mijn studio annex crib

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Eindelijk de foto's van de AH klaar. Volgens mij heb ik 'n hele crappy scanner.

Attachments

• 1c.jpg
    1c.jpg
    100,8 KB · Bekeken: 131
Oh, en de DJ-set voor als je niet wil sjouwen:

Attachments

• ipods.jpg
    ipods.jpg
    64,2 KB · Bekeken: 130
2 iPods!!! getver! smeerlap! de iPod is denk ik wel een van mijn beste aankopen ooit geweest!

Olaf

Origineel geplaatst door mono-poly
zijn dat die witte dingen naast die dj mixer?
vertel er is wat over
zegt me totaal niks
ken je mixen met die dingen?

dat zijn iPods....de beste uitvinding sinds gesneden brood ;)

je kan er idd mee mixen, maar niet vanaf die beestjes zelf..maar je kan ze bv aan een proggie als Traktor hangen en dan komen alle audiofiles gewoon beschikbaar.....je kan er dan zelfs 2 tracks tegelijk vanaf spelen en mixen..dankzij firewire data-transfer snelheden

Olaf

Ja 'n iPod is eigenlijk gewoon 'n hele decadente, veel te dure en gelikt vormgegeven walkman, met ruimte voor zo'n 400 CD's. Zet 'm op shuffle en je hele muziekcollectie komt voorbij als je op de fiets zit. Heerlijk. Ook 'n mapje erop met je eigen probeersels (de mijne heeft nu zelfs 'n mapje 'OlafMol' met werk van Olaf en Nolet en Rodger etc). Verder is het 'n FireWire harde schijf, ook heel handig als je zoals ik veel op verschillende compu's zit.

Het is gewoon ZO lekker om al je muziek bij je te hebben. Ik zet zelfs 12"s om naar MP3. Je leert je muziek echt beter kennen als je zo'n ding hebt. Net zo duur als 'n synth, maar ook net zo nuttig voor je muziek IMHO, inspiratie-wise enzo.

Je kan er eigenlijk niet op mixen (geen pitch), maar ik vonnet wel grappig om er 2 op 'n mixertje aan te sluiten. Er moet gewoon 'n slimmerik wat software schrijven dat je kan pitchen met die dingen.

En nee Olaf, ze zijn natuurlijk niet allebei van mij.

he lo-fi, draai jij voortaan met 2 i-pods?
tijd om je nick te veranderen..........duidelijk een geval van lo-fi voorbij...he he he

Origineel geplaatst door lo-fi
Ja 'n iPod is eigenlijk gewoon 'n hele decadente, veel te dure en gelikt vormgegeven walkman, met ruimte voor zo'n 400 CD's. Zet 'm op shuffle en je hele muziekcollectie komt voorbij als je op de fiets zit. Heerlijk. Ook 'n mapje erop met je eigen probeersels (de mijne heeft nu zelfs 'n mapje 'OlafMol' met werk van Olaf en Nolet en Rodger etc). Verder is het 'n FireWire harde schijf, ook heel handig als je zoals ik veel op verschillende compu's zit.

Het is gewoon ZO lekker om al je muziek bij je te hebben. Ik zet zelfs 12"s om naar MP3. Je leert je muziek echt beter kennen als je zo'n ding hebt. Net zo duur als 'n synth, maar ook net zo nuttig voor je muziek IMHO, inspiratie-wise enzo.

Je kan er eigenlijk niet op mixen (geen pitch), maar ik vonnet wel grappig om er 2 op 'n mixertje aan te sluiten. Er moet gewoon 'n slimmerik wat software schrijven dat je kan pitchen met die dingen.

En nee Olaf, ze zijn natuurlijk niet allebei van mij.

ja die shuffle is echt super! je eigen radiostation..haha.....echt lachen hoor....nummers die je er ooit opgeflikkerd hebt maar nooit bewust zou uitkiezen komen ineens om je oren..... en idd mapjes met eigen muziek is ook superhandig...ik zet mijn eigen producties in wording er altijd op en ga die dan op de fiets enzo beluisteren...dan vallen je ineens dingen op die je in de studio niet hoort....werkt erg goed..... (ben wel helemaal gevleid door dat olafmol mapje ;) ...

je kan dus op je mac NI traktor installeren..die kan perfect overweg met de iPods....leest gewoon de MP3 tag uit en displayed dus de hele handel netjes in een playlist....... maar zou mooier zijn als je idd op de ipod zelf kan pitchen.... maarja..dan heb je ook weer een pitchslider nodig..... maarrrrrrrr....iemand heeft nu ook Linux op de iPod draaien...nou nog een gek die een pitcheable MP3 player schrijft..... het wiel voor het realtime pitchbenden, en de fwd/bwd knoppen voor de pitch zelf...moet kunnen lijkt me!

Olaf

Origineel geplaatst door bob303vs909
he lo-fi, draai jij voortaan met 2 i-pods?
tijd om je nick te veranderen..........duidelijk een geval van lo-fi voorbij...he he he

Nee ben je gek, gewoon 'n koffer platen achterop m'n fiets. Hoewel ik wel eens 'n nummertje van m'n iPod er tussendoor heb gegooid; iets van mezelf of iets wat ik niet op vinyl heb. 21e weer in barwest trouwens.

Tsja lo-fi.... MPX1 en Nord3 zijn niet echt gare lo-fi bakkies inderdaad. Maar hi-fi is ook weer zo suf.

Ik word altijd heel hitsig van Olafs IPod.....Het zijn retegeile dingen.... :D
hmmmm...dat draaiwiel....Je zou er alleen nog Gameboy spelletjes op moeten kunnen doen...dan kocht ik er 3!!

Origineel geplaatst door Nolet
hmmmm...dat draaiwiel....Je zou er alleen nog Gameboy spelletjes op moeten kunnen doen...dan kocht ik er 3!!

ik voel hier een johnnybusca moog-tshirt thread ontstaan 8) :D

i pods, heel cool ja

er zijn trouwens al soortgelijke andere bakkies te koop (met harddisk bedoel ik) van andere merken die een stuk goedkoper zijn dan de ipod.

Arv

Origineel geplaatst door Nolet

Is geen draaiwiel. Is een ronde touchpad (bij 10 en 20 gig, de 5 gig had idd een draaiwiel. )

Er zit trouwens 1 spelletje in; 'n soort bricks/breakout iets.

Was dit trouwens niet een thread over studio's? Kunnen we niet beter 'n thread maken met als titel 'iPods zijn Geil!' ?

En Arv, ja da's waar. Maar word je daar ook zo hitsig van?

Origineel geplaatst door Arveyman
i pods, heel cool ja

er zijn trouwens al soortgelijke andere bakkies te koop (met harddisk bedoel ik) van andere merken die een stuk goedkoper zijn dan de ipod.

Arv

en een stuk lomper..geloof me, heb ze toendertijd allemaal bekeken..... de enige die momenteel in de buurt komt is de Creative Zen....en die scheelt niet eens zoveel in prijs..... kheb voor mijn 5GB iPod 300 euro betaald.....wel prijzig maar als je ziet hoeveel muziek je erin kwijt kan, en hoe mooi compact ie is (ik heb em altijd bij me, gewoon in een jaszak ofzo) dan is het niet teveel geld....

Heb mijn 20gig versie uit de VS laten meenemen voor $500,- . Is inderdaad 'n hele hoop geld, maar is het ook waard. Ik heb er nu 18 gig in zitten, maar als je minder wil uitgeven is de 10gig iPod ($400,-) ook prima; het syncen met iTunes via Firewire gaat toch snel zat. Bij de 5gig mis je het beschermhoesje + de afstandsbediening, en heb je dus 'n wieltje ipv touchpad. Maar ach.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back