Verbeteringen:
- Preview optie bij het browsen van sounds
- Zoom functie bij het zetten van een loop
- Drag & Drop bij het maken van een loop
- Preview bij waveforms die aangepast zijn
- Instellen van het program, zodat je makkelijk drumkits kunt verdelen over het beschikbare geheugen
Bugs:
- Blijft hangen bij 'receiving lower sample' (midi thru) <-- laat zich dus swampen met MIDI data
- Zegt dat ik niet geboot heb met MASOS terwijl ik dat wel gedaan heb bij senden en receiven van sample data (met aangepaste MIDI instellingen)
- Random crashes tijdens het openen van een wave van disk (1 op 5)
- Rechts klikken op een map of file in het explorer schermpje geeft een verborgen menu op de verkeerde plaats waarbij de opties pas zichtbaar zijn als je een rollover doet
Goed:
- Het lampje bij de '1' bij de Midex gaat uit zodra er MIDI data verkeer plaats zou moeten vinden. Dit betekent dat de MIDI interface door een programma in gebruik is.
- Samples importeren lijkt goed te gaan
--------
ik save deze post even want mijn computer bevriest als het programma vastloopt
ik gebruik de MASOS flop om te booten (met die one-two basic patch).
ik ga nu testen of de mirage in cubase wel goed reageert --> in cubase kwam ik er achter dat ik het midi kanaal op 15 had staan en omni op off. midi kanaal op 1 gezet en omni op 'on', thru op 'of' (vreselijk irritant).
Vervolgens bij receive sample zie ik kanaal 4 (mirage) op mijn midex een keer blinken, staat hij op getting configuration data, en krijg ik daarna de melding dat ik met MASOS moet booten...
Ik denk dat hij bleef hangen op rondzingende SYSEX data eerder, en nu met MIDI thru op off dat hij gewoon eerder een fout geeft. Een sample senden geeft de zelfde error (you must boot....).
Ik kan op dit moment niet verder testen. De kit waarop hij soms crashed (random welke, allemaal zijn ze te openen) heb ik bijgesloten.
Platform
AMD 64
Windows 2000 SP4
Midex 8
Mirage DSK