Tsjongejonge wat hebben die mensen die de centen en gear al hebben toch weer makelijk praten..heel fijn dat jullie op het forum zijn om ervaringen te delen dat is top ! Maarrrr...denk ook aan de mensen met de kleine portemonnee er zijn ECHT goede plug-ins gratis of voor een klein prijsje te verkrijgen.
Aan de topicstarter ik denk dat je beter zelf eens op wat meer fora info kan vergaren met betrekking tot ritme's programmeren,quantizing,geluidenkeuze en natuurlijk hoe geluid te bewerken.
Lijkt me onzin om als amateur dure hardware te gaan kopen.Ben ook amateur en doe het voor mijn lol op een laptop met bijv de Focusrite Liquidmix voor de EQ en Compressie voor ik dit bakkie had gebruikte ik ook de standaard Cubase compressie en Freeware.
Ik nam hier genoegen mee maar de vraag is of jij er ook genoegen mee kan nemen..
We kunnen wel hardware en software gaan bashen maar dat word een verhaal zonder eind.
Denk ook eerst aan je portemonnee er zijn namelijk belangrijkere dingen in het leven i.p.v. honderden euro's uit te geven aan dure hardware voor dat ''ene'' randje.
Ik ben van mening dat Hardware over het algemeen wel wat puurder klinkt en dat heeft zijn charme maar ik heb het er niet voor over.
Hier wat namen met wat Gratis VST fx die misschien wel ff de moeite zijn om te bekijken..ik zeg niet dat het hardware benaderd maar voor mij functioneren ze goed.
(Zoek op KVR of via Google naam tussen haakjes is de maker)
Stardust (Arguru)
W1 (Betabugs)
Fishfillets (Digital Phish Phones)
Ferox (Jeroen Breebaart)
Time Machine (Jeroen Breebaart)
Electri Q Posiphofit (Aixcoustic)
Als je nog een leuke drumsynth zoekt die 808/909 achtige dingen doet kijk dan snel ff bij D16...die heeft nu zijn Drumazon (909) Nepheton (80

en Phosycon (303) VST's voor 189 € te koop (''kerstaanbieding'' Bundel) Het is niet de real thing maar komt voor mij genoeg in de buurt heb hem zelf ook gekocht.
Gratis alternatief zijn de Drumatic 3 en Drumatic VE van forumlid PIE (Ephonic)