Ervaringen met Siel EX 8500?

jups is volgens mij gewoon de ex 80 kheb die suzuki versie en die korg poly800 isvolgens mij ookh et zelfde best een leuke bak

Is inderdaad gewoon een Siel EX-80 die identiek is aan de Suzuki sx-500.
Qua sound een beetje plastic en slechts 1 filter voor alle stemmen (zoals bv ook de Poly-800 heeft) Ook heeft ie maar 10 geheugenplaatsen voor eigen sounds
Wel heel leuk is dat je alle parameters via midi-CC kunt aansturen.
Ook kun je het apparaat openschroeven en wat met de filterpotmeters doen zodat hij wat agressiever klinkt.
Ik vond het best een aardig bakkie.
Ik zou er niet meer voor betalen dan een euro of 80.

Grappig bakkie hoor, met name omdat alle parameters met cc's zijn te besturen.

Verder idd een beetje plastic sound, prima voor Italo etc, verwacht er geen ingewikkelde sounds uit te halen. Verder zit er een ingebouwde chorus die redelijk goed klinkt (geen juno60 :D ) en een kladblok "sequencer" waarvan ik de logica nog nooit heb begrepen.

Potmetertweak heb ik zelf nog niet gedaan, dus kan niet zeggen hoe dat klinkt. Zelf heb ik er trouwens een cardridge bij waarmee je een totaal van 100 presets hebt, waarvan 60 overschrijfbaar.

Hier staat een demo'tje, de SX (ik heb de suzuki) is verder kaal, het geheel is even door de compressor gegaan. Niet hoogstaand, maar meer een demo van het aansturen van allerlei verschillende parameters.

Er bestaat geen siel met de naam EX8500. Ik ben alleen vergeten welke fabrikant de Siel EX-80 met deze stikker erop verkocht. Heb 'm wel al eens gezien.

ik heb een kapotte
klink erg chill
best voll zeg maar
verliest karakter / volume ast filter te ver open gaat ...
mooi budget synthje tog !

Back