Origineel geplaatst door udodance
WOW...*slik* wat een spullen...maar doe je er ook wat mee?
Ik had al wat uitgebracht, maar het eerste project waaromee ik iets haalde was in 2000 ...
Toen had ik een club-plaat gemaakt (Checkmate - Another World)
Gemaakt met 2 stomme synthesizers en een A3000 sampler
Op 2 weken tijd stonden we in alle dance charts op 1 in België.
In de TMF Mega dance charts waren we zelfs nieuw op 1 binnen gekomen. (Dit had ik totaal niet verwacht omdat kwalitatief klinkt het nr niet zo, maar het was een leuk nr.)
Dit nr is ook uitgekomen in Duitsland, Luxemburg, Spanje, Italie, ...
Omdat het een clubplaat was, heeft hij het minder gedaan in de single-charts (ook omdat er een paar fouten zijn gebeurd.)
Dan is het ff stil geweest, want ik moest ineens veel nr's maken, maar ik had gewoon niet echt het materiaal.
Ik breng liever 1 nr uit dat goed is, dan 5-6 nr's die slecht zijn.
Dat heb ik ook gezegd tegen de mensen van de platenfirma.
Dus heb ik wat zitten investeren in materiaal en demo's zitten maken en een jaar later moest ik de zomerplaat maken voor TopRadio (nationale radio in België).
Dit werd dan (The Quest) met als eerste single (Trying to get out !)
Dit heeft zeer goed gescoord (zowel in de clubs als single). We hebben plaats 23 gehaald in de belgische nationale single charts.
Met dit project stond ik ook zelf mee op het podium.
Zie :
www.thequest.be
Dit nr is ook uitgekomen in verschillende landen waaronder ook Duitsland waar ze een remix hebben laten maken door de mannen van Future Breeze.
Op dit moment ben ik (zoals Hover zei) bezig met het project van Ellen. (Ellen - I am free)
Ellen is ook ontzettend geliefd door de kinderen en daarom lag het voor de hand dat ik een nr moest maken richting kinderen.
Het nr is daarom ook onmiddellijk op single uitgekomen en momenteel staan we nu op 18 in de belgische single charts.
Ik moet nu ook nog 2 nr's ineens steken op een maand tijd omdat we binnenkort met een grote show gaan beginnen rond Ellen.

Zie :
www.ellen.be
Voila ... dat is het ongeveer zo een beetje ...
Greetz Bart !