elka er44

jura

Ingeburgerd
ik heb onlangs een aanbod gekregen ivm een elka er44. nu vroeg ik me af of dat ding de moeite waard is.. heeft er iemand al kunnen vergelijken met een dx7?
thanks!

hoi digimod kan je hem vergelijken met andere fm-synths?
ik heb zelf reeds een dx7, tg-77 en fs1r en vroeg me af of ie nog een meerwaarde zou kunnen bieden. het feit dat hij net als de fs1r 8 operatoren heeft spreekt me wel aan, maar mijn ervaring met italiaanse synths zoals crumar was niet echt positief, en ik ken niets van elka. (edit: behalve de synthex, da's dan eerder om van te dromen)

hoi digimod kan je hem vergelijken met andere fm-synths?
ik heb zelf reeds een dx7, tg-77 en fs1r en vroeg me af of ie nog een meerwaarde zou kunnen bieden. het feit dat hij net als de fs1r 8 operatoren heeft spreekt me wel aan, maar mijn ervaring met italiaanse synths zoals crumar was niet echt positief, en ik ken niets van elka.

Wat betreft de DX7 dan klinkt de EM-44 wel mooier vind ik maar niet
alle geluiden , verder is de TG77 een combi-synth en klinkt deze
toch een stukje beter ( anders ) dan de EM-44.
maak zelf veel gebruik van de strings die in de EM-44 zitten en deze
klinken echt wel heel lekker.
Het is de vraag wat ga je betalen voor de ER-44 ?

Het programmeren is trouwens best lastig op het kleine Display.

ik dacht er zo'n 100 voor te geven (nog te bespreken)

hij hoeft ook niet zo clean te zijn als de tg-77 en fs1r, daarvoor heb ik die beestjes vooral gekocht. programmeren heb ik niet echt schrik voor, ik heb ondertussen al behoorlijk geoefend op de dx7 en tg-77, zolang het maar gemakkelijker is dan de fs1r (gelukkig bestaat er hiervoor een goede editor)

ik vroeg me vooral af hoe ie in de mix zit. Ik was laatst nogal ontgoocheld in de TG-77 (ondanks de geweldige engine) vergeleken met de dx7. de laatste snijdt veel meer door de mix naar mijn mening.

welk soort patches klinken beter in de elka dan in de dx7 volgens jou?

Back