Digitech talker

Jos

Nieuwkomer
Hellow, heb net een digitech talker gekocht. Da's een vocoder. Goed te gebruiken voor gitaar en stem maar ook voor alle andere denkbare combinaties.

Het gebruik is vrij simpel. Je hebt een aantal presets waarvan de NuVo en de Talker het beste zijn. Je kunt dan de inputs van beide signalen afstellen en de output van het effect.
Dit is echt een supervocoder! Alles is goed te verstaan en het klinkt geweldig. De geringe editmogelijkheden storen niet want als je er andere sounds instopt klinkt het iedere keer weer anders.

Ik weet dat dit apparaat al een paar jaar uit is, maar bij Peter Verspuij in Barendrecht is het nu te koop voor de bodemprijs van f 400,- (E 200,- incl. rembours). Schilt E240,- met de adviesprijs.

Jos

Kan je erook Darth Vader sound uit toveren. Of nog beter die stemmen van de Cylons uit battlestar galactica. Want dat is wat ik zoek. Maar ik vin een roland vs330 of wat t ook alweer is veulsteduur.

Battlestar Galactica

Battlestar Galactica

Ajj.. mij absolute favoriet op science-fiction gebied.. herriner je je Athena nog.. nou ik wel !

athena.jpg

Die vocoder van de Cylons is er volgens mij eentje van "Realistic" .. diezelfde gasten van de MG-1 Concertmate.

Een van de presets op de Digitech Talker heet Tazmania en dat is een duivelse robotstem. Niet helemaal precies Darthfader maar wel in dezelfde richting. Zou goed passen in horror en deathmetal. Je kunt dit geluid niet veel beïnvloeden.

Dan is er nog Alien, het geluid van een ouderwetse alien klinkende vocoder. Hier zijn wel meer mogelijkheden omdat je de stem beter met het ingestuurde instrument kunt mengen, dus met wat experimenteren moet je een heel eind in de goede richting komen.

Jos

aarghh daar gaan we weer, ok nog maar even voor de record ;)

dat cher effect kwam volgens de producer uit de digitech talker, dat beweerde ie in een SOS interview....kul natuurlijk want het is zo antares autotune als maar kan....

anyway, de talker is een DSP variant van de (Heil of dunlop) talkbox (je kent het wel peter frampton, show me the way, california van dr.dre etc.) en dat is iets anders dan een vocoder...of digitech nou geslaagd is om de talkbox sound te modellen of niet is een ander punt, maar het is wel een leuk bakkie om sound mee te bewerken...

dus! ;)

Olaf

Orgineel geplaatst door olafmol
aarghh daar gaan we weer, ok nog maar even voor de record ;)

dat cher effect kwam volgens de producer uit de digitech talker, dat beweerde ie in een SOS interview....kul natuurlijk want het is zo antares autotune als maar kan....

dus! ;)

Olaf

dus geen kul. We hebben het hier in de winkel zelf uigeprobeerd.

Ik schrijf niet zo maar wat.

Even voor de goede orde..

Even voor de goede orde..

De oorspronkelijke talkboxen gebruiken als effect-modulatie de druk/expressie die je met je mond/adem/stem aanbrengt. Dit gebeurt via een (transparante) slang! Bedoeld als gitaar-effect.. en in die zin heel tof.. maar zeker ook interessant voor vocoder-achtige effecten.

Hier een plaatje..

talkbox.jpg

ik zeg ook niet dat je zomaar wat beweerd, je hebt gelijk dat de producer van het nummer in de SOS beweerde dat ie het met een talker (in combi met een nord ofzo) had gedaan....

maar heb je het ook al eens met autotune geprobeerd?

ik moet eerlijkheids halve zeggen dat ik het nog nooit met een talker heb geprobeerd maar dat al die autotune probeersels wel echt heel identiek waren ;)

Olaf

Back