[Probleem] Audio opnemen

Nou, hij werkte dus nog steeds niet (lees probleem hierboven) dus uiteindelijk besloten om heel me pc maar opnieuw te installeren..
Zo gezegd, zo gedaan...werkt ie nog steeds niet !!
Nog steeds hetzelfde probleem, hij neemt alle geluiden op die de geluidskaart in en uit gaan..

HELP !!

output van geluidskaart zit zowiezo al op me mixer aangesloten

Op de 2T RTN input ? en deze 2T RTN route je 'to CTRL RM' en niet naar 'to main' ? In het laatste geval stuur je de 2T RTN input weer terug naar de main, dus naar je PC.

k heb ze niet op de tulp aansluitingen zitten van me mixer maar op de "grote" jack aansluitingen

kan anders wel ff in paint aangeven hoe k het heb aangesloten

Als ik je plaatje bekijk dan lus je je pc-output door naar je pc-input, dus logisch dat je 'alles' opneemt. In dit geval zou ik de PC-output op je 2track return aansluiten (tulpjes dus) en deze doorsturen naar je monitor-out. Op je PC moet je dan goed instellen wat je naar je geluidskaart output stuurt en wat je wilt opnemen; als je je geluidskaart-in namelijk niet doorstuurt naar de geluidskaart-out, hoor je de main mix van je mixer (dus microfoon, gitaar, etc.) niet op je monitoren (andere optie is om een mixer te kopen met iets meer mogelijkheden).

[edit] als ik beter kijk, is het waarschijnlijk niet nodig om de PC-in naar je PC-out te sturen, want ik denk dat je monitor-out hetzelfde is als je main out, met de mogelijkheid om de 2 track-in er aan toe te voegen, maar ik ken de interne configuratie van je mengert veder niet, dus...

ja zoals ik ut bekijk geef ik tog duidelijk aan dat mijn pc out naar mixer out gaat...

maar zal ut is proberen als k ze in de tulpjes zet...je hoort het, bedankt !

ok, ik heb ff snel iets veranderd..
met pc-out naar de 2t-rtn gestuurd en dan neemt ie op zonder andere geluiden, alleen de stem dus :)

nou nog ff kijken of k dan wel geluid behoud door mijn koptelefoon

Je monitor out en koptelefoon zijn in principe 'dezelfde', dus als je de 2T RTN input op 'to CTRL RM' zet, moet je op je koptelefoon je geluidskaart-outputmoeten horen

ja k heb nou idd knopje 2T RTN to CTRL RM ingedrukt en dan krijg ik um door me koptelefoon...
en dan gewoon monitors uitzetten en dan neemt ie dus alleen op wat er door de microfoon komt :D

dus het werkt nou allemaal :D
hartstikke bedankt teluur !!

geen dank (wel jammer dat je hier pas achterkomt nadat je windows heb gereinstalleert).

Heb exact hetzelfde probleem:
mijn audiokaart: tascam US-122
Gebruik ook Cubase (SX3)

Als ik via de input gewoon een synth opneem, zit de metronoom van cubase er onder als die aanstaat. Wel heel stilletjes, maar je hoort em wel...

Soms zie ik ook de VU-leds van de inputs knipperen als ik iets met reason aan't doen ben (er hangt dan NIETS aangesloten op de input)...

strange...

Hoi, zit de metronoom mee in de wav file van de synth opname? Of is het dat je de metronoom hoort terwijl je opneemt. TASCAMs hebben die knop waar je de mix (output naar monitor en koptelefoon) kan regelen tussen Computer en Inputs. Als die een zowel computer als synth laat horen zit het er allebei in. Kijk even de pure WAV file na (neem een testje op met metronoom een laat er een stilte in - geen synth, wel metronoom) en zie of de metronoom er in zit. Is dat het geval kijk je na of de outs van je 122 niet doorlussen naar iets anders dan je monitors of koptelefoon. Synths hebben normaal geen microfoons ;-) dus geen omgevingsgeluid komt er mee ..

Zit echt in de wave file en meestal zet ik die direct monitor op de tascam uit. Ik gebruik de monitorknop in Cubase, dus mijn "monitorgeluid" komt samen met de metronoom uit de output van de US122.

Kijk even in je Cubase settings voor de metronoom. Ik weet niet exact hoe SX3 het doet maar in Studio 4 kan je kiezen of je de metronoom als audio (Activate Audio Click) of als MIDI (Activate MIDI Click) doorstuurt. Als hij als MIDI naar je keyboard/synth gaat zit het natuurlijk mee in de audio out van je synth en zo ook mee in de opname. Als het audio out is komt het gewoon uit de "Computer" out van je 122 en kan het zo je monitors en/of koptelefoon in. Op dat moment zou het nooit in de opnamestroom mogen komen ...

output van geluidskaart zit zowiezo al op me mixer aangesloten

En dat is dus hetgeen je fout doet.
Het uitgangssignaal van de PC heb je nodig om de clicktrack te horen, en de rest van de compositie. Alleen naast het nieuwe wat je inspeelt, gaat ook dit al eerder opgenomen signaal en wat er verder nog op je mixer binnenkomt weer van de output van de mixer terug je geluidskaart in. Het is afhankelijk van het type mixer dat je hebt welke maatregelen je moet nemen om ervoor te zorgen dat je dit signaal wel blijft horen, maar het niet meer naar de output van je mixer gaat (en dus nogmaals wordt opgenomen). Bij de wat uitgebreidere mixers is dit op te lossen door het op te nemen signaal niet van de master out, maar van een bus op je mixer te laten komen.

Dus: check de instellingen van de mixer, pak de manual erbij en leer het ding blind bedienen, dan weet je ook meteen wat je fout doet, en hoe je het op kunt lossen.

Effe checken maar ik dacht dat het probleem met de mixer was opgelost en we nu een probleem met een TASCAM US 122 aan het afwerken zijn ;-) ...
Orson.wouters, hen je al eens gekeken naar de settings van je metronoom in Cubase of gebruik je zoals arnomusicman terecht ook aanhaalt een clicktrack?

Laatst gewijzigd:
Back