Evolver sequencer reset probleem

cowbell

Stamgast
Ik zit m'n hoofd te breken over iets vreemds in m'n desktop Evolver (versie 3)
Als ik de sequencer start en daarna via midi een noot naar de Evolver stuur dan reset deze de sequencer naar stap 1.
Dit gebeurt alleen bij de eerste noot die ik aansla nadat de sequencer is gestart. Bij de daaropvolgende noten blijft de sequencer gewoon lopen.

Natuurlijk dacht ik in eerste instantie dat ik een verkeerde "Trigger select" mode had geselecteerd, maar dat is niet zo. Hij staat dus niet in één van de reset modes.

Voorbeeld:
Ik zet de Trigger select op "SEQ" en druk op start. De sequencer begint te lopen.
Daarna wil ik halverwege de toonhoogte van de sequence veranderen door via midi een nootnummer te sturen.
Zodra ik de toets aansla springt de sequencer naar stap 1 (dat wil ik dus niet).
Sla ik hierna nog een toets aan dan gebeurt dit niet meer.

Ik zou graag willen weten of andere Evolver gebruikers dit ook ervaren.

Laatst gewijzigd:
als ik de evolver midiclock op out zet, de sequencer start (en een sequence begint te lopen) maar zodra ik en andere toon aansla via midi dan reset deze niet. staat je lock sequence op on?

Lock sequence staat OFF.

Dus als jij een toets aanslaat terwijl de sequencer bij bijv step 5 is springt de Evolver niet terug naar step 1?
Gaat echt om alleen de allereerste noot, daarna reset ie bij mij ook niet meer.
De Evolver verandert wel van toonhoogte neem ik aan?

Welke OS versie heb je? (Druk gelijktijdig op knopje van rij 1 en 3 om dit te zien)

Laatst gewijzigd:
Ik heb versie 3 en de toonhoogte veranderd inderdaad wel.
als ik tijd heb zal ik er eens wat langer over na denken.

Laatst gewijzigd:
Heb je Dave Smith hier al eens over gemaild? Hij antwoordt meestal snel en goed :)

Ja, dat is ook mijn ervaring. Ik heb 'm 4 dagen geleden gemaild maar nog geen reactie.
Maar ik ben sowieso benieuwd of anderen dit ook hebben, voordat ik Dave van bugs ga beschuldigen ;)

stom zeg. het gebeurd bij mij ook.
het enige wat wel helpt merk ik net, is EERST een midi noot sturen,
en DAARNA de Evolver Sequencer aanzetten...dan Reset hij niet meer...

Ja, dat is ook mijn ervaring. Ik heb 'm 4 dagen geleden gemaild maar nog geen reactie.
Maar ik ben sowieso benieuwd of anderen dit ook hebben, voordat ik Dave van bugs ga beschuldigen ;)

Bel/mail anders eens naar i4 (eindhoven); die hebben vast zo'n ding ook wel staan en zijn zeker wel bereid om even te helpen/checken en hebben misschien ook wel een en ander van klanten gehoord?

;{ 'k Wou dat ik 't ff kon checken... Misschien toch maar es zo'n bakkie halen..

het enige wat wel helpt merk ik net, is EERST een midi noot sturen,
en DAARNA de Evolver Sequencer aanzetten...dan Reset hij niet meer...
Precies, daar was ik ook achter gekomen. Is voorlopig een oplossing. Maar wel irritant om steeds te moeten doen.

Er zit nog iets vreemds in de sequencer:
Ga naar Trigger Select en kies the laatste optie "NnC" (bij iedere ontvangen midi-noot gaat de sequencer 1 stap vooruit).
Start de sequencer en stuur een midi-noot.
ipv bij step 1 te beginnen springt ie gelijk naar step 2.
Dat is volgens mij ook niet goed.

Back