controllertje gebruiken

Ik zit het nu al een aantal dagen te proberen.

Ik heb een m audio oxygen 8 v2, met 8 draaiknoppen en ik slaag er maar niet in om dat deftig te configureren zodat ik die knoppen kan gebruiken.

Ik werk in Nuendo, en doe met generic remote alles wat ik moet doen.
Maar het lukt me enkel om dan één softsynth te 'besturen'. Als ik dan een andere wil tweaken dan moet ik heel dat generic remote ding terug anders instellen. Er is nergens een 'save' knop waarmee ik per softsynth de instellingen kan opslaan?

Als ik Nuendo opnieuw opstart moet ik de controller telkens opnieuw gaan configureren in die generic remote.

Ik kan op de controller ook instellen welke draaiknop naar welke cc moet gelinkt worden. Maar in de meeste softsynths staat er nergens welke cc's aan welke functies zitten (bv welke cc ik moet instellen om de cutoff te regelen van Monologue). Enkel die A1 synth van Nuendo zelf heeft bij elke parameter staan welk controller nummertje die heeft.

Ik weet ook wel dat het toch de bedoeling is dat je tussen synths kan schakelen zogezegd. Dat je verschillende softsynths of samplers of mixers kan besturen met zo'n controller, niet allemaal tegelijk, maar wel als je ertussen switcht.

Maar hoe?

Handleiding Nuendo is hier zeer vaag over (ik vermoed dat het hetzelfde is in Cubase...),
en de handleiding van de Oxygen is ook zeer vaag.

Kan iemand me vertellen wat ik voer het hoofd zie waardoor het lijkt alsof ik een domme knoert ben.

Back