik moet dus naar de GAMMA toe zo te zien.

Bedankt nogmaals. Heb een mooie muur waar ik alles mooi aan kan bevestigen!
:mega:

Na lang lezen van de tekst met behulp van een collega begin ik een beetje te begrijpen hoe het zit.
Echter waar haal je zo'n rooster vandaan die je kan vast trekken aan trekbandjes???? (moeilijke zin maar ik denk wel dat je me begrijpt ;) )

Als je de eerste post van me leest zie je dat ik die ook gewoon bij de Gamma gehaald had ;)

Back