777 problemen

electrodancer

Ouwe rot
heb sinds een tijdje een probleem met men 777
probleem is :
ben men patterns kwijt door een lege batterij deze is inmiddels vervangen
dus daar moet niks mis mee zijn

nu heb ik van de site de preset patterns en songs gedowned
en wilde deze inladen in de 777
handleiding dr bijgehad en diverse keren geprobeerd om de 777 in de ready to receive mode te krijgen maar dat lukt me echt NIET
heb dit lang geleden eerder gedaan en toen lukte het wel maar nu niet meer

ANYBODY PLEASE HELP :halleluja

ik denk eerder even een beurtje, ik heb nu mijn 2de 777 die heeft ook dat die patterns verliest de batterij is nog niet vervangen,

Mischien domme vraag maar was dat een nieuwe batterij ?"althans het kan ook een batterij zijn die als nieuw is verkocht en er al een paar jaar lag", die dingen gaan ook vanzelf leeg.

Heb het ook even geprobeerd met OS 2.0 en de handleiding lijkt voor het inladen van sysex af te wijken van de handleiding:

Using the UP/DOWN keys, you can specify whether the 777 will save or load SYSEX data. Once you have made your selection, press SYSEX key again. The display will show either "bank" or "song".

Die laatste zin klopt niet als je kiest voor "load". In plaats daarvan verspringt ie terug naar song-mode. Ik kan dus ook niet een specifieke bank uploaden maar wel alle banks. Afhankelijk van het sysex bestand (frpattern_bank.syx of frsong_bank.syx) laadt ie alle banks van resp. de pattens of songs.

Is dit een bekend of een nieuw "probleem"? Ik heb het overigens gedaan met MIDI-OX. Best handig programmatje...

RUN/STOP ingedrukt houden terwijl je hem aanzet. Als de versie niet op het display verschijnt heb je v1.0

He ja hij gaat vrijdag de deur uit voor een TB303 DF, ik heb ondertussen ook nog een TB303minimodular gescoord, die samenhang van die tb's lijkt me heerlijk..

Het toffe van de 777 is dat die meer mogelijkheden heeft dat zocht ik ook altijd in een TB, nu eindelijk gevonden lekker gemodde tb's,..

Vet hoor. Post s wat stukjes als je hem hebt. Ben wel benieuwd want ik hem hem nog nooit gehoord. Ik begin nu wel beter te begrijpen wat je bedoelde met "het gemis" van een echte TB. Ik hoop alleen dat ik dat niet krijg want ik hem mijzelf echt voorgenomen om de 777 nooit meer weg te doen (ook niet voor een develfish) :)

He dat lijkt wel erg veel op een 777. Kan die ook als een echte TB-303 klinken?

Weet ik niet ik krijg hem volgende week, maar anders maakt ook niet uit, ik wil zowieso toch ook nog een ongemodde in de toekomst,

Hey Vincent ik hoop dat je probleem snel is opgelost met de 777

het probleem is dus bij mij
zodra ik op SAVE ga staan en weer op sysex druk
kan ik dus WEL kiezen uit bank of song

maar in LOAD als ik dan weer op sysex druk om te kiezen uit bank of song
spring hij meteen weer in song mode

ALS HIER ANDERE MENSEN OOK LAST VAN HEBBEN POST NOG EVEN AUB

mijn os is 3,0 das de laatste geloof ik

het probleem is dus bij mij
zodra ik op SAVE ga staan en weer op sysex druk
kan ik dus WEL kiezen uit bank of song

maar in LOAD als ik dan weer op sysex druk om te kiezen uit bank of song
spring hij meteen weer in song mode

ALS HIER ANDERE MENSEN OOK LAST VAN HEBBEN POST NOG EVEN AUB

mijn os is 3,0 das de laatste geloof ik

Ik heb dat hier omschreven dus het probleem is niet alleen bij jou. Dat neemt niet weg dat je nog steeds de patterns en of song kunt uploaden.

ja ik zag dat je het had omschreven
maar ik snap t nog niet......

als je toch save kiest waana je dus wel bank of song kan selecteren
dan is ie toch klaar om de sysex te zenden ipv ontvangen

de load mode is toch om de sysex te ontvangen.....
en daar springt ie terug naar de song mode

probeer t aub nog even anders te omschrijven

ja ik zag dat je het had omschreven
maar ik snap t nog niet......

als je toch save kiest waana je dus wel bank of song kan selecteren
dan is ie toch klaar om de sysex te zenden ipv ontvangen

de load mode is toch om de sysex te ontvangen.....
en daar springt ie terug naar de song mode

probeer t aub nog even anders te omschrijven

Als je save kiest kun je inderdaad kiezen of je pattern(s) of song(s) wilt opslaan. Als je load kiest kun je dit inderdaad niet maar je kunt wel ipv weer op sysex te drukken meteen op RUN/STOP drukken zodat ie in receive-mode komt. Je kan dan of een pattern sysex bestand of een song sysex bestand laden. Je kan dus in tegenstelling tot save niet zeggen welke banken je wilt laden dus hij zal al je banken overschrijven (afhankelijk denk ik welke banken er in het sysex bestand staan).
Ik heb OS 2.0 en deze werkwijze werkt prima met het programma midi-ox maar zal met iedere sequencer die sysex kan zenden/ontvangen werken.

jajajaaaaaaa
kijk hier heb ik wat aan

dit snapte ik dus even niet:
Als je load kiest kun je dit inderdaad niet maar je kunt wel ipv weer op sysex te drukken meteen op RUN/STOP drukken zodat ie in receive-mode komt.

het is gelukt !!!!!!
patterns en songs weer dr in geladen
het staat dus gewoon niet goed in de manual.......
....das handig

en ik dacht al......ben ik nou debiel.......

bedankt jongens.....:halleluja.......

Back