chilistein
Junior member
Ik wilde de filter cv input (dus niet audio in) van de Yamaha CS30(L) gebruiken.
Het betreft de input met de aanduiding Foot controller Brilliance.
Met die aansluiting kan de Brilliance "lever" (feitelijk een soort van filter frequency knop) worden bediend.
Normaal gesproken sluit ik de Aux uitgang van mijn Kenton midi cv converter aan op de filter in.
Vervolgens kan ik met mijn modulatie wheel, een midi footcontroller of velocity de filtering van de synth beinvloeden.
Bij de Yamaha gebeurt er niks.
Als ik de Kenton converter aansluit werkt de Brilliance slider ook nog gewoon.
Het lijkt mij dat die bij het aansluiten op de Footcontroller Brilliance moet worden genegeerd.
Net zoals de pitch bend wordt genegeerd bij het aansluiting op de CV/Gate.
Dat brengt mij op de vraag;
Wat voor input is die Foot controller Brilliance.
Is dat een reguliere filter CV input ?
Wat voor een pedaal sluit je daarop aan ?
Gewoon een volume achtig pedaal met een jack of zo'n Korg MS01 cv (of soortgelijk) pedaal ?
De manual zegt niets over het karakter van die input.
Op het net is evenmin iets te vinden.
Het betreft de input met de aanduiding Foot controller Brilliance.
Met die aansluiting kan de Brilliance "lever" (feitelijk een soort van filter frequency knop) worden bediend.
Normaal gesproken sluit ik de Aux uitgang van mijn Kenton midi cv converter aan op de filter in.
Vervolgens kan ik met mijn modulatie wheel, een midi footcontroller of velocity de filtering van de synth beinvloeden.
Bij de Yamaha gebeurt er niks.
Als ik de Kenton converter aansluit werkt de Brilliance slider ook nog gewoon.
Het lijkt mij dat die bij het aansluiten op de Footcontroller Brilliance moet worden genegeerd.
Net zoals de pitch bend wordt genegeerd bij het aansluiting op de CV/Gate.
Dat brengt mij op de vraag;
Wat voor input is die Foot controller Brilliance.
Is dat een reguliere filter CV input ?
Wat voor een pedaal sluit je daarop aan ?
Gewoon een volume achtig pedaal met een jack of zo'n Korg MS01 cv (of soortgelijk) pedaal ?
De manual zegt niets over het karakter van die input.
Op het net is evenmin iets te vinden.