DX7 problemen

Vortigern

Stamgast
De mijne heeft de eigenaardigheid dat patch 8 t/m 31 niet werken. Zie mijn filmpje op JijBuis voor details. Komt dit iemand bekend voor?

Ik heb zelf ook een DX7 MkI en heb dit nog nooit meegemaakt. Het lijkt wel of een deel van de geheugen IC's naar de knoppen zijn. Heb je je Battery Check al eens nagekeken. Deze moet minstens 2.7V zijn. Misschien dat dat bij jou minder is waardoor de patches inactief zijn (alhoewel ik dan wel zou verwachten dat niets zou werken).

Vreemd ... heel vreemd :confused:

Succes :okdan:

:doei:

Ik heb zelf ook een DX7 MkI en heb dit nog nooit meegemaakt. Het lijkt wel of een deel van de geheugen IC's naar de knoppen zijn. Heb je je Battery Check al eens nagekeken. Deze moet minstens 2.7V zijn. Misschien dat dat bij jou minder is waardoor de patches inactief zijn (alhoewel ik dan wel zou verwachten dat niets zou werken).

Vreemd ... heel vreemd :confused:

Ik zal het morgen even checken en hou je op de hoogte. Dank voor de tip!

Het lijkt erop dat er een deel van het geheugen defect is geraakt.
De batterij zou het bijna niet kunnen zijn.
Gebruikt je de DX-7 ook op de buhne?
Het kan namelijk zijn dat één van de geheugen-IC's deels uit zijn houdertje is gevallen. Heb ik in het verleden eens meegemaakt met een ander appraat dat dezelfde problemen vertoonde.
Best wel een interessante fout.
Kom eens aanwaaien zou ik haast zeggen,...

Ik gebruik hem alleen in de studio, Mike. Maar wat de vorige eigenaars er mee hebben gedaan, weet ik niet. Maar het kan bijna geen hardware-fout zijn: toen ik hem kocht, een maand of twee geleden, zat hij vol met uitsluitend basgeluiden. Ik wilde hem terug brengen naar de factorysettings, en nadat ik er een sysex-dump op had losgelaten, was hij zo. Ik heb een heleboel verschillende standen geprobeerd, maar tevergeefs. Alleen de eerste zeven en de allerlaatste (32) patch veranderen. Vervolgens heb ik handmatig alle parameters bij één geheugenplaats ingesteld volgens een fabriekspatch, maar ook dat werkt niet. En ook de naam van het geluid instellen (geldt ook voor de goede geheugenplaatsen) lukt niet meer.

Volgens mij heb je een verrotte dump uitgevoerd. Al eens een nieuwe dump verzonden met een bank van geluiden waarvan je zeker weet dat die wel goed is? En het initialiseren van een patch, werkt dat? Je hoort dan alleen een sinus.
(Tenminste als er een "init voice" op zit, het is al weer lang geleden...)

Ik heb verschillende dumps van verschillende bronnen gebruikt. Zo'n initialisatie zal ik vanavond even proberen (zit nu op mijn werk). Hoe doe je dat?

Dank! Ik ga het vanavond meteen proberen!

Initialiseren lukt in elk geval nog wel.

Met de hand instellen daarna ook, met hulp van de DX7-Manager data. Wel een monnikenwerk, maar dankbaar. Alleen de naam van de klank instellen weigert hij. Vreemd. Alles staan nu op INIT VOICE maar goed, mijn Juno 106, Polysix, Poly-800 en Poly-61 hebben ook geen klanknaam-weergave en daar ben ik al heel lang heel gelukkig mee.
Godsamme, wat is die DX7 toch een mooi instrument. Nog steeds!

Heb je eigenlijk al eens geprobeerd om op de DX7 zelf een klank te programmeren en een naam te geven en die dan op te slaan? Het zou me niks verbazen als dat wel zou werken. Indien dat zo is, dan moet je het ergens in de softwareconfig gaan zoeken of in de verbinding tussen PC en DX. (Vraag me niet welke want ik creëer m'n klanken altijd op de DX zelf :D ).

Ik heb alles op de DX7 zelf ingesteld, van de manager gebruikte ik alleen de parameter-data, die ik gewoon overnam op de DX. Alles kan ik instellen en onthoudt hij ook, behalve de patch name. Heel merkwaardig.

En de batterij is nog in orde? (heet Battery Check, even zoeken welke knop).

Heb je de rom's ook? zo ja, copieren van rom naar het ram geheugen, wellicht werkt dat.

Heb je de rom's ook? zo ja, copieren van rom naar het ram geheugen, wellicht werkt dat.
Nee, helaas. Ik ben driftig op zoek naar een paar roms, zodra ik er een op Marktplaats zie staan hap ik meteen toe.

ik heb nog wel een ROM cardridge DX7 ROM a master group en B keyboard & plucked group,, ehm 20 euro

Nee, helaas. Ik ben driftig op zoek naar een paar roms, zodra ik er een op Marktplaats zie staan hap ik meteen toe.

Mocht je het willen proberen, dan kan ik wel een keer langsracen met een rom.

Dank, MadDonna, maar ik heb geloof ik al een rom gevonden. Pm me je bankgegevens even, mr space, dan maak ik het geld aan je over. Dank!

Back