Sample Dump Programma voor Ensoniq Mirage

Als ik een menu item aanklik, dan lijkt hij eerst zichzelf nog even te moeten vullen. Volgens mij kun je de inhoud van een menu al aanpassen nog voor je er op klikt, dus direct na het openen van een sample bijvoorbeeld.

Ik heb net mijn PC uit moeten zetten en weer opnieuw op moeten starten omdat hij bleef hangen bij een sample receive met THRU op OF, zelfs nadat ik die op ON had gezet en hij ophield met knipperen zat de PC vrijwel muurvast.

Wel erg vervelend dat je bij dit soort standaard I/O dingen problemen tegen komt, misschien dat andere mensen die eerder met het probleem geworsteld hebben je kunnen helpen?

Deze gast komt uit Nederland en heeft voor de zeer pittige SysEx brij van de Matrix-1000 een editor geschreven, die heeft vast vaker met dit bijltje gekapt bijvoorbeeld.

Ik zal er zometeen ff naar kijken...nu eerst m'n S3000xl weer terugschroeven, backlight net vervangen...tussen m'n vorige post en deze post. En dat is inclusief uit het rack schroeven.

OK ik wacht rustig de volgende versie af.

Als ik een menu item aanklik, dan lijkt hij eerst zichzelf nog even te moeten vullen. Volgens mij kun je de inhoud van een menu al aanpassen nog voor je er op klikt, dus direct na het openen van een sample bijvoorbeeld.
Die begrijp ik ff niet helemaal...

Ik heb net mijn PC uit moeten zetten en weer opnieuw op moeten starten omdat hij bleef hangen bij een sample receive met THRU op OF, zelfs nadat ik die op ON had gezet en hij ophield met knipperen zat de PC vrijwel muurvast.
Midi thru moet ook UIT staan, de mirage heeft geen apparte midi thru poort.
En ik heb bewust timeouts in het programma gezet zodat ie bij lange dumps na verloop van tijd vanzelf terug zou moeten komen.
Weet alleen ff niet meer uit m'n hoofd op welke waarde ik die timeout gezet heb.

Wel erg vervelend dat je bij dit soort standaard I/O dingen problemen tegen komt, misschien dat andere mensen die eerder met het probleem geworsteld hebben je kunnen helpen?

Deze gast komt uit Nederland en heeft voor de zeer pittige SysEx brij van de Matrix-1000 een editor geschreven, die heeft vast vaker met dit bijltje gekapt bijvoorbeeld.

Dat is inderdaad een idee en ik zal zeker contact opnemen met die gast.

Die begrijp ik ff niet helemaal...

Tja nu gebeurt het natuurlijk niet maar ik had net dus dat als ik op een menuitem klikte dat het uitklapmenu nog helemaal opgebouwd moest worden en ik een extra optie er bij zag verschijnen, of daar leek het op. Daaruit concludeerde ik dat je misschien je GUI code zo geschreven had dat er bij een klik op bijvoorbeeld 'edit' pas gekeken werd welke items er getoond moesten worden.

Midi thru moet ook UIT staan, de mirage heeft geen apparte midi thru poort.

Dan blijft hij dus hangen vreemd genoeg

En ik heb bewust timeouts in het programma gezet zodat ie bij lange dumps na verloop van tijd vanzelf terug zou moeten komen.
Weet alleen ff niet meer uit m'n hoofd op welke waarde ik die timeout gezet heb.

Ik denk niet dat het aan de time out ligt maar dat je in een hele korte tijd heel veel midi data binnen krijgt die hij allemaal probeert te verwerken. Hoe lang moet zo'n dump duren? Toch geen minuten?

Dat is inderdaad een idee en ik zal zeker contact opnemen met die gast.

Mark Strijbos heet hij dacht ik.

Pff...uhm..geheugen is 64 kb, wordt verzonden per blokje van 4 bits dus 128 kb...maal de duur van 1 midi byte...~1ms dus totaal rond de 2 minuten...gooi er nog 30 seconden extra tegenaan...2,5 minuten max

OK ik probeer het nog een keer met een hele korte page size.

----

Hij blijft hangen op 'getting available lower samples'. Is het normaal dat je hele GUI bevriest in het proces?

Min of meer wel, de code voor de midi afhandeling staat dan te wachten op midi input.
Op dat moment probeert ie de samples voor lower en daarna voor upper te vinden...soort van dan
Krijgt je computer wel midi binnen van de mirage?

Min of meer wel, de code voor de midi afhandeling staat dan te wachten op midi input.
Op dat moment probeert ie de samples voor lower en daarna voor upper te vinden...soort van dan
Krijgt je computer wel midi binnen van de mirage?

Op zich wel als ik toetsen in druk en dergelijke, maar ik zie de lampjes niet langdurig knipperen zoals ik normaal bij een dump zie.

Er was nog een andere beta tester, maar daar heb ik niets meer van vernomen.
Ik zal de komende week nog ff de beta naar MadR sturen

Ik heb ook een beta ontvangen, ben helaas sinds dien niet vaak thuis geweest ivm werk. Zodra ik weer wat tijd heb ga ik de beta testen!

Is inderdaad in orde...
Sorry dat ik ff wat weinig reageer, maar we zijn alle 3 hier al sinds begin juli ziek en met een zieke kleine van 9 maanden kom je niet aan rust toe waardoor je zelf ook niet echt de kans krijgt om beter te worden.

No problemo!

Ik ben natuurlijk ook erg benieuwd naar de andere testers (en het mailadres van madr?).

File is binnen. Bedankt. Ik kan pas vanaf de 15de testen ivm vakantie. Al een beetje beter aan het worden neuro ?

Back