mijn studio annex crib

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ik denk dat die verengalm me space echo is ja
en ik gebruik idd alleen maar "vintage" apparatuur.
en ik hoop volgende maand heel de studio redelijk gebruiksklaar te hebben met alles en post dan wel meer

groetjes dennis

Wij gebruikten de galm ongeveer 15 jaar geleden in de tijd van yamaha keyboardjes en gitaren, boss drumcomputer, alles zonder sync want midi was financieel onbereikbaar.
Ook knipten we weleens een bandje op een bandrecorder.
Vintage is super, maar ik ben blij dat ik nu alles kan controleren met midi.

gr.
mz.

hmmz

hmmz

Origineel geplaatst door bounce
zo, dat is nog eens efficient omgaan met ruimte.

Stiekem je berichtje veranderen als er een geintje over wordt gemaakt he? >:|

Origineel geplaatst door bob303vs909
hee lo=fi, zie ik daar een doepfee ms-404 staan? nieuwe aanschaf? :)

Ja, van Twin-X gekocht uit zijn tragische uitverkoop. Was 'n Ledje stuk maar daar heb ik ff 'n nieuwe in gebakken. Toen ondtdekte ik ook datje er twee switches in kan solderen om de LFO's te schakelen tussen triangle en square, dus dat wil ik ook nog gaan doen. ZuperGeiles Deutsche Machine, jah. Komen ontzettend veel verschillende vette geuluiden uit voor zo'n simpel bakkie. Ik begin gelijk zin te krijgen in 'n A-100!

Origineel geplaatst door Oxy-Yan
mooi ook; die pedaaltjes bovenaan!!
Zit je op karate??

LOL! (Ja, handig hè?)

zo, dat is nog eens efficient omgaan met ruimte.

Ik moet wel; links van m'n mixer staat m'n bed en dan heb je 't wel zo'n beetje gehad met mijn huis (dakterras en keuken niet meegerekend, want daar kan je geen synths kwijt). Binnenkort die enorme CRT bak vervangen door 'n TFT, en dan kan er weer 'n synth bij!

Origineel geplaatst door mono-poly
ik ben dus een beetje aan het plaatsen en nog niks is aangesloten moet nog veel verbouwd worden maar een klein idee van hoe ik een deel wil hebben en wat fotos van een deel van me gear wat momenteel hier staat

maaruuhh...zie ik daar op een van die foto's een poster van The Navigator...? Ik neem van die jongens uit Rotterdam? (of stiekum toch de film...?)

Re: hmmz

Re: hmmz

Origineel geplaatst door DJ41

Stiekem je berichtje veranderen als er een geintje over wordt gemaakt he? >:|

Nee je had gelijk, was een retorische vraag, duidelijk een MIDI-keyboard. ;)

Maar die MX 8000 mixer van jou is ook niet mis. Ik ken nog iemand die hem heeft en die is er goed over te spreken.

Mijn Mackie is nu al voor de 2e keer terug naar de fabriek. :confused:
Het rechter kanaal van de master valt steeds weg. als ik dan een signaal iets harder doorstuur komt hij weer terug. Ik hoorde in de winkel waar ik hem gekocht had dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Re: Re: hmmz

Het rechter kanaal van de master valt steeds weg. als ik dan een signaal iets harder doorstuur komt hij weer terug. Ik hoorde in de winkel waar ik hem gekocht had dat ik niet de enige ben met dit probleem.

het lijkt wel behringer! ohnee, daar heb ik nog nooit iets mee gehad ;)

Olaf

Origineel geplaatst door bob303vs909

maaruuhh...zie ik daar op een van die foto's een poster van The Navigator...? Ik neem van die jongens uit Rotterdam? (of stiekum toch de film...?)

dat heb je goed opgemerkt die poster ;)

Re: Re: Re: hmmz

Origineel geplaatst door olafmol

het lijkt wel behringer! ohnee, daar heb ik nog nooit iets mee gehad ;)

Olaf

*gnaggnaggna*

Arv

mackie defect

mackie defect

welk type mackie heb je bounce als ik vragen mag ???

Re: mackie defect

Re: mackie defect

welk type mackie heb je bounce als ik vragen mag ???

1604-VLZ PRO

ik weet dat het niet de beste mixer is maar uit ruimtegebrek heb ik gekozen voor een mixer met de meeste send/returns die in een 19" rack past voor een "redlijke" prijs.

als ik had geweten dat hij zoveel trammelant zou opleveren had ik denk ik wel een andere gekozen maar als ik hem terug heb en hij werkt goed ben ik er toch wel tevreden over... voorlopig ;)

ik heb nu een vervangende mixer: behringer eurorack MX2004A. Verassend hoe anders deze klinkt. Niet slecht alleen mis ik wel 4 aux/send-returrns tov. de mackie.

mmmm..de 1604VLZ wordt toch veelal als een redelijke goeie mixer in die klasse bestempeld.....kan je iets meer over het verschil in klank met de 2004a zeggen?

Olaf

ik heb cfx en zover ik week niets aan de hand..
bounce moet hij dan 2 x naar usa ????

Nee je had gelijk, was een retorische vraag, duidelijk een MIDI-keyboard. ;)

Maar die MX 8000 mixer van jou is ook niet mis. Ik ken nog iemand die hem heeft en die is er goed over te spreken.

Nee dat klopt ik heb het ook .... (weet ik gelijk wie je bent !!):doei:

hoezo heb jij het ook ? komt het voor bij verschillende versies mackies ?
ik heb het niet

bounce moet hij dan 2 x naar usa ????

Ik weet niet waar hij de eerste keer geweest is maar op de pakbon stond alles in het duits geschreven. Er was een hoop vervangen toen. Hij heeft het een tijdje goed gedaan maar na een tijdje begon hij weer het defect te vertonen. Misschien was de contactspray uitgewerkt :confused:

mmmm..de 1604VLZ wordt toch veelal als een redelijke goeie mixer in die klasse bestempeld.....kan je iets meer over het verschil in klank met de 2004a zeggen?

Ik heb ze nog niet echt goed kunnen vergelijken en het is moeilijk om geluid te omschrijven maar ik was met een nummer bezig dat ik vanochtend nog op de mackie hoorde en wat mij opviel... de behringer klinkt "direkter". Ook klinkt het mooier als een signaal overstuurd wordt 8P. De mackie heeft geloof ik hele goeie mic voorversterkers wat je met vocalen goed merkt maar eigenlijk bevalt mij het geluid van de Behringer beter.

Nou kan het zijn dat ik het geluid van de mackie gewend ben en het "nieuwe" geluid verassend klinkt want ik kan me herinneren dat ik de vorige keer erg blij was toen mijn muziek weer door de mackie hoorde.

Nee dat klopt ik heb het ook .... (weet ik gelijk wie je bent !!):doei:

hehe, ben jij DIE glenn :)

ik had het kunnen weten want je gaf me nog een tip over het synthforum.:doei:

on topic a.u.b.

on topic a.u.b.

ik zal om het geheel weer on topic te brengen morgen mijn fotorolletje wegbrengen en later de foto's plaatsen.:W

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back