Synth Kopen.

Zodiak MC

Nieuwkomer
Hoi,

Ik ga een dezer dagen voor de eerste maal een synth aanschaffen, kan iemand me een prima synth aanraden voor een redelijk budget (ik heb ongeveer 400 - 500 euro, en't moet ni op hé :):)).

Ward

ps: 'k hoop dat ik in't juiste gedeelte van dit forum zit met m'n vraag.

welkom op het forum :)

tsja, het hangt er heel erg vanaf. wat voor klanken wil je er mee maken, welke functies zou hij moeten hebben...
wil je iets met allerlei standaard bruikbare geluiden zoals piano's. orgels, dat soort dingen, of juist een freakding om allerlei echt 'synth' achtige dingen mee te doen ?

een paar VA's (virtueel analoog - digitale emulatie van analoge circuits) in jouw prijsklasse zijn bijvoorbeeld de Nord Lead serie, Alesis Ion/Micron, Novation Nova, Korg Microkorg, Acces Virus serie... om maar wat te noemen. van deze ben ik zelf erg fan van de Ion, Microkorg en de Nord Leads.

of misschien een analoge synthesizer zoals een Roland Juno, Korg polysix of ms serie, Moog, etc. Doorgaans wat minder braaf dan VA, meer karakter om kort door de bocht te zijn.

Digitale synths als de dx7 zijn weer heel anders... er is zat op het internet te vinden over synthesizers, maar misschien is dit topic wel bruikbaar voor jou:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=72139

succes met je zoektocht ! :)

Ik heb het draadje gelezen, en ga me proberen hierop te baseren.

1) Ik heb maximaal 500 euro

2) Qua geluiden,... Ik ben bezig met jazzy/loungy hiphopbeats, maar kan even snel weer overschakelen op minimal techno,... Het liefst werk ik met organs en rhodes... de klassiekere shit (je weet zelf waarschijnlijk beter dan ik hoe jazzy dingen klinken, en welke intrumenten men ervoor gebruikt)...

3) Ik heb zo 't gevoel dat ik geen sequencer ofzo nodig heb, daar ik men synth op men pc wil aansluiten en geluiden wil maken via de synth (kan je me volgen?) ik heb een midi-keyboard, maar das niet wat ik zoek.

4) ... als je nog info nodig hebt van me , zeg je't maar :-)

alvast bedankt!

Ward

Back